Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lägga in open sid i org programvaran

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    335

    Lägga in open sid i org programvaran

    Jag sparade ner boxens innehåll från farsans bil och öppnade den med t7suite och la till open sid samt obd2.sparade den å skickade tilbaks in i boxen. gjorde detta för att kunna se felkoderna i open sid.
    men kan bara se att han har nerr1 men kan inte se vilken felkod det är.
    open sid menyn ja fick när ja klickade i den är inte alls som min steg 1 box.
    någon som vet hur man gör för att importera open sid menyn från annan fil. så man får dom där 0-6 mode lägena å rubbet?

    en till sak: sen ja kryssade i open sid och obd2 å skicka tillbaks så har check engine börja tändas efter man åkte en stund. provat att nolla men samma sak. varför? den lyste aldrig innan.

    han har en 2.3t -99
    Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
    Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
    Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    282

    Re: Lägga in open sid i org programvaran

    Citat Ursprungligen postat av blanks
    Jag sparade ner boxens innehåll från farsans bil och öppnade den med t7suite och la till open sid samt obd2.sparade den å skickade tilbaks in i boxen. gjorde detta för att kunna se felkoderna i open sid.
    men kan bara se att han har nerr1 men kan inte se vilken felkod det är.
    open sid menyn ja fick när ja klickade i den är inte alls som min steg 1 box.
    någon som vet hur man gör för att importera open sid menyn från annan fil. så man får dom där 0-6 mode lägena å rubbet?

    en till sak: sen ja kryssade i open sid och obd2 å skicka tillbaks så har check engine börja tändas efter man åkte en stund. provat att nolla men samma sak. varför? den lyste aldrig innan.

    han har en 2.3t -99
    Kryssa ur OBD2 och skicka in programmet igen. Har för mig att det kan spöka lite i vissa program (läs modeller innan -00)

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    335

    Re: Lägga in open sid i org programvaran

    open sid funktionen fungerade bara ibland, konstigt nog.. är för gammal programvara har ja fått förklarat.
    men hur som helst så låg inte fcod med i t7suite när man kryssade i enable open sid såg jag sen.bara nerr fanns där. frustrerande.
    ska nog i med biopower programvaran igen som har rubbet i open sid. så får ja dra felkoden där igen.
    Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
    Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
    Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Lägga in open sid i org programvaran

    Citat Ursprungligen postat av blanks
    open sid funktionen fungerade bara ibland, konstigt nog.. är för gammal programvara har ja fått förklarat.
    men hur som helst så låg inte fcod med i t7suite när man kryssade i enable open sid såg jag sen.bara nerr fanns där. frustrerande.
    ska nog i med biopower programvaran igen som har rubbet i open sid. så får ja dra felkoden där igen.

    Den funkade nog hela tiden, du har nog bara en bas som kräver att man trycker ner bromspedalen för att kunna komma in i opensid-menyn.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    335

    Re: Lägga in open sid i org programvaran

    manick: det har du nog helt rätt i nu när du säger det
    finns de någon org fil till 2.3t -99 som man kan slänga in open sids alla funktioner i?
    170hk versionen
    Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
    Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
    Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.

  6. #6
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 262
    Medlem#
    3186

    Lägga in open sid i org programvaran

    Gamla filer har bara en enda lång meny.
    Du kan lägga till andra symboler i sid editorn som finns under menyn actions. Obdfaults heter symbolen du letar efter.

    När du kryssar i obd2 så aktiverar du den andra lambdasonden, den finns inte på svensksålda -99.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    335

    Re: Lägga in open sid i org programvaran

    mackan is the king :P
    det var nog därför farsan fick check engine.
    ja läste ju ut org programvaran och lade till open sid samt obd2 på den å skickade tillbaks. då vart det check engine efter en rutt. slängde tillbaks org programvaran utan open sid å obd2 så vart det ingen ce.

    men varför aktiveras den andra sonden när man kryssar i obd2? det finns ju en separat ruta enable second lambdasond åt det väl?

    jag har en färdig steg 1 biopowerfil åt hans bil (2.3t -99 no tcs) som jag provat flera ggr.
    men när jag provar den så fick han även då check engine.
    och sonden reglerade bara minus å upp tilll 0. inget plusvärde. så fort man gasar så visade den 0. precis så visade den med org progr varan också med open sid + obd2.
    kan felet där vara att obd2 är ikryssat?

    men å andra sidan har jag steg 1 bio i min 2.0a å där är obd2 ikryssat å bilen går som den skall å sonden reglerar rätt..

    gäller obd2 ikryssningen bara org filen och inte bio?

    ang att lägga in Obdfeults i hans org box med opensid så vet ja faen inte hur man gör.
    går in i actions\sid info sel men sen. hur får ja dit obdfeults raden så ja kan se vad det är för felkod i siden? har läst det verkar vara komplicerat att få in den. skicka ett pm om du är sugen på att slänga in den. isf mailar ja över org prog varan från bilen.
    Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
    Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
    Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med Programvaran Trionic 5.2
    Av rgolsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-22, 01:47
  2. Kolla igenom programvaran 9-5 areo ?
    Av GTA i forum Norrland
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 12:04
  3. Läsa ut programvaran? + steg4
    Av Sverra i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 21:18
  4. 30000:- att lägga på bilen , lägga på vad?
    Av Turbo_Danne i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 01:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •