Om jag mot förmodan lägger ut mer tider så lovar jag att försöka komma ihåg de.
Jag ber om ursäkt för mitt inlägg med tiden och hoppas det inte skapat allt för stora problem hos forumanvändarna.
Mvh
Om jag mot förmodan lägger ut mer tider så lovar jag att försöka komma ihåg de.
Jag ber om ursäkt för mitt inlägg med tiden och hoppas det inte skapat allt för stora problem hos forumanvändarna.
Mvh
Saab 9-5 sedan 2.0T 220 hk 350 nm,17" 10 grader utetemp.
100-150 7.2 s
100-180 15.2 s
100-200 23.3 s
Testat med RL
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Saab 9-5 Aero 05 sedan aut 250 hk 350 nm,17" 12 grader utetemp.3/4 bensin
100-150 7.0 s s
100-180 13.6 s
100-200 20.4 s
Testat med RL
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Manuell eller automat?
Går den som den ska?
Ursprungligen postat av MattA
Manuell den översta..
Den går som den skall..
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
2,0T:an är det en Gt17 på den som är rätt maxad då, 150hk orginal?
Japp.Det var något sådant..Ursprungligen postat av MattA
Steg 1 ger rätt mycket effekt på dom..
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Jepp, var osäker ifall det fanns någon 2,0:a med annan turbo men det verkar bara finnas 150hk.
Kan tänka mig att de mattas rätt bra utan bättre IC och den lilla snurran upp mot 200. Men går ju fint 100-150 vilket man har mest använding för. Rätt bra vardagsbil man får med ett sådant steg 1.
Farsan har en sådan som jag lagt in steg 1 Biopower i och den är väldigt trevlig till vardags, men knappast någon räser. Känns fruktansvärt trött när man kommer upp på höga varv, men den lilla turbon kommer igång snabbt.Ursprungligen postat av MattA
Lite tider från kvällens tur.
100-150 2,25 sek
100-180 4,37 med växling i varvstopp 100-200 6,45 sek en växling
180-200 1,7 sek
210-230 3,1 sek
Alla tider tagna med RL.
//B
TapaTalk
Fina tider!
Mätmetod?
Ursprungligen postat av Mr_SunBearMattA:> Meh. Öppna båda ögonen och läs inlägget igen!Ursprungligen postat av MattA
Mr_SunBear:> Förstå då om du nu hade kört på E85 som du brukar... Då jädrar...
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Sweet.Ursprungligen postat av Mr_SunBear
Bil/setup?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Mc väl?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Då Silverpilen fått en del besök på garaget sedan mitt inlägg igår så lika bra att förtydliga, ja det är tider på min hoj en BMW K1200S. Hojen är helt original och tiderna är tagna för lite referens. De är inte absoluta och går att kapa med några tiondelar här och var.Ursprungligen postat av RZ
//B
TapaTalk
100-150 4.3sek 18graders utetemp 17" fälgar 1/4 tank, 1 meter nedför på 514 meter.
Saab 9-5 Aero kombi Hirsch manuell 300 hk 400 nm,(235-40-1,20 grader utetemp,fulltank,
0-100 7.2 s
0-130 11.1 s
0-160 15.4 s
0-180 19.9 s
0-200 24.2 s
Med vänlig hälsning
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Bra tid 180-200 speciellt jämfört med 315hk automat;-)Ursprungligen postat av Aero++
9-5 aero aut-05
Instämmer, går ju snabbare än 160-180.
Ja det verkar ju aningen suspekt...?Ursprungligen postat av MattA
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS