Skulle vilja komplettera "högt TT" utifrån egna erfarenheter.
- "C"-slangen till MV kan sättas igen av oljeklegg =>Byt slang
- "C" -anslutningen på kompressorhuset kan sättas igen av oljeklegg. => Rengör
Kompletterar texten i punkt 2 med "samt att luftvägarna är fria"?
- Samma sak kan hända med "C" på MV => Rengö alt byt MV
Fångas av punkten "Provbytt magnetventil" och har man fullt av klegg i pipan har man garanterat endel i MV:N oxo = bristfällig funktion.
- WG kan kärva när turbon blir het => Byt avgashus/turbo/WG
Beror ju ofta på att det finns sprickor i turbinen och borde falla in på sista punkten "Är turbon oskadad"?
GLT
- Bromljuskontakt kan ge GLT
Då fungerar heller inte farthållaren.
- Trasigt bromsljus kan ge GLT (og900)
Anders guide...
- Backljuskontakt kan ge GLT
Man borde nästan fatta att något inte är som det skall när backljusen lyser?
- Utebliven knacksensorsignal (APC)
Sytemet sätter CE ( på nyare system)
- Utebliven tryckgivarsignal (APC)
Anders guide...
- Bränslesystem ok?
Har tänkt att man snarare får ojämt/lågt TT om bränslesystemet "sviktar"
Är det såpass dåligt att det inte ens finns bränsle till GLT får man garanterat problem med ryckig gång osv.
- Tändsystem ok?
Innefattas i Anders guide för de bilar utan DI
- Utebliven eller förhög hastighetssignal ger GLT (T5)
Då funkar inte farthållaren....
- Programvara (byt till original)
Borde innnefattas av sista punkten " Testat en annan styrenhet"
Hmm, blir lite lurigt detta när det är olika styrsystem....
Jo
Man kanske ska göra två olika scheman av "ojämt" och "svajande" ?
edit:
Sista punkten kanske ska hänvisa till STCS samlade expertpanel - forumet