Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dålig bränslepump?

  1. #1

    Dålig bränslepump?

    Hejsan! Min bil tvekar väldigt mycket vid fullgaspådrag , känns som att den nästan kvävs på något vis. Märks mest på 4an och 5an om man exempelvis ska köra om eller dyligt. Om man däremot gasar sakta upp i varv och sen trycker fullt så verkar de funka lite bättre. Märks inte alls på 1an, 2an väldigt lite och 3an kan de märkas ganska väl vissa gånger. När jag vrider på tändningen så tjuter pumpen oftast, eller så blir de nå annat konstigt rasselljud så jag antar att den börjar bli rätt kass. Så va tror ni, är de pumpen de beror på tro eller är de något annat som kanske?
    Hoppas ni förstår min felbeskrivning någorlunda

    Bilen är en 9-5 aero -00a
    Saab 9-5 Aero - 00 Nordic Individuell
    http://www.garaget.org/?car=246521

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    227

    Re: Dålig bränslepump?

    Jag hade samma symptom som dig, för min del var det vevaxelgivaren som var dålig, efter jag hade bytt den så försvann ryckningarna.
    Saab 9-5 2005

  3. #3

    Re: Dålig bränslepump?

    Citat Ursprungligen postat av aran
    Jag hade samma symptom som dig, för min del var det vevaxelgivaren som var dålig, efter jag hade bytt den så försvann ryckningarna.
    Aha okej, man kanske skulle prova att byta den oxå då. Kan väl va bra i vilket fall genom att dom verkar gå sönder förr eller senare. Gick din bättre eller sämre kall/varm? Min har bättre gassvar när den är kall sen blir de sämre när den är varm känns de som
    Saab 9-5 Aero - 00 Nordic Individuell
    http://www.garaget.org/?car=246521

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    227

    Re: Dålig bränslepump?

    Så var min oxå, när den vart riktigt varm så gick den väldigt dåligt vid gaspådrag, när den (hackade) så kom det rökpuffar från den oxå, men det har jag inte sett nåt av sen jag böt den..
    Saab 9-5 2005

  5. #5

    Re: Dålig bränslepump?

    Citat Ursprungligen postat av aran
    Så var min oxå, när den vart riktigt varm så gick den väldigt dåligt vid gaspådrag, när den (hackade) så kom det rökpuffar från den oxå, men det har jag inte sett nåt av sen jag böt den..
    Jaså? då känns de ju som att de kan vara den givaren isf! En polare till mej sa förut att de kom rökpuffar när han åkte bakom, har själv inte tänkt på de. Känns som att jag har nästan identiskt fel som du hade :-)
    Saab 9-5 Aero - 00 Nordic Individuell
    http://www.garaget.org/?car=246521

Liknande ämnen

  1. Testa dålig bränslepump 900 t8 special?
    Av granberg85 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 13:27
  2. Maptun's Bränslepump? bra eller dålig?
    Av KirKen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 01:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •