Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Byta batteri mellan 9000 och 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207

    Byta batteri mellan 9000 och 9-5

    Har en 9000 CSE 2,3 t och en 9-5 2,3 t. Tyvärr står ena bilen 5 mil från där jag sitter med trasigt batteri.

    Även 9-5 har elproblem som KAN också bero på batteriet. Min tanke var nu att springa in på Biltema och köpa ett nytt batteri av modell 74h Silver för att testa om bilen uppför sig lite bättre.

    Skulle det ändå inte vara det felet så tänkte jag sätta det nya batteriet i 9000.

    Funkar det? Någon skrev att man måste bearbeta batterihyllan? Räcker det? Är det samma poler? Dvs sitter + och - på samma ställe så att säga.


    Erber
    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Byta batteri mellan 9000 och 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Erber
    ......

    Skulle det ändå inte vara det felet så tänkte jag sätta det nya batteriet i 9000.

    Funkar det? Någon skrev att man måste bearbeta batterihyllan? Räcker det? Är det samma poler? Dvs sitter + och - på samma ställe så att säga.


    Erber
    Nja... har gjort samma på min 9000. 74Ah silver från Biltema är något för långt för att passa bolt in på 9000. Vad du gör är att du kapar av fästflänsen(i plast) på den gavel på batteriet som vätter framåt. Då glider det snällt ned på plats. Beträffande + resp - vet jag inte hur det ser ut på 9-5.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •