Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

  1. #1

    Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    Det satt Solar Plexus på bakrutan och de små sidorutorna när jag köpte bilen. Jag vill dock ha toning istället och då även på de stora sidorutorna. Jag har använt Biltemas toning en gång och gjorde det själv på min bil, jag blev dock inte så nöjd med resultatet och jag tror inte att jag skulle göra ett bättre jobb denna gång

    Därför undrar jag om det finns någon här som är duktig på detta och vill tjäna en liten slant?

    Annars finns ju Mellby Solfilm i Laholm men de tar ungefär 4k och det vet jag inte om det är värt just nu.

    Om jag ändå åker på att göra detta själv, har ni tips om bättre solfilm än Biltemas?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    30

    Re: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    Vad är det för bil? Känner en kille i halmstad som tonar ( egen firma) kan kolla med han om jag kan köpa loss riktig film
    Saab 9000 2.3T CSE -95
    Volvo v70n Bifuel -06
    Oldsmonbile super 88 -59

  3. #3

    RE: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    En 9-5 kombi Jag bor också i Halmstad! Vet du hans priser på ett ungefär?

    Sent from my Lumia 800 using Board Express

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    30

    Re: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    Aha så trevligt jag gav 2700 för min gammle 9-5! Kolsvart på de tre bakre rutorna samt ljusare på bakdörrarna. Fadade av lite snyggt kom förbi halmstad arena ikväll! Är bilträff, så kan du få se bilder på min gammle. Kör en grön 9000. Sitter en vit speedparts logga under vänster baklyckta! Mvh benjamin
    Saab 9000 2.3T CSE -95
    Volvo v70n Bifuel -06
    Oldsmonbile super 88 -59

  5. #5

    Re: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    Citat Ursprungligen postat av nixon89
    Aha så trevligt jag gav 2700 för min gammle 9-5! Kolsvart på de tre bakre rutorna samt ljusare på bakdörrarna. Fadade av lite snyggt kom förbi halmstad arena ikväll! Är bilträff, så kan du få se bilder på min gammle. Kör en grön 9000. Sitter en vit speedparts logga under vänster baklyckta! Mvh benjamin
    Jag var inte online när du skrev det där och sen har jag varit borta en sväng under semestern! Men 2700 var ju inte så hemskt, då fick du det monterat också?

    Citat Ursprungligen postat av Loffeman
    ja kan tipsa om cfp´s produkter (http://www.cfp.se)
    har filmat med deras grejer flera gånger å aldrig blivit missnöjd.
    senaste gången nu för ca 2v sen när ja filmade min 9-3 sc så beställde jag "pre-cut", färdigutskurna och välvda, bara å sätta dit.
    blev nöjd med resultatet.

    visst, de kostar en slant men e helt klart pengarna ( jag köpte till alla rutorna utom fram för ca 1600 inkl frakt, 7 rutor), blir proffskvalitet på jobbet samt som den är lätt att jobba med då den inte är så "prasslig" som billig skitfilm.

    finns på deras sida info om vilka som säljer den åt dom.
    Hittade denna http://www.solfilm.se/produkt/Saab-9-5- ... ---7-rutor och priset är ju faktiskt helt ok. Jag hittar dock inga jämförelsebilder mellan de olika toningsgraderna. Vet inte riktigt vilken man ska ha, men jag antar att siffrorna står för hur många procents toning man får?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    30

    Re: Någon i Halland som är duktig på att tona rutor?

    Lite sent svar nu, men ja, detta var monterat och klart fackmanna mässigt gjort förövrigt samma kille som tonar polisens rutor i halmstad
    Saab 9000 2.3T CSE -95
    Volvo v70n Bifuel -06
    Oldsmonbile super 88 -59

Liknande ämnen

  1. Tona rutor 9-5
    Av Saab_Performance i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 17:57
  2. Tona rutor!
    Av Nalle14 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 17:10
  3. tona rutor??
    Av marta_jag i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 11:44
  4. Tona rutor 9.5 Kombi !
    Av thunder i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 09:11
  5. Tona rutor
    Av kaZmur i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 08:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •