http://www.ladda-upp.com/bilder/70024/3iayvtdrdsae
http://www.ladda-upp.com/bilder/70025/3iayvtdrdsaeds
Har jag lyckats med alla inställningar och i såfall innebär det att jag har 130Milliampere som ligger och drar?
http://www.ladda-upp.com/bilder/70024/3iayvtdrdsae
http://www.ladda-upp.com/bilder/70025/3iayvtdrdsaeds
Har jag lyckats med alla inställningar och i såfall innebär det att jag har 130Milliampere som ligger och drar?
Stämmer bra!
Radion (säkring #9) drar 30 Milliamper
SIDtrunk (säkring 8#) drar 10 Milliampere
Engine Management System (säkring #17) drar 90 Milliampere
Någon som har någon aning vad det sistnämnda kan vara? Antar att det är förmycket, radion och SIDtrunk verkar ju inte så knasigt, men #17 är.
Bilen i fråga är en Saab 9-5 1998års model.
Säkring 17 är Trionic 7 boxen, alltså motorstyrenheten. Vet dock inte vad den skall dra.
//Göran
9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84
Antar att den sköter i princip hur mycket prylar som helst men tänkte om det är någon som har varit med om det eller om det var någon vanligt problem.
Kanske om man beställer en chiptrimmning från speedparts så fixar det sig, det är väl den styrenheten man byter ut antar jag? :-P
Vet inte om jag ens törs yttra mig, har blivit avrättad som "elektronikkunnig" i ett annat forum (har ju bara 40 års erfarenhet).Ursprungligen postat av Helios
Men .13A, 130mA totalt i "tomgång" är för mycket.
Något är tokigt, nånstans.
Tömmer 50% av batteriet på en dryg vecka, 230h
Vill minnas att min 9000 drar 0.037A, 37 mA med allt avslaget.
Yup 130mA avstängd bil, att det är förmycket vet jag ju. Frågar är bara hur jag löser det, Säkring 17 är ju så jävla brett alltså...
Men är det verkligen så brett? Detta kan du pröva genom att koppla ur T7 boxen och ha säkring 17 kvar. Finns guide på speedparts hemsida som visar vart den sitter osv.
9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84
När man letar tjuvström på moderna bilar måste man låta bilen stå ett tag. Tejpa motorhuvskontakten och larma bilen. Vänta sen en 20 minuter iaf och avläs sen strömåtgången. Inte alls ovanligt med styrdon som är "vakna" en stund efter att bilen slagits av.
Mor åt gröt, far åt helvete.
Så var fallet, "tjuvströmmen" nere på 30Ma nu.Ursprungligen postat av CFATE2008
30mA....grattis. Vore glad om mågens bil(9-3 MY03) bara drog det.
Vad sägs om 3A?
Har ryckt varenda säkring utan nån större framgång.
Bra och snabba tips/ideer var jag kan börja leta mottages....
...när jag tänker efter kanske det är på sin plats med hittelön....
mvh/ Nitro
The older I get, the better I was !
SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +
Ursprungligen postat av Mr_Nitro
Kolla amp1, slutsteget under stolen, jag har bytt på 2 bilar för dom drog tjuvström.
Saab 9-3 Aero V6 -06
Vill minnas att det var en säkring inne i bilen som sänkte förbrukningen med 1,5A. Ska kollaUrsprungligen postat av Ahjerne
upp den igen.
På de bilar du konstaterade att det var amp1 som drog - låg värdena i samma härad som mina (3A) ?
Mvh/ Nitro
The older I get, the better I was !
SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +
Nja så mycket som 3A tror jag inte att det var, kommer dock inte ihåg riktigt, säkringen sitter under huven.Ursprungligen postat av Mr_Nitro
Saab 9-3 Aero V6 -06