Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Svarta fälgar 9-5 2009

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Svarta fälgar 9-5 2009

    Funderar på att skaffa svarta fälgar till min 9-5. Är det någon av er som har bilder så man kan få en liten hum om hur det ser ut?

    Har tänkt mig nåt i stil med dessa fast svarta då. http://turrifftyres.co.uk/dotz-gtr-hyper-black Inte större än 18"
    Kommer min bil se jätte hög ut då? Har sportchassie med nivåreglering och 235/45 -17 originalfälgar idag. Tänker inte under några omständigheter sänka bilen.

    Ge gärna andra förslag

    Mvh Erik
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    Jag kör 18" med 235/40-18 däck på min 9-5:a -08. Har original Aero chassi. Funkar fint tycker jag. Bra komfort

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    Nice, vi bör ju ha samma höjd på chassiet iaf!
    Såg din bil på garaget.org! Jäkligt läckert med grillen och de mörka sargarna. Är det med folie eller har du lackat?
    Snygga fälgar oxå! Synd att de är så dyra!
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

  4. #4

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    2010 körde jag med svarta lorinser kopior 20" 225/35-20 med sänkning. Bilstein dämpare och H&R fjädrar. 2011 blev det en röd rand. I år kör jag med 19 tummare istället. I år har jag coilovers.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    Citat Ursprungligen postat av Heinz_Keller
    Nice, vi bör ju ha samma höjd på chassiet iaf!
    Såg din bil på garaget.org! Jäkligt läckert med grillen och de mörka sargarna. Är det med folie eller har du lackat?
    Snygga fälgar oxå! Synd att de är så dyra!
    På vissa bilder är det folie, men på de senare där jag har nät istället för ribbor i grillen så är det lackat istället.

    Ja Hirsch fälgarna passar onekligen bra på bilen, tur de satt på när jag köpte den.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    [quote=Jocke Prahl]
    Citat Ursprungligen postat av "Heinz_Keller":2sfl3l9o
    Nice, vi bör ju ha samma höjd på chassiet iaf!
    Såg din bil på garaget.org! Jäkligt läckert med grillen och de mörka sargarna. Är det med folie eller har du lackat?
    Snygga fälgar oxå! Synd att de är så dyra!
    På vissa bilder är det folie, men på de senare där jag har nät istället för ribbor i grillen så är det lackat istället.

    Ja Hirsch fälgarna passar onekligen bra på bilen, tur de satt på när jag köpte den. [/quote:2sfl3l9o]

    Flyt å komma över dem så pass enkelt! De är ju onekligen inte gratis om man ska beställa dem som nya :S
    Grillen var verkligen läcker alltså, men jag vet inte om jag vågar sätta kapen i min och ta bort ribborna, men det mörka vetetusan om jag inte tänker kopiera. Det finns ju film som man tonar sina bakljus med t.ex. Var det nåt sånt du använde? Oförskämt billigt på ebay, 7 dollar för en rulle. Var det svårt att få snyggt med folien?
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Svarta fälgar 9-5 2009

    [quote=Heinz_Keller][quote="Jocke Prahl":3aa16ry1]

    På vissa bilder är det folie, men på de senare där jag har nät istället för ribbor i grillen så är det lackat istället.

    Ja Hirsch fälgarna passar onekligen bra på bilen, tur de satt på när jag köpte den. [/quote]

    Flyt å komma över dem så pass enkelt! De är ju onekligen inte gratis om man ska beställa dem som nya :S
    Grillen var verkligen läcker alltså, men jag vet inte om jag vågar sätta kapen i min och ta bort ribborna, men det mörka vetetusan om jag inte tänker kopiera. Det finns ju film som man tonar sina bakljus med t.ex. Var det nåt sånt du använde? Oförskämt billigt på ebay, 7 dollar för en rulle. Var det svårt att få snyggt med folien?[/quote:3aa16ry1]

    Nej, jag köpte en till, vågade inte heller såga i originalgrillen.

    Nej inte toningsfilm utan folierings vinyl eller liknande. Jag köpte mitt från [url="http://www.stickit.se/"]http://www.stickit.se/[/url] maila eller ring dem och säg vad du ska ha det till så vet de vilken typ av film/folie som fungerar.

Liknande ämnen

  1. Lacka fälgar svarta???
    Av LoudNproud i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 15:09
  2. Sökes: Svarta fälgar.
    Av Kochen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:18
  3. svarta fälgar på ljus bil
    Av Lindgren_021 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 18:23
  4. Svarta fälgar !?!?
    Av Turbo_Knuff i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:13
  5. Svarta Fälgar!!
    Av RaLLe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 19:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •