Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Högtalarbyte / "Problem"

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Högtalarbyte / "Problem"

    Är det någon som vet om det finns 6*9or att köpa som passar i orginaluttagen bak på 9-3og. Dvs ersättningshögtalare som låter bättre än original? Tanken är att driva dem på orginalstereon i början, sen kanske byta orginalstereon eller sätta in ett slutsteg fram som kanske kan driva både fram å bak högtalarna?

    Hur enkelt/svårt är det att lossa dörrpanelen på framdörrarna för att kontrollera högtalarkablarna där? En högtalare har nämligen blivit helt tyst... :/ finns det några bilder/guide som visar? Finns den bilder/förklaringar hur man gör detta i reparationshandboken? Har inte köpt ngn sådan ännu...

    Tacksam över svar så man får till ett bra ljud i Saab'en igen
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    379

    Re: Högtalarbyte / "Problem"

    Citat Ursprungligen postat av BAAS 3-9
    Är det någon som vet om det finns 6*9or att köpa som passar i orginaluttagen bak på 9-3og. Dvs ersättningshögtalare som låter bättre än original? Tanken är att driva dem på orginalstereon i början, sen kanske byta orginalstereon eller sätta in ett slutsteg fram som kanske kan driva både fram å bak högtalarna?

    Hur enkelt/svårt är det att lossa dörrpanelen på framdörrarna för att kontrollera högtalarkablarna där? En högtalare har nämligen blivit helt tyst... :/ finns det några bilder/guide som visar? Finns den bilder/förklaringar hur man gör detta i reparationshandboken? Har inte köpt ngn sådan ännu...

    Tacksam över svar så man får till ett bra ljud i Saab'en igen
    JBL GT serien borde passa!
    Lättdrivna och spelar snyggt
    Mvh Pierre i Linköping
    Saab 9-5 2,3t SC Vector -05

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27

    Re: Högtalarbyte / "Problem"

    Man skall tydligen kunna montera vilken 6*9 som helst om man monterar dom underifrån "hyllan" istället för att montera som original sitter.
    Jag satte i ett par billiga GAS 6*9or som gjorde ljudet betydligt bättre, dock kapade jag upp hålen något för att montera på "vanligt vis".

    Lossa dörrpanelerna är kanonlätt.
    Först har du två skruv (torx 25 tror jag) i nederkant, nästan i mitten av dörrsidan.
    Sen skruv bakom öppningshandtaget(liten rund plupp man får lossa på)
    Samt två skruv i "vanliga" handtaget, bänd bort plastskyddet med en kniv eller dylikt lite försiktigt.
    Sen har du även en sprint i bakkant av dörren, ta en liten skruvmejsel och tryck in den sen ska det gå att dra ur sprinten.(ser ut som en rund bricka med en prick i).

    Sen skall det, om jag kommer ihåg rätt, bara vara clips som håller i dörren.
    Ta en kniv/skruvmejsel och bänd försiktigt runt dörrsidan så borde den ploppa loss.
    Saab 9-3 2.0T SE '99

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Högtalarbyte / "Problem"

    Citat Ursprungligen postat av Bonehead
    Man skall tydligen kunna montera vilken 6*9 som helst om man monterar dom underifrån "hyllan" istället för att montera som original sitter.
    Jag satte i ett par billiga GAS 6*9or som gjorde ljudet betydligt bättre, dock kapade jag upp hålen något för att montera på "vanligt vis".

    Lossa dörrpanelerna är kanonlätt.
    Först har du två skruv (torx 25 tror jag) i nederkant, nästan i mitten av dörrsidan.
    Sen skruv bakom öppningshandtaget(liten rund plupp man får lossa på)
    Samt två skruv i "vanliga" handtaget, bänd bort plastskyddet med en kniv eller dylikt lite försiktigt.
    Sen har du även en sprint i bakkant av dörren, ta en liten skruvmejsel och tryck in den sen ska det gå att dra ur sprinten.(ser ut som en rund bricka med en prick i).

    Sen skall det, om jag kommer ihåg rätt, bara vara clips som håller i dörren.
    Ta en kniv/skruvmejsel och bänd försiktigt runt dörrsidan så borde den ploppa loss.
    Kanonbra tips å "instruktion"! Det gick som på räls att ta bort dörrsidan.. Förutom att jag förstörde "sprinten" - någon som vet var man kan få tag i dessa...??
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    256

    Re: Högtalarbyte / "Problem"

    skroten eller saab

Liknande ämnen

  1. Snabb hjälp, sid säger "vänta.." 93SS, PROBLEM LÖST!
    Av Phed i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 21:14
  2. "Hjälp" Soppa problem med 9000 turbo -88 "bli
    Av flash_turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:50
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •