Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: strul med el

  1. #1

    strul med el

    har en saab 9-3 batteriet har två gånger nu blitt tömt på ström en gång när jag hade den avstängd och körde cd en kort stund så startade den inte näste gång efter att jag åkt en stund stannade och startade 2 min så fanns det inge ström i batteriet...jag har mätt upp det och det var ok...så tror den måste tjyv dra ström eller så funderar jag på om det kan vara någon jordkabel?? var sitter den i så fall?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: strul med el

    ???????????????????

    E DE EN tRABANT ELLER sSANG yONG?
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  3. #3

    Re: strul med el

    Citat Ursprungligen postat av thordur
    har haft bilen på verkstaden och stod dagen efter och bilen var av hade vindrutetorkarna på och tryckte på knappen för att göra ren bakrutan fick ett felmeddelande då att dej var trasig och vred på startnyckel och bilen var död fick start hjälp och den startade perfekt igår hände samma sak fast efter körning så skulle jag starta den igen den hade stått ca 15 min så knäppte det bara..start hjälp så funkade den igen..var och kollade batteriet inge fel så mina funderingar går till om det är något jord fel glapp i jordfelskabel eller kan batteriet vara kortsluttet?
    Om du skriver läsbar text är chansen betydligt större att du får ett vettigt svar.
    Signaturlös

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: strul med el

    Ja, det där var väldigt svårläst. Och att du anger 9-3 som bilmodell, vara bara marginellt bättre än ingenting. Du måste minst ha med vilken modell på 9-3 det är, eftersom og9-3 och ng9-3 är fullständigt olika i sin uppbyggnad och hur den fungerar "under skalet". Så skriv gärna med årsmodell och kanske även motorvariant...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    Re: strul med el

    Citat Ursprungligen postat av thordur
    jag har mätt upp det och det var ok...
    Hur har du mätt batteriet? Det kan fortfarande visa på spänning mellan polerna men inte klara av effektuttag.
    Fredrik J

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114

    Re: strul med el

    Säkert dax att köpa ett nytt batteri
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •