Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Amp1 trasig 9-3ss laga?

  1. #1

    Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Hej!

    Har konstaterat att amp1 har gått sönder på min 9-3ss efter att bilen har varit på rekond.
    Misstänker att det har kommit vatten i den vid matt tvätt eller dylikt. Tror någon att rekondfirma tar detta på sitt ansvar eller det bara är att bita i det sura äpplet.
    Är det någon som vet om det går att laga eller det bara är att köpa ny eller beg.
    Hittade en förbikoppling som man fick ihop fiberslingan och kunde gå förbi amp1 men att man tappade ljudet i framdörrarna.

    Tacksam för svar
    /Benny

  2. #2

    Re: Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Hej!

    Ville bara tipsa om att kolla att det verkligen är AMP1:an som är trasig. Min SID + stereo tvärdog och efter att ha kollat säkringarna väntade jag tills det dök upp en AMP1:a på Bildelsbasen och köpte den. Tyvärr var allt lika dött som förut. Började då mäta spänningen över relevanta säkringar som ett första steg i felsökningen. När jag kollade SID-säkringen i säkringsboxen på förarsidan och satte tillbaks den så hörde jag ett relä som gick igång och sen provade jag och då fungerade allt igen. Så mitt tips är att kolla om du har signal på fibern. Jag konstaterade att det lyste rött i kontakten under sätet vilket det inte hade gjort tidigare så systemet hade tydligen helt enkelt hängt sig.

    /Bengt
    SAAB 9-5 2.3t 00
    SAAB 9-3 SS 04
    SAAB 9-5 2.3t Vector 08
    SAAB 9-5ng 220hk BioPower

  3. #3

    Re: Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Hej!

    Har testat med en annan amp1 och då går det igång. Så det är väl bara att beställa en beg amp1. Vad betalade du för din?
    Sedan tycker jag att det borde vara någon som vet om det går att laga dessa då det verkar vara ett vanligt bekymmer men har sökt runt och har ej hittat någon.

    /Benny

  4. #4
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132

    Sv: Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Har inte behövt byta min nån gång så jag vet inte hur den ser ut. Men hade jag varit
    i dina skor så hade jag försökt öppna lådan och kollat hur det ser ut där inne. I bästa fall så ser man ju om nån komponent är skadad och så kan man försöka byta den. Du har ju inget att förlora då du ändå har konstaterat att den är död...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  5. #5

    Re: Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Jag har gett 1500 och 2500 för mina.

    /Bengt
    SAAB 9-5 2.3t 00
    SAAB 9-3 SS 04
    SAAB 9-5 2.3t Vector 08
    SAAB 9-5ng 220hk BioPower

  6. #6
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: Amp1 trasig 9-3ss laga?

    Det kan bli lite olika fel i dessa AMP1, jag har två stycken som pajat och den ena har jag lagat då det bara var en diod som hade spruckit i den (köpt ny på elfa och bara bytt).
    Den andra tänkte jag faktiskt ge mig på imorgon men där har en MOSFET-krets gått åt skogen + lite tjall på kretskortet men jag hoppas kunna få ihop grejorna ändå (köpte en ny krets på ebay för typ 100 spänn).
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

Liknande ämnen

  1. Trasig LG Viewty, värt att laga?
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 16:26
  2. Inget basljud efter batteribyte 9-3 ss (Trasig AMP1?)
    Av Edde i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 12:52
  3. trasig 9000IC, laga?
    Av Saaben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •