Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/ss

  1. #1
    Grundladd Browans avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Bromölla/Valje
    Inlägg
    263
    Medlem#
    5341

    Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/ss

    Hejsan på er, jag har funderingar att trimma vidare på min 9-3 SC BP från steg 1 till steg 4 (eftersom jag har aut så är det 270hk/400Nm som avses).
    Ni som har detta trim, upplever ni det som en stor skillnad från steg1?
    Känns det som automatlådan klarar av vridet?

    När ni trimmade bytte ni hårdvaran själv eller lät ni maptun eller nån verkstad göra det?
    Jag undrar lite eftersom det ju är en del prylar som skall bytas.

    En annan undran, har ju läst om vissa problem med kallstarter på E85 hos några som har steg 3 (samma spridare) hur har det funkat för er?

    Man tackar ödmjukast på förhand/Mikael.
    2008 9-3 2.0t SC Vector Aut BioPower, eSID2, Maptun steg 4+.
    2005 9-3 2.0t SS Vector Aut.
    1998 Yamaha YZF 600R.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/

    Det måste ju vara ganska lika det som jag har. 9-3SS MY05 Vector automat med Maptun steg 4. Jag hade redan TD04-turbon och avgassystem från min förra 9-3SS som blev skrot. Sedan lät jag en av Maptuns ÅF i Göteborg (Racestuff) montera allting.

    Nu hade jag aldrig steg 1 på min, men jag kan tänka mig att blir rätt stor skillnad. Jag aldrig haft några problem med automatlådan, och då kör jag ändå en del banträffar också. Med ett välgjort program ska det inte vara några problem.

    Om du har en biopower från början så ska det ju iaf inte bli ngn negativ skillnad i kallstarter. Det är en del problem med ojämnt laddtryck på min bil, men det är med det gamla spällhuset som sitter på icke-BP bilar. Eftersom programmet urprungligen är gjort för det nya BP-spällhuset, så har Fredrik fått göra om lite i anpassningen mot spällhuset för att kunna BP-konvertera dom gamla spällhusen.

    Hoppas det klargjorde några punkter iaf, annars är det bara att fråga på mera.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3

    Re: Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/

    Citat Ursprungligen postat av Browan
    Hejsan på er, jag har funderingar att trimma vidare på min 9-3 SC BP från steg 1 till steg 4 (eftersom jag har aut så är det 270hk/400Nm som avses).
    Ni som har detta trim, upplever ni det som en stor skillnad från steg1?
    Känns det som automatlådan klarar av vridet?

    När ni trimmade bytte ni hårdvaran själv eller lät ni maptun eller nån verkstad göra det?
    Jag undrar lite eftersom det ju är en del prylar som skall bytas.

    En annan undran, har ju läst om vissa problem med kallstarter på E85 hos några som har steg 3 (samma spridare) hur har det funkat för er?

    Man tackar ödmjukast på förhand/Mikael.

    Hej, när jag själv åkte runt i steg4, vilket innebär TD0414t runt 250hk, gick rätt okej, men trötta allt för fort, gött med effekt o moment i mellanregistret men ganska dött uppe i varv upplevde jag det som.. Jag hade idag om jag fick välja kört på vassaste steget direkt , där har du effekt ända till varvstopp.. Precis lagom med effekt!

  4. #4
    Grundladd Browans avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Bromölla/Valje
    Inlägg
    263
    Medlem#
    5341

    Re: Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/

    Ingen som monterat alla grejerna själv, och i så fall något man skall tänka på innan man sätter igång?
    2008 9-3 2.0t SC Vector Aut BioPower, eSID2, Maptun steg 4+.
    2005 9-3 2.0t SS Vector Aut.
    1998 Yamaha YZF 600R.

Liknande ämnen

  1. MapTun steg 3 BioPower till og9-3 Aero
    Av Mickemannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-24, 00:50
  2. [LÖST] Tändstift maptun biopower steg 1? OG9-5
    Av Magnus A i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •