Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Mr Cap behandling

  1. #1

    Mr Cap behandling

    Hej.

    Mr Cap behandlade nyligen min ny inköpta Saab 9-3 -09. Jag trodde att jag skulle få tillbaka i princip en ny bil utan lack skador i form av små stenskott och repor. Miss tolka mig inte, det var inte så att bilen var helt täckt av dem men jag ville helt enkelt att dem som fans skulle bort.

    Fick tillbaka den för 2 dagar sen och insett nu att varenda märke är i princip kvar. Det känns som dem enbart polerat upp den.

    Är det jag som har fel förväntningar eller har dem gjort fel?

    Tacksam för svar från er som vet hur det ska gå till...

  2. #2

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Vilken mr cap behandling fick du?

  3. #3

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Master treatment, Dvs FormulaU och New matizing UG-2.

  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Dom kan ju inte trolla...

    Stenskott, och repor genom topplacken går ju bara få osynliga medelst omlack.
    Man kan inte polera bort ett stenskott.

    Glöm såna där löjliga stenskotts-ifyllar-pennor/burkar. Ser nästan sämre ut efteråt.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Dom lovar mkt Mr Cap... Men det är väldigt individuellt vilket ställe du går till. Jag vart väl typ nöjd med en gammal bil en gång, men samma där - långt från allt försvann men innan så lät det såååå djälva bra. Men det är knappast värt pengarna med Mr Cap. Men du verkar haft otur ändå. Läser man reklamen så är ju Mr Cap typ mirakelkuren No 1, men det blir ju inte bättre än han som gör behandlingen gör det. En dålig dag på jobbet - tja, där står man....
    MEDLEM 7032.

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Med rätt maskin och medel så kan brukar det gå att tona ner (och med lite tur få bort) ganska grova repor sålänge det inte är igenom klarlacken (eller den vanliga lacken om bilen saknar klarlack), men det tar TID!

    Stenskott lär nog vara svårare... Brukar bli ganska djupt på en väldigt liten punkt och det lär nog vara svårare att tona ut mot övriga lacken.

    Hur repig var den egentligen? Tvättrepor? "Normala" tvättrepor tycker jag borde försvinna efter en riktig polering i alla fall...?

    MVH

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    94

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Om den tidigare ägaren misshandlat lacken med att nebart köra maskintvätt under 3års tid (det var en 2009:a va?) så kan ingen polermaskin i världen få bilen i nyskick, dock går den att få bra, men aldrig nyskick som du efterfrågar, tyvärr

  8. #8

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Jkswe
    Om den tidigare ägaren misshandlat lacken med att nebart köra maskintvätt under 3års tid (det var en 2009:a va?) så kan ingen polermaskin i världen få bilen i nyskick, dock går den att få bra, men aldrig nyskick som du efterfrågar, tyvärr
    Jorå det går jag har själv lyckats i ett antal fall men de är drygt som tusan. Det kräver rätt medel rätt maskin rätt rekondare och MASSOR av tid. Stenskott däremot är riktiga bitches och går nästan inte att trolla bort det går nästan men då snackar vi våtslip mm

  9. #9

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Jkswe
    Om den tidigare ägaren misshandlat lacken med att nebart köra maskintvätt under 3års tid (det var en 2009:a va?) så kan ingen polermaskin i världen få bilen i nyskick, dock går den att få bra, men aldrig nyskick som du efterfrågar, tyvärr
    Min är endast maskintvättad sedan dec -07 och jag vill påstå att du har fel.
    Det handlar mer om att rätt person polerar bilen

  10. #10

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Tack för kommentarerna, har lite mer koll på vad jag ska förvänta mig av dem nu.

    Ska åka och prata med dem idag angående lite mindre repor som jag tycker dem ska kunna fixa. Gällande stenskott har jag nu inset att dem får jag leva med tyvärr.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Trelleborg, Skane
    Inlägg
    256

    Re: Mr Cap behandling, Hjälp!

    Det är bäst att vara brutalt ärlig med kunden. Vissa överdriver och skruvar upp förväntningarna "lite" för mycket.
    Allt är en fråga om pengar, ju mer som ska bort desto dyrare blir det. Man kan ju vattenslipa ner hela karossen men...
    Det gör detsamma vilket medel och leverantör man väljer, underarbetet är a och å.
    Men gå tillbaka och visa vilka repor som du retar dig på så borde de lösa det på ren goodwill.
    Är din bil silver eller det är en svart solid 9000 påverkar också en hel del.
    Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Tefcar behandling?
    Av Blue Spirit i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 23:43
  2. Ditec behandling
    Av ISBjörnen i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 21:53
  3. MR CAP behandling
    Av Elin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 17:47
  4. Lack behandling!
    Av Fredrik.j i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 22:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •