Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: hagtalere i dörren

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229

    hagtalere i dörren

    hej alla!!

    de va så här att jag monterade bort dörrsidan för jag skulle byta dörrstoppet då tänkte jag att man få ju se om man ha nån högtalare i dörrsidan och de hade jag.
    Men då är de ju så att jag ha inte hört nått ljud komma därifrån förut ju,
    sen såg jag att de gick två kablar ifrån den till nån slags kontakt tro jag de, sen igenom nån gummislang som va fäst mellan dörren och karossen.
    hoppas ni vet vad jag menar nu.

    så nu undra jag hur jag ska göra för att få ljud hur jag ska dra kabel och om de är dragen nån kabel vart gå den då in till kupén???för jag kollade lite men hittade ingen kabel som va lös inne i kupën.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    155
    Kollat FAQ?
    http://users.se/bennet/hemsida/hogtalare.html
    Fanns inte på min 95:a fördraget.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    den där va kanon till och med jag ska nog klara av att göra de där tackar

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    istället för göra en ny tråd så tänkte jag höra den som kan
    hur jag ska gå till väga och om de gå. min dvd ha typ ingen minne kabel lr nått sånt lite jobbigt att varje gång man stänger av måste man söka dit man va.
    så finna de nått sätt att göra så man få minne?? dra nån kabel ex?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    På en vanlig spelare så dra man in ström, då kommer ihåg vad som var igång sist, skulle tro att det är lite ström som behövs. Kolla i instruktionsboken om det står något om ström till minnet.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    155
    Är nog en kabel med konstant spänning du ska koppla in ja.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    ska kolla på dvd igen då för tro va nån som de stod nått om stand amp lr stand och nått.. komma inte ihåg vad de stod just. men så vi säger att de ska vara där jag tänker på nu som jag inte kommer på ordet ska jag dra den till en kabel som ha ström hela tiden??

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Brukar väl finnas två kablar som ska in. En brukar heta "Ign", "ACC",eller liknande. Den är oftast röd och ska det vara + 12v på när tändningen är på. (eller så kopplar du den till batteriet också, men då måste du stänga av stereon för hand varje gång). Den andra sladden som ska in heter "Batt", "mem", "memory" eller "+" eller liknande. Den ska direkt på batteriet för att den ska hålla minnet även om du vrider av tändningen. Den kabeln är oftast gul.

    "stand amp" låter inte riktigt rätt, men vad vet jag.


    På en normal bilstereo finns det ju inte så många kablar just. (Tar detta från minnet, så vi förutsätter väl att allt, eller nått är fel, men ta det för vad det är).

    Svart = Jord
    Röd = Tändning
    Gul = Batteri
    Orange = Instrumentbelysning
    Blå = Elantenn
    Blå/vit = remote till slutsteg etc

    (På vissa stereos är blå och blå/vit ihoplagd så både elantenn och remote går på samma kabel). (är dessutom osäker på om blå/vit är remote eller om det är bara den blå som är remote, men skit samma var ju det i sammanhanget).

    Har du ingen instruktionsbok som det syns hur du ska koppla in det?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Dörren går ej att öppna
    Av Psonb i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 23:55
  2. Hur kommer man in i dörren?=)
    Av dCeksjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 23:10
  3. Dörren är låst! eller ...den VAR låst
    Av motormike i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 16:00
  4. Lös låscylinder i dörren.
    Av Lewke i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 07:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •