Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

Ämne: Fiske

  1. #1

    Fiske

    Några som fiskar här?
    Jag fick ett fiskespö nu när jag fyllde år så jag måste ju snart ut och prova när det är bra väder
    Varit dålig på detta då jag inte haft något innan. Bara blivit när man hyrt båt eller så

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Några som fiskar här?
    Japp... ett av alla intresse man har. Har precis kommit hem från en vecka på Torpön som ligger i Sommen i närheten av Tranås... det blev en hel del stora fina abborrar till röken & en fin gädda, samt det som var vårt huvudsakliga mål... röding, det blev 3 st. Dock inga stora men det var ändå kul att vi lyckades få upp röding på bara tre dagars fiske, vattnen var ju för oss helt nya så vi va riktigt nöjda.

    Hemma så blir det mest Trolling efter pelagisk gädda i Ivösjön, Gös i Finjasjön & trolling efter Lax i Simrishamn.

    Bjuder på en av dom finare fiskarna jag fått upp, dock inte största... en grov sommaröring utanför Karlshamn som jag tycker är riktigt vacker


  3. #3
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Fiske

    Du är lika vacker som fisken Börne!

    Jag är intresserad av fiske.
    Senaste utflykten var regnbågsfiske utanför Olofström med jobbet.
    Harasjömåla hette området

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    Du är lika vacker som fisken Börne!
    Tack... hoppas jag luktar bättre i alla fall

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Några som fiskar här?
    Jag fick ett fiskespö nu när jag fyllde år så jag måste ju snart ut och prova när det är bra väder
    Varit dålig på detta då jag inte haft något innan. Bara blivit när man hyrt båt eller så
    Innan jag fick barn fiskade jag 100-150ggr/år. Lite mindre nu men det händer iaf
    Skitfiske på dig.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  6. #6

    Re: Fiske

    Då verkar det vara några som gör det Låter som att många verkar gilla att göra det

    Torpön är jag vid ibland men mest för att kolla båtar men är fint där. Då kan man ju få lite fisk där med Var ju en bra bild det där

    Men är tur det finns lite sjöar att välja på i detta land

  7. #7
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Torpön är jag vid ibland men mest för att kolla båtar men är fint där.
    Japp... nere vid färjeläget va det bra med båtar & folk i Måndags kväll då det ju va riktigt fint väder. Va ju lite si & så med det resten av veckan, ömsom regn ömsom sol, men med bra kläder fixar man allt Har du möjlighet att ta dig ut i Sommen med båt har du ju riktigt fina vatten att fiska av med ditt nya spö, bara några hundra meter från Färjeläget ligger ett markerat grund i riktning mot Norra vi. Vi stack ut en kväll & kastade efter abborre med små jiggar & fick upp några riktigt fina matfiskar på bara några minuter.

  8. #8

    Re: Fiske

    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "jessica_":1lt9uxj1
    Torpön är jag vid ibland men mest för att kolla båtar men är fint där.
    Japp... nere vid färjeläget va det bra med båtar & folk i Måndags kväll då det ju va riktigt fint väder. Va ju lite si & så med det resten av veckan, ömsom regn ömsom sol, men med bra kläder fixar man allt Har du möjlighet att ta dig ut i Sommen med båt har du ju riktigt fina vatten att fiska av med ditt nya spö, bara några hundra meter från Färjeläget ligger ett markerat grund i riktning mot Norra vi. Vi stack ut en kväll & kastade efter abborre med små jiggar & fick upp några riktigt fina matfiskar på bara några minuter.[/quote:1lt9uxj1]

    Brukar vara bra med folk där tror jag då det är smidigt om man har båt Tråkigt när det skiftar med vädret bara och inte kan hålla sig till sol Men det mesta går ju bara man har med sig grejer.
    Ja verkligen. Och är ju en lagom sjö med så finns lite yta att vara på Vet inte hur djupt det är i den sjön men kan nog vara ett antal meter.
    Då är det kul när man får upp lite Har du varit i någon annan sjö då som varit bra?

  9. #9
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Vet inte hur djupt det är i den sjön men kan nog vara ett antal meter.
    Då är det kul när man får upp lite Har du varit i någon annan sjö då som varit bra?
    Vi fiskade efter röding i viken mot Norra vi & där var det c:a 40 meters djup på sina ställen, så djuprigg är ett måste om man ska ner på lite djup på ett smidigt sätt. Dom rödingarna vi fick upp högg på 15 - 30 meters djup.

    Angående bra sjöar. Förra året va vi i Rusken en bit från Värnamo där det finns Gös, ska väl finnas Gös i Sommen också ioförsig.

    Dessa är ju dock lite längre att ta sig till, men underbara vatten när man väl är där & fisket har varit utöver det vanliga vissa av åren. Varit uppe i Arjeplog under tre somrar i slutet av 90 talet. Dom ligger vid Arjeplog som vi utgick ifrån & det är sjöar som Hornavan, Sveriges djupaste insjö med sina 220 meter, där vi fick upp väldigt fina öringar & en annan sjö jag fiskat en del i där uppe är Storavan, då har vi mest koncentrerat oss efter helt galen gädda som högg på allt vi hade i vattnet. Tjeggelvas är ju också ett minne för livet, vi fick endast en liten röding då vi va där en hel dag & fiskade, men vädret va katastrofalt vilket var synd för den platsen skulle man vilja njuta mer av. Äventyret började med 12 mil grusväg för att ta sig till Örnvik en mil norr om polcirkeln, där la vi i båten & fisket började... inget bra fiske för oss men vad gör det med en sån plats. Vi har snackat lite om att eventuellt dra upp nästa sommar då man har längtat tillbaks dit, var ju en massa år sedan vi va där nu. Dessa är kanske inga direkta tips på bra vatten runt dig, mer att jag började minnas dessa & skrev av mig lite, får nog ta fram dom gamla fotoalbumen en kväll & kolla igenom alla foto

    Edit... skannade in lite bilder från regnovädret i Tjeggelvas, med bra kläder klarar man av allt


  10. #10

    Re: Fiske

    då har ni varit på några bra ställen och provat på Och inte alltid att man behöver få så mycket fisk. Man brukar ju komma ihåg allt annat med som omgivningarna m.m Kanske inte så nära sjöar förutom rusken. Men alltid kul att komma iväg till ställen en bit bort med för och se annat
    Och bilder är alltid kul

  11. #11

    Re: Fiske

    Kanske torpön idag för att kolla båtar. Borde kanske få med mig fiskespöt då

  12. #12
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Kanske torpön idag för att kolla båtar. Borde kanske få med mig fiskespöt då
    Det tycker jag

  13. #13

    Re: Fiske

    Var nog tur jag missa att ta med det då det ändå börja regna

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    139
    Medlem#
    4694

    Sv: Fiske

    En annan är precis på väg hem efter några dagars gäddfiske i Axmar (kusten) utanför Gävle.
    Har varit fint väder ända tills vi var på väg hem ikväll.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Medlem #4694
    Saab 9-5 2,0t BioPower 2006 | Saab 9-5 Aero Hirsch 2002
    I don't drive fast, I fly low.

  15. #15

    Re: Fiske

    Blev det några firrar då? Men då hade ni iallafall tur med vädret

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    139
    Medlem#
    4694

    Sv: Fiske

    Hittade en klockren vik med massor av fisk. Dock inga bilder för telefonen dog när vi navigerade.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Medlem #4694
    Saab 9-5 2,0t BioPower 2006 | Saab 9-5 Aero Hirsch 2002
    I don't drive fast, I fly low.

  17. #17

    Re: Sv: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av Staren
    Jodå. Blev några skapliga. Hittade en klockren vik med massor av fisk. Dock inga bilder för telefonen dog när vi navigerade.
    Mest på jerk och popper. Sjukt roligt fiske.

    _
    Alltid kul med bilder men inget måste
    Men härligt det. Några mer turer då inplanerade?

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Sv: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av Staren
    En annan är precis på väg hem efter några dagars gäddfiske i Axmar (kusten) utanför Gävle.
    Har varit fint väder ända tills vi var på väg hem ikväll.

    _

    AXMAR?? vad gör du i mina vatten Brukar vara där jag med. En kompis har stuga där!

    På tal om axmar så får du gärna dela med dig av fisket. Vi har haft skitfiske där alla år! En dag (1h) av alla dygn man spenderat har varit bra fiske!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    139
    Medlem#
    4694

    Sv: Fiske

    Samma för mig. En polare med stuga där. Vi lyckades dra ur en gammal fiskare några heta tips. Det mest lovande var dock fruktansvärt stenigt. Tog hårt på krafterna att navigera Där.

    Måste fundera på om jag vill släppa ut den infon.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Medlem #4694
    Saab 9-5 2,0t BioPower 2006 | Saab 9-5 Aero Hirsch 2002
    I don't drive fast, I fly low.

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Sv: Fiske

    Citat Ursprungligen postat av Staren
    Samma för mig. En polare med stuga där. Vi lyckades dra ur en gammal fiskare några heta tips. Det mest lovande var dock fruktansvärt stenigt. Tog hårt på krafterna att navigera Där.

    Måste fundera på om jag vill släppa ut den infon.

    _

    haha, det är lugnt det är fanimej sten överallt där! Vi har båt vid finnharen samt att vi brukar ha med en större på trailer. Kollegan har gett oss tips på vatten som skall vara bra så vi skall prova det om ett par veckor. Har lagt in Väster om kusön i navigeringen framöver, strax norr om Rönnharen! Kanske där ni kör. Där skall det vara fiskgaranti men vi har aldrig bemödat oss att åka bort dit då vi ligger på andra sidan sundmarnäset!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

Liknande ämnen

  1. Fiske Tråden.
    Av Folke_ i forum Off Topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •