Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 608

Ämne: Röde Baronen - Arvtagaren...

Hybridvisning

  1. #1
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839

    Röde Baronen - Arvtagaren...

    Hej på er...

    Satt länge och väl och funderade på om jag skulle lägga en tråd eller inte, men nu blev det så iaf..

    Historien börjar för styvt 2 månader sen när ämnet billigare bil kom på tal i hushållet. Inte för att vi på något sätt var missnöjda med vår fyrkrafsande dieseltysk, tvärtom. Problemet var väl snarare att den kostade alltför många sköna slantar i förhållandet till hur mycket den egentligen användes. Sagt och gjort. Det började funderas på lämplig ersättare för väldigt lite pengar med tanke på att bilar i familjen numera används just väldigt lite.. Efter lite samspråkande med min mekguru Micke så föll valet på en 95 SC och letandet kunde börja.

    Att valet föll på en 95 SC är ganska logiskt. Med frugans familj och min egen familj på avstånd som inte understiger 30mil enkel väg så behövdes en bil som är en landsvägsmaskin av rang där samtliga i familjen åker kungligt. Att hunden sen lätt och ledigt får plats i skuffen även om man delar av den med galler och bur är en fördel. Dessutom tycker jag att SC:n är snyggare än sedanmodellen..

    Det dröjde ungefär två timmar innan vi hittade bilen. En silvrig 95 SC vector 2.3t för det facila priset av 20 000 riksdaler och efter provkörning och översyn bjöds 15k för bilen. Budet accepterades och Den Sletne (95:an kommer härmed att kallas för Den Sletne) intog sin plats i garaget i väntan på att tysken skulle omplaceras. Efter någon vecka kom ett par glada norrlänningar (från överkalix !!!) ner med flyg och hämtade tysken men det är en annan historia.

    Nu kunde rustningen börja på allvar. Som det låga priset skvallrar om så var det lite av en GDS-bil. Kopplingen var ju tokslut, inget snack om saken så en ny Aero-koppling med tillbehör beställdes raskt, likaså bromsskivor och klossar runt om. Nu började jag dock misstänka en rasad topplockspackning varför en sådan sattes upp på listan över saker att fixa när vi ändå var igång. Vi misstänkte även ett turbohaveri och en td04-15t beställdes med rörsats och allt. När vi kommit så långt så kom vi fram till att det enklaste blir väl att slita ur motorn och fixa allt med motorn ute så då vart det ju lika bra att uppgradera vevhusvetilationen och byta kamkedjan med allt vad det innebär också. Bränslepumpen gav ifrån sej lite otrevliga läten så med tanke på en eventuell E85 konvertering så beställdes en walbro 255 från de glada gossarna i Örebro.

    Ett bränslefilter sattes upp på listan över delar och sen var det bara lite ettor och nollor som fattades. Dessa fattas fortfarande pga semestrar och det lilla faktum att jag har en familj som prioriteras framför bilen numera.

    Efter en helgs mekande och ett par veckokvällar så hade maskinen åkt ur, rivits isär, fått nya delar lite här och var, satts in igen och startats med gott resultat. Allt annat hade förvånat mej högeligen med tanke på vem det var som skötte motorskruvandet när jag gjorde de enklare grejorna som bytte bromsskivor och sånt lågt arbete..

    Det som är kvar är en hel del, men som det står nu så är det en bit på väg iaf.

    Ny 15t med tillbehör
    Ny topp-packning
    Ny kamkedjesats
    Ny Aero-koppling
    Nya bromsar runt om
    Vevhusvent uppdaterad
    Ny startmotor
    Nytt batteri
    Ny bränslepump Walbro 255
    Ny värmekran
    Nya vacuumslangar
    Ett trasigt dimljus bytt (konstigt nog på passagerarsidan. verkar bara vara de som går sönder)
    Sportluftfilter (insats) från de glada gossarna i Örebro
    Sid hjälpligt fixad till 90%-funktion. Blir en vända till england för den inom kort.

    Listan på saker som är kvar att göras kan ju revideras i oändlighet beroende på vad man vill ha ut av bilen, men med tanke på vad jag vill ha ut av den så blir den inte så lång, men det finns en tanke bakom det mesta.

    Projektet är ett rullande projekt där delar kommer att bytas ut när det behövs dvs när skiten går sönder eller jag tröttnar. Det ska inte byggas en rödljusräser av rang utan en pålitlig och rolig familjekärra som ser bra ut och kan bita ifrån lite. Runt 270 kusar och 430 nm räcker gott till att börja med. 350 hk spisen får vänta tills nästa gång även om den kanske påbörjas så smått.. Finns ju en del rasobjekt man kan plocka delar från

    I skrivande stund är polyuretanbussningar beställda och på väg hem. Bakvagnen svajar mer än en pissfull fjortis med förbundna ögon..

    Så nästa steg blir till att byta bussningarna i bakvagnen och efter det så blir det lite ettor och nollor som ska ner i styrboxen och bränslefiltret ska bytas. Efter det så står ett stötdämparbyte med tillhörande sänkning runtom högst på listan, men det får vänta ett par månader tills utlandssemestern är avklarad.

    Sammanfattningsvis så blir det en hyfsad lista, men jag har inte bråttom

    Lite lampor här och där ska bytas och lyktglas ska renoveras.
    Backsensorn ska fixas (givetvis ur funktion)
    Litet problem med ac:n ska ordnas till (styrtappen gått av)
    SID ska skickas till England på spa
    Rost ska fixas
    Några mindre lackskador ska fixas
    Efter att ha blivit attackerad av en ivrig hund så ska en del av inredningen i bakluckan bytas ut mot hela delar istället för söndertuggade.

    Men sen kommer det roliga.

    Ny IC skaffas fram
    Lister o handtag lackas
    En vinge till bakluckan ska dit
    En Aero-nos och akter ska dit
    Stötar och sänkfjädrar ska monteras i höst
    Andra och större fälgar ska dit
    Hatthylla ska införskaffas då förre ägaren hade använt den befintliga som odlingsbänk för penicillin
    Ett twinpipe-system hade gjort rumpan på bilen betydligt sexigare och lite trevligare ljud från motorn skadar ju inte.
    Ny stereo hade inte gjort ont, men det är inte så noga. Kanske blir ett AUX-kit istället.
    Vill inte ha en massa onödiga påhälsningar så orginal känns bäst.

    Sist men inte minst så kan det mycket väl bli frågan om att lacka om bilen helt och hållet beroende på hur allt artar sej.

    Ett enormt tack till Micke för ovärderlig hjälp.




    *edit*
    Det verkar onekligen som att en hel del av bilderna har försvunnit från servern jag använde mej av tidigare.
    Detta är nu uppstyrt och annan server städslad för ändamålet. *end edit*
    Senast redigerat av Aero_Masse den 2016-03-16 klockan 00:06.
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  2. #2
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Läckan lokaliserad och åtgärdad. Nu är det tätt !!
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    873
    Medlem#
    7093
    Tätt skall det va!!!
    Du jobbar på bra Masse

  4. #4
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Tack Axel. Ikväll blir det inget gjort. Hade nog världens sämsta humör
    när jag kom hem. Behöver nog lite ledighet nu tror jag.
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  5. #5
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Då var den okej igen. Läcka tätad, ic och luftburk bytt, adapterad och klar för nya äventyr
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  6. #6
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Såhär i nyårstider är det ju väldigt poppis att sammanfatta året som gått..
    Så Den Sletne vill inte vara sämre utan här kommer hans sammanfattning.

    Ett år med nya dämpare. Närmare bestämt coilovers. Älskar't.. Perfekt för en kärra som jag. Lite familjesleeper börjar jag ju bli. Även om han som rattar mej ibland får korkade idéer med kolfiberfilm som inte sitter kvar så vet jag att han menar väl..
    Jag har haft lite läckor och småirritationer under året men jag får säga att min herre och mästare tar väl hand om mej och lagar mina små skavanker så fort han kan och listan på småsaker blir konstant kortare.
    Han har lovat mej en ny motor under året som kommer.. Spännande .. Eftersom jag bor i garaget där han brukar hålla mej sällskap och pilla med detaljerna så har jag en hyfsad uppfattning om hur jag kommer att se ut under huven sen. Det är väldigt lovande kan jag säga haha..
    Lite nya och bättre delar från mina förädlade syskon har han monterat på mej under året och även om jag är gammal, så ger han inte upp. Jag tror att han tycker om mej och att jag är värd det. Mina förra ägare var ju inte så noga så det känns lite som att jag har kommit till paradiset. Han till och med lagade den jobbiga rosten jag hade i hundbenen. Nu var det ju inte han, men det var han som betalade så..
    Nya spridare och annan programvara hittade in och ett nytt avgassystem i rostfritt så nu kan jag morra också... Och jag är betydligt snabbare nu än när jag var ny och rullade ut i Trollhättan för första gången..

    Just ja.. Nya fina fälgar har han gett mej också och lovat mej nya vinterhjul till nästa vinter.
    Jag är väldigt nöjd med året som gått och om jag får önska mej något inför nästa år så är det nog att han lagar min ac så att jag kan svalka den snälla familjen på varma sommardagar. Det är det minsta jag kan göra för dom när de alltid ställer upp på mej.

    Jag vet att min ägare har hjälp från en massa andra människor och att han är väldigt tacksam för detta, och det är jag också såklart. Det gör ju att jag fungerar som jag ska och det är det som är viktigt både för mej och för familjen som åker i mej.

    Hur är det ni människor säger ??
    Skål och gott nytt år. Vi ses på vägarna 2014 !

    xoxo
    Den Sletne
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  7. #7
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Ett tag sen sist.. Och nej. Det blir inga bilder än på ett tag.

    Saker händer bakom kulisserna varje dag nu i stort sett. Allt har inte med Den Sletne att göra, men en stor del. Det fixas med huset. Det fixas med den sletne, och listan över delar som behövs för färdigställandet blir ständigt kortare. Alla frågetecken är uträtade, och nu letas det mest efter de delar som jag saknar. beställningar och leveranser av saker som jag inte vill jaga begagnat trillar in på posten men jämna mellanrum. Jag tror inte att jag kommer att ha den helt klar till Knutstorp, men denna säsongen ska den stå med ny motor. Det är målet. Om jag inte hittar inredningen så stör inte detta mej så mycket, utan det kan jag ta efteråt. Drivlinan och chassit är viktigare..
    Jobb varvas med läkarbesök med lillskiten pga autism och adhd. Jag vet inte hur många timmar vi har lagt på läkarbesök, möten och fan vet allt.. Samtidigt så ett hus renoveras och frilansfotograferandet på alla demonstrationer och annat ska göras.. Jag räknar med att i mitteln på Mars så ska det vara färdigjobbat med huset invändigt för i år och ungefär samtidigt kan jag nog börja skruva ihop motorn. Lådan kommer att lämnas för översyn/förstärkning och montering av en diff. Det börjar röra på sej..
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  8. #8
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Får jag fråga vad det kostade att laga rosten på hundbenen? Sitter i lite samma sits här.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    107
    Medlem#
    -
    Grymt impad Masse

  10. #10
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Jahopp... Det var ju bestämt ett bra j-a tag sen något hände i den här tråden... Men projektet lever... Dock har ju en del saker en förmåga att ställa till jävelskap.. En kort summering av det senaste årets bravader :

    En styck skilsmässa.. Jo.. det där har en tendens att ställa till det.. Och det gjorde det.. Så Den Sletne har tuffat på troget under tiden och fått tjänstgöra som slitvarg utan rent för mycket kärlek. Jag vet inte om det var mej eller bilen hon tröttnade på, men vi kan säga att det var bilen. En skåning tröttnar man aldrig på... I samband med detta så var ju boendet ett klart problem. Tak över huvudet måste man ha och det innebar ju även att garaget försvann ganska exakt samtidigt som huset såldes och jag var tvungen att flytta ut... Konstigt nog ville de nya ägarna inte att jag skulle bo i garaget... Högst osympatiskt. Nu löste sej detta lilla dilemma hyfsat ändå, då det följde med ett styck garage till lägenheten jag lyckades få tag i. Trångt, kallt och litet, men det är ett garage i alla fall.

    Uppdateringsmässigt så har det stannat vid ny bakvagn med powerflex Black och Aluminiumbussningar och en krallig sasab-krängningshämmare, och en tillika fin subframe med sasab-hämmare och framvagn med alu/delrin bussningar och boxade länkarmar. Stumt ? Som satan... Ligger som en go-kart på vägen nu. Jag gick även ner till 18" igen istället för flådiga 19" som man knappt vågade köra med av rädsla för att skrapa dom. Så BBS Challenge är ett minne blott och numera rullar han på 18" ace Dino sommar som vinter. Vita, pulverlackade till sommarhjulen och original silver på vintern... Överväger dock att lacka vinterfälgarna vita också, men det är ett värdsligt bekymmer..

    Motordearna har börjat hitta varandra, och är så gott som ihopskruvad, men så var det de där kära besväret med turbo... vilken ska man ha ? Och när man ändå har motorn utanför bilen är det inte lika bra att... Ja, ni fattar.. VELANDET... Det stora velandet rullar in... Sista budet nu är att motorn får vänta lite till.. Det kommer att hitta ner lite andra saker än planerat.. Vi kan väl säga att jag bygger för 400+ iaf... sen får ni dra era egna slutsatser.. Ett större beslut kvar, och några mindre.. men det ger sej..

    Nu finns det ingen kärring som gnäller såfort jag vill gå ut till bilen en timme (6 timmar verklig garagetid) iaf... Skulle ju inte förvåna mej ett skit om jag träffar ngn ny bara för det nu... men hon får tammefan vänta.. Nu ska Den Sletne bli klar.

    Jo, det var så sant... En ny front ligger och mummar sej här i vardagsrummet också... Aero-05 och aktern från storebror Aero-05 ligger i förrådet och bara väntar på att jag ska lämna iväg på lack..
    Dessutom lyckades jag med bedriften att blåsa orginalbasen till kingdome come så vad gör man då ? Jo.. Man lyfter luren och jagar tag i lite nya, värre hifi-grejor. Så ett ljudbygge ska leta sej in under vintern också.. Dessutom så blir det enklare att bygga ljud med inredningen ute.. Jopp.. Den gamla inredningen åker ut, och en Aero-inredning från 2008 åker in komplett med dörrsidor och allt.
    Dessutom ska lite plåtdelar bytas ut pga rost. Huv, dörrar och baklucka ska bytas ut mot friska och nya diton. Och en ny vindruta behövs också..
    Xenonlyktorna som jag är hjärtligt trött på ska bytas ut mot halogen, fast med en twist, som kommer att konverteras till xenon... Är så less på den dåliga ljusbilden i xenonet på 9-5:an av denna årsmodellen..

    Och för att något sent svara på frågorna här ovan så kommer svaren här:
    Hundbenen kostade mej 9 lök inkl lack. Det var så illa att de fick bygga upp en helt ny tröskel.
    Kretsarna fick jag tag på här via forumet efter att ha lusläst allt som hade med xenon att göra på 9-5.

    Ska försöka hålla lite liv i tråden nu iaf... På lördag ställs Den Sletne in för vintern, och min lilla Hynda plockas fram ur sitt gömsle för att tjänstgöra transportmedel mellan punkt a och b i vinter. Den sista april ska Den sletne rulla igen. Det måste han för då är det slut på friden för hyndan och jag har ingen lust att meka med vinterbilen alls mer än vad jag redat gjort... Och nej.. jag ska inte snåla med bilderna i vinter...

    Tills nästa gång... Puss i pannan och köss mej i röva !

    4 användare gillar detta inlägg


    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  11. #11
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 797
    Medlem#
    4458
    Kul och se en uppdatering, Masse! Jobba nu på bra i vinter så får vi se vad som hänt till våren.

    Den där pussen kan vi ta, men kössen får du behålla där den är...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #12
    vi vill se Hyndan!!

  13. #13
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Tack Pojkar...
    Hyndan får stå och skämmas och det är inget som ska smutsa ner detta forumet..

    Just nu så är stereon på väg ut med tillhörande aux-enhet och blåtandsadapter... Nya grejor ska in

    Har även börjat titta lite på strålkastarna i väntar på lite delar som bör befinna sej någonstans på atlanten nu på väg från U.S off A...

    För övrigt så hör jag att alkisgrannen fått ut sin pension av ljudet från hans balkong att döma.. Tror han bunkrar glykol inför vintern
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  14. #14
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 056
    Kul med en uppdatering, kul att projektet lever vidare, mindre kul med skilsmässan dock :/

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  15. #15
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Tackar Konrad, O alla bilprojekts konung...

    Nej, det var lite kämpigt ett tag, men det var nog det bästa som kunde hända där och då. Idag är vi bättre vänner än makar så inget ont som inte har ngt gott med sej

    1 användare gillar detta inlägg


    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  16. #16
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    (H)julafton kom tidigt verkar det som...
    To be continued inom kort...
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  17. #17
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839


    How U doin ?

    Ni får väl lägga huven eller skärmen 90 grader åt sidan
    Senast redigerat av Aero_Masse den 2015-11-10 klockan 02:59.

  18. #18
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839


    Mina damer och herrar samt tveksamma..
    Här är tre av anledningarna till att motorbygget dragit ut på tiden..
    Nu kör vi en rejäl botten som ska tåla om inte ett världskrig så iaf en mindre väpnad konflikt...
    Kontakt tagen med en person som kan det här med mappning och nu börjar det röra på sej åt rätt håll, istället för ett steg fram och två steg bak.
    Om allt går vägen så ska det mappas i april direkt efter besiktningen i stort sett..


    En bild från när bakvagnen åkte bort i somras och ersattes med en för ändamålet betydligt bättre lämpad.


    Gamla bakvagnens elaka syster har hittat på plats.


    Originalstereon lämnade in och ville inte vara med längre... Ljudbygge stod på listan...


    Ace Dino 18" med vit pulverlack pryder numera hjulhusen
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  19. #19
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 786
    Medlem#
    3183
    Ace Dino

    Bra grejer till motorn.
    Fabrikat på stakar och modell på Turbo?
    Effektmål?
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  20. #20
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Ace Dino

    Bra grejer till motorn.
    Fabrikat på stakar och modell på Turbo?
    Effektmål?
    Har en uppsättning med vinterdäcken på också... Ska också få en omgång med vitt pulver

    Stakarna är av okänt fabrikat, amerikanskt troligen.
    Min motorrenoverare kollade på dom och viktjusterade lite lätt och godkände iaf.
    Garrett GT3071R
    Målet är 500... Justerat något uppåt alltså.. Tror inte det är lönt att gå högre för en daily driver och behålla iaf lite av körbarheten plus att jag är bekväm av mej och kör på samma spridare som jag har nu och eventuellt bara byter btr till en 3,5bars.
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

Liknande ämnen

  1. tefcar behandlad
    Av ratzy78 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 01:02
  2. Historien om hur jag blev saabägare!
    Av Devil4D i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 21:11
  3. "Pötsligt händer det" Historien om en reflexramp.
    Av -94 9000 2,3T cse i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 22:19
  4. Turtle Wax Supertvätt på Ditec behandlad bil?
    Av Rubby i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 00:24
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 00:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •