Startade min 9000 (-9 idag, som gått felfritt innan, och gjorde så även idag...fast bara i 2 sekunder. Helt stendöd sedan, inte en enda "tändplutt" på startmotorn efter det (brukar kunna knattra till ngn puls även med stendöd bränslepump enl. mina erfarenheter). Testade annan DI, alla säkringar och kopplade av och på batterikabeln. Inget hjälpte. Då slog det mig att jag har för mig att man kan kolla vevaxelgivaren genom att se om varvräknaren hoppar till vid startförsök (eller sviker mitt minne mig?). Min varvräknare rör sig inte det minsta när man vrider om nyckeln till startmotor.
Så innan jag beställer en ny givare eventuellt i onödan, är det ngn som tror det kan vara ngt annat fel? Händer det att annat el-fel än själva givaren är paj, så den inte får sin kräm från ngt relä eller annan komponent? Eller är sannolikheten så hög att det inte är att fundera på annat än givar-byte?
Och om jag byter. Är Speedparts vev-givare duglig, eller bör man satsa på original. Vill inte köpa på skroten och få en givare från en -94 som gått 43.000 mil, typ.