Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byta ut knappar/bättra på instrumentpanel 9-3 SS

  1. #1

    Byta ut knappar/bättra på instrumentpanel 9-3 SS

    Jag skulle vilja ha tips på hur man kan bättra på sin avflagnade instrumentpanel. Är det någon som har erfarenhet av att inhandla någon lämplig mörkgrå färg och bara bättra på? Eller kan man rent ut av byta ut lite knappar?

    I mitt fall är problemet att temperatur (upp/ner)-knappen på förarsidan i ACC panelen är fult avflagnad så att den vita plastytan syns under. Även fläktknappen har tappat lite färg så att vi plast syns under till.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Byta ut knappar/bättra på instrumentpanel 9-3 SS

    Har för mig att jag sett att det finns knappsatser att köpa. Tror dock att det var till ICM:en, med då kanske det finns till ACC-panelen också.

    Annars är ju alternativet att hitta en begagnad manöverpanel på skroten t.ex. Fast sedan kan jag ju hålla med om att det känns onödigt om det "bara" är färgen som är borta...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935
    Väcker en gammal tråd till liv då jag själv har samma fråga: är det någon som har hittat en lämplig "bättringsfärg" för panelen i ng9-3?
    Det ser ju så jävla billigt ut när färgen släppt lite här och där.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    Är det bara själva panelen borde man ju kunna skaffa en "ny" o göra någon ytbehandling av den som håller lite bättre. Enstaka knappar är kanske lite svårare?
    Klä den i Nappaläder/Alcantara? ;-)

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Nu är det som det är och då lagar man förstås men vilken usel kvalite. Borde inte kunna ske. Är lite som med ytteremblemen som diskuterats tidigare. Klarar man inte att göra en Saabloggabild hållbar får man välja en symbol/text istället. Drar ner märket på något vis ( vet att många hade annan uppfattning och brydde sig ej).

    Skulle vara kul att spåra upp inköparen/ansvarig på Saab och ställa honom mot väggen. Hur tänkte ni? Men han skulle väl bolla frågan vidare till GM ..
    Senast redigerat av H-M den 2016-10-20 klockan 13:14.
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  6. #6
    Vad är det som gör att det blir dåligt? Är det solljuset som gör att skalas av?

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Vet inte om du menar yttre emblem eller insidan på 9-3? Men de yttre emblemen har ju bara en tunn film fast på själva emblemet. Väljer man ett sånt motiv tycker jag det borde varit i emalj som på gamla Alfa Romeo eller BMW . Är nog avfettningsmedel och sol som tar filmen. De är ju borta på var och varannan Saab
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  8. #8

Liknande ämnen

  1. Byta knappar
    Av andmarsjo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-04, 20:17
  2. Byta elhiss knappar Saab 9-5 07
    Av JohnM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •