Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilka lampor innerbelysning ng900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Vilka lampor innerbelysning ng900

    Om jag fattat rätt så sitter det vanliga s.k spol lampor i innerbelysningen? Men vilken längd på dom är det? Tänkte sätta i smd led där istället. Hur många är det en i varje eller? Har en coupe 900ng

  2. #2
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Om jag fattat rätt så sitter det vanliga s.k spol lampor i innerbelysningen? Men vilken längd på dom är det? Tänkte sätta i smd led där istället. Hur många är det en i varje eller? Har en coupe 900ng
    Jadu, vad sägs om att pilla loss och kolla hur många och mäta längden?

    Annars så sitter det en i varje "lampa" och jag TROR att det är 42mm men jag kan kolla när jag går av jobbet. Snyggt blir det iaf

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Om jag fattat rätt så sitter det vanliga s.k spol lampor i innerbelysningen? Men vilken längd på dom är det? Tänkte sätta i smd led där istället. Hur många är det en i varje eller? Har en coupe 900ng
    Jadu, vad sägs om att pilla loss och kolla hur många och mäta längden?

    Annars så sitter det en i varje "lampa" och jag TROR att det är 42mm men jag kan kolla när jag går av jobbet. Snyggt blir det iaf
    MMmm frågan är hur får jag loss glaset i taket, jag har försökt med fingrarna men det sitter som berg verkar det som. Ser inte direkt hur jag skall bända loss glaset för att komma åt lampan. Kan ju fråga dig samtidigt jag tänkte byta lampa i ljusvredet också men för böveln var sitter lampan då? Jag ser ingen lampa jag bakom. Bara den stora kontakten ?????

  4. #4
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Du använder en liten spårmejsel. Plasten sitter i en plåtram så bara kila in mellan plåten och plasten och bända lite

    Koppla loss vredet från kontaktstycket så kommer du åt lampan. Den sitter i en cylindrisk hållare som är instucken mitt i vredet

    Edit: Har ju ingen tumstock i bilen, men det är exakt samma längd som bladet på din nyckel, så bara att mäta nyckeln om du inte får ut lampan nu

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Du använder en liten spårmejsel. Plasten sitter i en plåtram så bara kila in mellan plåten och plasten och bända lite

    Koppla loss vredet från kontaktstycket så kommer du åt lampan. Den sitter i en cylindrisk hållare som är instucken mitt i vredet

    Edit: Har ju ingen tumstock i bilen, men det är exakt samma längd som bladet på din nyckel, så bara att mäta nyckeln om du inte får ut lampan nu
    Aha... men du gällande den där ljusvredet om jag har förstått så skall jag pilla bort själva vredet från ja den s.k inneringen eller ytterdelen av hela ljusvredet eller?. Jag plockade bara ur hela runda ljusvredet o drog bort kontakten alla stiften o där sitter det ingen lampa eller nåt hål för nån lampa inte åt rätt håll i alla fall. För då skulle lampan lysa bakåt om jag skulle lyckas få in en lampa där

  6. #6
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Du använder en liten spårmejsel. Plasten sitter i en plåtram så bara kila in mellan plåten och plasten och bända lite

    Koppla loss vredet från kontaktstycket så kommer du åt lampan. Den sitter i en cylindrisk hållare som är instucken mitt i vredet

    Edit: Har ju ingen tumstock i bilen, men det är exakt samma längd som bladet på din nyckel, så bara att mäta nyckeln om du inte får ut lampan nu
    Aha... men du gällande den där ljusvredet om jag har förstått så skall jag pilla bort själva vredet från ja den s.k inneringen eller ytterdelen av hela ljusvredet eller?. Jag plockade bara ur hela runda ljusvredet o drog bort kontakten alla stiften o där sitter det ingen lampa eller nåt hål för nån lampa inte åt rätt håll i alla fall. För då skulle lampan lysa bakåt om jag skulle lyckas få in en lampa där
    Du plockar ut en slags stav ur vredets baksida, längst in på den staven sitter lampan

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Vilka lampor innerbelysning ng900

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av Fear43

    Aha... men du gällande den där ljusvredet om jag har förstått så skall jag pilla bort själva vredet från ja den s.k inneringen eller ytterdelen av hela ljusvredet eller?. Jag plockade bara ur hela runda ljusvredet o drog bort kontakten alla stiften o där sitter det ingen lampa eller nåt hål för nån lampa inte åt rätt håll i alla fall. För då skulle lampan lysa bakåt om jag skulle lyckas få in en lampa där
    Du plockar ut en slags stav ur vredets baksida, längst in på den staven sitter lampan
    Nu så ser jag den o har plockat ur den o köpt lampor på Biltema, men det var en del pill med själva hållaren o få det att lysa. Var glappis och böjja kontakterna lite för att få kontakt där o lite pill men nu lyser det men var väldigt svagt tycker jag. Undra om det går att sätta in nån led där? Har även kollat i taket o funka bra att bända lite försiktigt mellan med en smörkniv av plast tog jag då skadar man inget.

    föresten min nyckels blad är 44mm finns va jag vet inga spollampr som e det Glimten i ögat

Liknande ämnen

  1. Vilka lampor?
    Av jes_1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 12:06
  2. Vilka lampor?
    Av Ivan-9-3 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 13:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •