Fick ett sms av en person som råkar finnas på det här forumet.
"100-200 5,8sek på första försöket med hjulspinn."
Kan någon gissa vem det är?
Fick ett sms av en person som råkar finnas på det här forumet.
"100-200 5,8sek på första försöket med hjulspinn."
Kan någon gissa vem det är?
Gidlund?Ursprungligen postat av UhrJr
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Precis vad jag tänkte skrivaUrsprungligen postat av lingua
Ursprungligen postat av Brisse
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Stämmer bra det. Mora Bil & Traktor har fått fart på maskineriet!
Inte så lite fart heller, satan i gatan.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Måste säga att tiden är riktigt bra.. Däremot kan jag faktiskt inte förstå hur du kan köra så fort i intervallen 150-200, 6.71s är galet bra... Hur kommer det sig att du har en sådan dålig 100-150 tid? av egen erfarenhet så är man tvungen att köra fort även 100-150 för att få en bra totaltid..Ursprungligen postat av Brisse
Av dömma så växlar du tok fort och inte ha någon spoolup.. din effektkurva verkar tom bli högre på 4:ans vxl... jag är avis, vill ha det så med
tex en referens tid
100-150: 4.4s
150-200: 8s
total 12.4s 3 o 4ans, inkl en vxling, spoolup
Edit: Jag hade tex kört 11.11s med din 150-200 tid, ojjaa det vill jag, vad är det för hemligheter?
Vet ej, men kom ihåg att tiderna inte är mätta med RL.Ursprungligen postat av EmilSS
Programmet var hårt påställt under körningen eftersom målet var att se hur snabbt man kan köra med originalturbo och original bottendel. Har redan begränsat det lite för att passa bättre till vardagskörning. Min koppling och mina motorfästen gillade inte hårdkörningen.
Brisse,
Kan du lägga fram tider var 10 km/h 100-200 ?
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ska göra så gott jag kan:Ursprungligen postat av Aero++
(km/t) (s)
99,9: 0s
110,6: 0,66s
120,4: 1,8s
130,4: 3,03s
140,2: 3,93s
150,2: 4,84s
160,1: 6,06s
170,1: 7,21s
179,9: 8,28s
189,9: 9,51s
199,9: 11,55s
Jäklar vad det går upp och ner? Och jäklar vilken vridpeak du måste ha i början av svepet?Ursprungligen postat av Brisse
Ser ju rätt lustigt ut dessutom att 130-140 går snabbare än 120-130?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Hej,
Vilken kanontid, dessa bilar kan röra på sig!
Vridpeak?, jag skulle säga tvärtom, att effekten håller i sig och stiger väldigt bra med varvtalet.
Däremot ser det ut som det börjar med en översläng för tiden 100-110 förvånar mig mest av allt.
Mvh
Matte
Det är ju överslängen som genererar vridpeaken............Ursprungligen postat av MattA
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
JO,
Men det ser jag inte som att programmet har en vridpeak, utan att veta tror jag det bero på ofrivilliga saker som kanske sliten WG-klocka. för efter 110 är det inte motsvarande vrid.
Man ser ju att motorn vaknar till liv vid högre varvtal därav den snabbare tiden 130-140 än 120-130, och att den dessutom håller effekten väldigt bra uppe i varvtalet.
Jo, ni har rätt i att jag har en vridpeak. Vad tror ni det var som tog livet av min koppling?
Har numera fixat till det i programmet. Troligvis ger det sämre tider men motorn och lådan ska ju hålla också
Hej,
Tack för tiderna..
Om tiderna stämmer och är rätt kalibrerade mm,det första jag skulle göra är att gå genom programmet.
Aldrig sett liknande förut..
En bedrövlig effekt kurva..
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Berg och dalbana?Ursprungligen postat av Aero++
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ungefär så här ser ut 3-4an växel under hela registerUrsprungligen postat av Manick
http://www.youtube.com/watch?v=e0xkObwvCic
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Skulle vara lättare att analysera om du skrev ut effektvärdena
Du har ändå aldrig trott på nåt jag skrivit hittils på detta forum som rör acceleration/effekt, utan försökt vända på allt jag skrivit till andras fördell, så varför skall jag komma fram med några värdena som du skall analysera ?Ursprungligen postat av MattA
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776