Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: SID 2 på ebay

  1. #1

    SID 2 på ebay

    Undrar om någon har provat handla renoverade sid:ar från ca500-1000:-från england?,dom är betydligt billigare än speedparts m,m funkar dom och montera i "svenska" saabar dvs. svenska text och hur är kvalitet?
    el. är det bara en prog. sak. finns även bara flat kabeln att köpa men risken är väl att man kanske inte träffar rätt och kvaliteten på anslutningen
    http://search.eim.ebay.se/?ev=&kw=saab+ ... den=search

    Har använt mig av tråden om att använda strykjärn/bakplåtspapper och det har funkat bra åtskilliga gånger men varje gång som man värmt har det varit svårare att få tillbaka pixlarna och ikväll värmde jag lite för mycket så det gick åt h***ete.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    204

    Re: SID 2 på ebay

    Själv skickade jag min sid till England och en som sålde reparationer på Ebay.

    Kom tillbaka efter några dagar lagad och tillsnyggad. Funkade hur bra som helst.

    Detta har diskuterats tidigare - tydligen ska det vara plättlätt att själv sätta dit ett eget band, så jag kanske kastade en del pengar i sjön.

    Om du köper en ny så kan du behöva programmera den mot din bil om inte jag har hoppat på cykeln....

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: SID 2 på ebay

    Japp, det är plättlätt att byta "sladden" mellan kretskort och display, jag har gjort 2st utan mankemang.

  4. #4

    Re: SID 2 på ebay

    Kanske det skulle vara ide att prova en ny flatkabel?. då ni säger att det är lätt att byta den vad har ni för erfarenheter, jobbar med att löda kretsar eller allmänna kunskaper och en lödstation.
    Har bara erfarenhet av allmänn lödning och tillgång till en lödstation.
    den dom säljer på ebay verkar bara ska värmas fast (vissa har med ett t-järn kolv) som följer medmen blir det verkligen bra då den org verkar vara värmd och dom var det problem med
    är det bara värma bort den gamla flätan?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276

    Re: SID 2 på ebay

    Sök på blocket, finns de som fixar den för 250-500:- på hemmaplan.

    jag testade en kille som bytte ut skärmen till min ACC, blev kanon.
    2001 og9-3 Aero [Såld]
    Kör numera tyskt

  6. #6
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av easyraider
    Kanske det skulle vara ide att prova en ny flatkabel?. då ni säger att det är lätt att byta den vad har ni för erfarenheter, jobbar med att löda kretsar eller allmänna kunskaper och en lödstation.
    Har bara erfarenhet av allmänn lödning och tillgång till en lödstation.
    den dom säljer på ebay verkar bara ska värmas fast (vissa har med ett t-järn kolv) som följer medmen blir det verkligen bra då den org verkar vara värmd och dom var det problem med
    är det bara värma bort den gamla flätan?
    Finns massor med trådar om detta, och jag säger som jag gjort i varenda en: varför i helvete envisas ni med att hålla på med värme och lödning? Kabeln är limmad!!

    Köp en kabel på www.pixelfix.net! Kabeln sätts fast med en självhäftande gummilist som medföljer. Det tar tio minuter, och det följer med idiotsäkrade instruktioner med tydliga bilder på varje steg. Du behöver en liten torxmejsel och nåt att ta bort gammalt lim med (aceton eller sprit av något slag) och det underlättar om du använder en liten bit tejp för att få kabeln att ligga still när du trycker dit gummilisten. Thats it.

    Jag har lagat många SID'ar på detta vis, och det går helt enkelt inte att misslyckas. Kabeln kostar inte många kronor och pixelfix är helt ok att ha att göra med. En gång blev det fel kabel då vi faktiskt beställde fel, men dom skickade en ny utan extra kostnad.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av easyraider
    Kanske det skulle vara ide att prova en ny flatkabel?. då ni säger att det är lätt att byta den vad har ni för erfarenheter, jobbar med att löda kretsar eller allmänna kunskaper och en lödstation.
    Har bara erfarenhet av allmänn lödning och tillgång till en lödstation.
    den dom säljer på ebay verkar bara ska värmas fast (vissa har med ett t-järn kolv) som följer medmen blir det verkligen bra då den org verkar vara värmd och dom var det problem med
    är det bara värma bort den gamla flätan?
    Finns massor med trådar om detta, och jag säger som jag gjort i varenda en: varför i helvete envisas ni med att hålla på med värme och lödning? Kabeln är limmad!!

    Köp en kabel på http://www.pixelfix.net! Kabeln sätts fast med en självhäftande gummilist som medföljer. Det tar tio minuter, och det följer med idiotsäkrade instruktioner med tydliga bilder på varje steg. Du behöver en liten torxmejsel och nåt att ta bort gammalt lim med (aceton eller sprit av något slag) och det underlättar om du använder en liten bit tejp för att få kabeln att ligga still när du trycker dit gummilisten. Thats it.

    Jag har lagat många SID'ar på detta vis, och det går helt enkelt inte att misslyckas. Kabeln kostar inte många kronor och pixelfix är helt ok att ha att göra med. En gång blev det fel kabel då vi faktiskt beställde fel, men dom skickade en ny utan extra kostnad.
    Hmm jag hittar inget där till SID3 till min 900ng juh e ju bara SID1 och 2 verkar det som varför?

  8. #8
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Hmm jag hittar inget där till SID3 till min 900ng juh e ju bara SID1 och 2 verkar det som varför?
    Har ng900 SID3?
    Både min 9-3 -02 och 9-5 -00 har SID2, finner det svårt att tro att en 900 skulle ha en nyare SID än någon av dom.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #9

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Hmm jag hittar inget där till SID3 till min 900ng juh e ju bara SID1 och 2 verkar det som varför?
    Har ng900 SID3?
    Både min 9-3 -02 och 9-5 -00 har SID2, finner det svårt att tro att en 900 skulle ha en nyare SID än någon av dom.
    900 har SIU1, SIU2, SIU3 eller SIU4.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: SID 2 på ebay

    Joda jag har SID3 det är 5 knappars och en analog klocka på vänster sida, men man ser dom inte så ofta men min flickvän har oxå en samma i sin 900ng oxå. Vi har samma årsmodell oxå 96

  11. #11
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    CH43J6 m.m.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294942_392840140736024_1328613548_n.jpg



    / TD
    just en sån

  13. #13
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: SID 2 på ebay

    Nån sån där med klocka har jag aldrig lagat, så vågar inte uttala mig om hur kablarna passar i den.
    Men kolla med pixelfix vad dom säger, om inte annat så kanske dom kan ta fram en kabel som passar?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  14. #14
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Hmm jag hittar inget där till SID3 till min 900ng juh e ju bara SID1 och 2 verkar det som varför?
    Har ng900 SID3?
    Både min 9-3 -02 och 9-5 -00 har SID2, finner det svårt att tro att en 900 skulle ha en nyare SID än någon av dom.
    Siffran indikerar inte av vilken årsmodell den är, utan vilka saker som visas i den.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  15. #15

    Re: SID 2 på ebay

    Hann köpa en på ebay http://viewitem.eim.ebay.se/RIBBON-CABL ... 35835/item före någon tipsade om pixelfix,men det var bara skräp skit tunn inte som orginal och inget självhäftande klister på baksidan av kabeln så jag provade värma med den medföjande lödkolven som medföljande instruktionerna visade men det blev bara skit. Köp inte den,gör inte om mitt misstag.

    Den på pixelfix har den självhäftande klister så man stryker bara fast den med fingret?

  16. #16
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: SID 2 på ebay

    Citat Ursprungligen postat av easyraider
    Hann köpa en på ebay http://viewitem.eim.ebay.se/RIBBON-CABL ... 35835/item före någon tipsade om pixelfix,men det var bara skräp skit tunn inte som orginal och inget självhäftande klister på baksidan av kabeln så jag provade värma med den medföjande lödkolven som medföljande instruktionerna visade men det blev bara skit. Köp inte den,gör inte om mitt misstag.

    Den på pixelfix har den självhäftande klister så man stryker bara fast den med fingret?
    Nej, den på pixelfix kläms fast med en gummilist som medföljer.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. OG Limmo på Ebay!!!
    Av Saabsson i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 16:04
  2. Ebay TD04HL-19T
    Av ZoreX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 10:48
  3. Köp med PayPal, Ebay?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 13:39
  4. Fråga om Ebay.
    Av MrDanger i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 16:25
  5. En tydligen fin 900 CD på eBay!
    Av Geert i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •