Hej.
Som överskriften säger...någon som vet hur många hk en orginal viggen låda klarar av??
Mvh Henrik
Hej.
Som överskriften säger...någon som vet hur många hk en orginal viggen låda klarar av??
Mvh Henrik
Kopplingen ger sig nog före resten av lådan skulle jag tippa, dessutom brukar det vara vridet som köttfärskonverterar växellådor, inte hästkrafterna.
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Hästkrafter är ointressant. Det är vridmomentet som dödar växellådan och resten av drivlinan. Fundera på namnen på växellådorna som sitter i Saab'ar. F25 = 250Nm, F35 = 350Nm, F40 = 400Nm och så vidare. Man kan dock gå bra mycket högre än dom är specificerade för.Ursprungligen postat av wilderness
Som Manick sa så är det nog kopplingen som ger sig först. Den som sitter i Viggen klarar runt 450Nm om den är i bra skick.
Lådan i sig har bara gott 4800 mil så den ska ju va i bra skick. Ja jag vet att många brukar iaf byta ut org diff till en starkare.
Det är väl först och främst för att få ner kraften i marken eller?Ursprungligen postat av wilderness
Och för att originalet lätt går sönder om man inte kör med skallenUrsprungligen postat av Brisse
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS