Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lambaproblem

  1. #1

    Lambaproblem

    Har en Saab 9-5 2001 som varit in på verkstad för byte av 1 à lambdasonden fick tillbaka den och hann inte ens hem innan Motorlampan började lysa igen , tillbaka till verkstan där dom har mätt och kollat , felkoden som kommer fram är avbrott på 1 à lambdasensorn men dom hittar inte problemet. Någon som haft samma problem ? Dom har även kollat lmm och den va det inget fel på . Frågan är om det är avbrott är det fel på någon kontakt eller brott på kabel eller vad ?

  2. #2

    Re: Lambaproblem

    Det finns väl ingen anledning att starta en ny tråd om din förbaskade lambdasond som det inte är nåt fel på?
    Åk till en verkstad med kompetens.

    viewtopic.php?f=3&t=328320
    Signaturlös

  3. #3

    Re: Lambaproblem

    Men svara inte om du anser att det inte är vesentligt ??! Vände mig hit eftersom Saab i den staden jag bor inte klarar av det i hopp om att någon kunde hjälpa mig här , men jag kanske ska skaffa annat namn och skriva frågan så du blir nöjd ???

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 567
    Medlem#
    7567

    Re: Lambaproblem

    Även om frippe64 uttryckte sig lite fumligt, så har han rätt i det han säger. Du har redan en tråd om det här problemet, så håll dig till den, och läs gärna igenom reglerna som du godkände när du blev medlem.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •