Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Aero box på A50

  1. #1

    Aero box på A50

    någon som vet något om man kan använda en Aero bränsle box på en A50?

    Har en A50 -98 2.3 ltt ombyggd till fulltryck med aero turbo, bilen är chippad med steg 2,

    laddar bara upp till 0.6 bar sen spikar den av någon anledning, börjar tro att det är chippet så skulle vilja testa med en annan box, men vet inte riktigt om man kan ta en aero box och sätta på en a50, därav min fråga.
    hoppas det finns någon kunnig därute som kan svara på min fråga

    mvh

    Mathias
    9-3 Aero -01

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ankarsrum, småland
    Inlägg
    943

    Aero box på A50

    Det går bra men är det startspärr på Aero-boxen så måste den kodas in med Tech2.
    Har du bytt stift och testat med annan TK samt kontrollerat vakumslangarna?
    SAAB 9000 BIOPOWER DRAGRACING
    Bästa ET 10.58s bästa topspeed 226 km/h!!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Aero box på A50

    Se till så att du har rätt stift bara! Det SKA vara NGK !
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ankarsrum, småland
    Inlägg
    943

    Aero box på A50

    Bcpr7Es11 för å vara exakt.
    SAAB 9000 BIOPOWER DRAGRACING
    Bästa ET 10.58s bästa topspeed 226 km/h!!

  5. #5

    Re: Aero box på A50

    Okej, hur vet man att det sitter en startspärr i boxen då? Rätt stift har jag och alla vakuum slangar är kollade om jag inte har missat någon vill säga, vet inte riktigt vad du menar med tk dock?
    9-3 Aero -01

  6. #6

    Re: Aero box på A50

    Nu fattade jag vad du menade med tk, jag har provat med en annan tändkasett också men vart ingen direkt skillnad
    9-3 Aero -01

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    700

    Re: Aero box på A50

    Hej och välkommen!

    Har boxen startspärr kommer den inte starta. Inget som "förstörs" med detta utan den kommer bara inte starta. Byter du tillbaka till din egna box kommer den hoppa igång så fint.

    Köper du en beggad box vet förhoppningsvis den tidigare ägaren vad som gäller.
    Har ett Trollspeed steg 2 liggandes utan VSS (startspärr) om du vill köpa ny box.. men kanske skönast att bara prova byta med någon annan för att se så det funkar.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ankarsrum, småland
    Inlägg
    943

    Aero box på A50

    Frågan är om du verkligen menar att den spikar, eller är det Misständningar?
    Har den gått bra med boxen tidigare? Bränslepump som är trött eller lågt bränsletryck av annan anledning, igensatt filter eller defekt btr.
    VakumSlangen till btr hade hoppat av på min bil och då misstände den å hackade vid belastning.
    SAAB 9000 BIOPOWER DRAGRACING
    Bästa ET 10.58s bästa topspeed 226 km/h!!

  9. #9

    Re: Aero box på A50

    Tack så mkt

    trollspeed boxen kan vara intressant men beror på vad du vill ha för den och känner att jag vill testa med en vanlig box först,

    turbonisse- bilen har gått sådär sen jag köpte den förra året men har blivit lite värre med tiden, den går på fullt tryck upp till ungefär 0.6 bars laddtryck sen börjar den liksom bluddra och tappa effekt, har också märkt att om man varvar den för högt så kan den dö helt och det händer typ inget när man trycker på gasen så det kan mkt väl vara soppafiltret
    9-3 Aero -01

  10. #10

    Re: Aero box på A50

    eller btr.en, får kolla på det där innan jag testar med en ny styrbox
    9-3 Aero -01

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Lund
    Inlägg
    317

    Re: Aero box på A50

    Hur avläser du att det spikar? med knackdiod?

    Tycker skulle det börja tokspika/knacka vid 0,6 bars ladd borde något vara galet fel i programvaran.

  12. #12

    Re: Aero box på A50

    ja något galet e det, just därför jag vill testa att byta styrbox med en annan programvara,

    men ibland när den är kall så kan den gå upp till 0.9 bar men den börjar bluddra (tappa effekt) så fort man trycker på fullt
    9-3 Aero -01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •