Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Svagt hackande 93SE -02 (+ lite ACC)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    12

    Svagt hackande 93SE -02 (+ lite ACC)

    Lite undrande... dykte uppen sak som jag inte vart med om. (Nybliven 1:a saabägare)

    Tankade o körde ett par mil motorväg. Sedan när jag körde på vanlig väg vid konstant gas så bettede sig bilen som om det vore tändstörningar vid låglast.. alltså jämn gas.
    Laddtrycksmätaren pendlade/svajade lite samtidigt. Så fort man gav lite mer gas än pyttelite så upphörde det. Det fortsatte dagen efter men två dagar efter verkar det ha slutat.
    Jag har också i samband med detta spänt upp gasviren då det var för mycket spel i den, vilket gjorde att det var svårt att möta gasen med kopplingen eller tvärtom

    Förstår att det inte går att ge nått exakt svar, utan att också läsa av felkoder, men kan det bero på helt annan bensin som den (motorn) höll på att anpassa sig till ?. (Jag har ännu inte fattat exakt hur motorstyrningen agerar)


    Sen måste jag få beklaga mig lite också.
    ACC-n har inte gett nån kyla och när jag tryckt in schraederventilen så har jag fått uppfattningen att det varit lite taskigt med kylmedel. Efter ett var veckors velande så tjöpte jag en serviceanslutning i kombination med kylspray o fyllde på.. inga problem där.
    Komressorn ville inte starta i alla fall *suck*. Hmmm...Okej Jag stack ner huvudet o kikade på kompressorn hur jag skulle kunna tvångsköra den för att kunna få i mer gas.
    Men nått var fel.. nått som inte stämde.. sen såg jag det.. fläktremmen gick inte via kompressorn.... *suck* igen.
    Dan efter satte jag dit en annan rem... som gick via kompressorn denna gången :-).
    Jajjamensan :-) KYYLA! yeah *coolt* .
    Men när kompressorn slog ifrån så lät det inte vackert... remhjulet vobblade... *suck*.

    Har nu lossat kopplingen, c-clip:et o skall tillverka en avdragare för remhjulet som sitter som berget, eftersom ingen av mina avdragare kommer åt med kompressorn på plats (och jag kommer inte åt att lossa den 3:e kompressorbulten med tillräcklig kraft utan att plocka bort en MASSA grejer för att kunna tippa den lite och ge plats åt mina befintliga avdragare)

    En sak som jag reagerade på när jag "testkörde kompressorn" Var att den gick även när jag slog över till ECON. Är det normalt ??

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 004

    Re: Svagt hackande 93SE -02 (+ lite ACC)

    Spänna gasvajern verkar onödigt, det är elektriskt spjällhus. Vajern är för "limp home".
    Gone country....

Liknande ämnen

  1. Laddtryck svagt
    Av Stefan B i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •