Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nivåsensorn xenon 95 års 03.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142

    Nivåsensorn xenon 95 års 03.

    Hej.Har idag bytt Nivåsensorn fram efter att lampan för nivåreglering har lyst konstant.Mina lampor gick ner och sedan upp til rätt höjd men sen körs dom ner en bra bit.
    Alltså samma fel som me sen gamla fram.Lästa ut me tech 2 och fick fel på båda men tydligen så kan man inte få reda på vilken de e sägs de?Så min fråga e är de sensorn bak eller kablaget tro?Funderar på va de e för värde sensorn ger för å visa sig ok?Resistans?Om man kan testa kablaget med att sätts ett motstånd isåfall över kontakten?Någon som har koll på detta?För hade det varit sensorn fram så hade väll ljuset ställt sig på rätt nivå samt varningslampan för nivåregleringen slocknat?Eller måste man göra nått mer?Mycket tacksam för svar.Från en som har väldigt lågt halvljus ;-)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Nivåsensorn xenon 95 års 03.

    Enligt något dokument jag sprang på (jag länkar till det i något annat inlägg) ger sensorn en PWM-signal så den blir nog lite svår att efterlikna (billigt i alla fall).

    TechII trodde jag skulle kunna läsa ut vilken sensor det är, det är den uppfattning jag har fått iaf (och om jag har rätt i det kanske du har fel i båda sensorerna, alt. fel i något kablage som påverkar båda, rent spontant tycker jag det senare verkar mer rimligt).

    Finns annars en visuell metod som går ut på om ljusen gör "upp->ner i botten" eller "upp->ner i botten->mycket lite upp igen", men dessa har inte jag setts bekräftas helt ännu. (och tyvärr minns jag inte vilken som betydde bak resp. fram, men det finns skrivet i forumet så det är bara att söka)

    /U

Liknande ämnen

  1. Xenon - Bi-Xenon / Skillnad och Bilder
    Av Martin 9-3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 04:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •