Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: CD Spelare, 9-3 SS -03

  1. #1

    CD Spelare, 9-3 SS -03

    Ja, helt plötsligt så har min CD-spelare i bilen slutat fungera.

    har haft bilen i ca 2 månader och det har funkat kanon med första skivan jag brände, sedan brände jag en ny skiva, och då stod det CD-fel, lättfixat tänkte jag och brände om en ny skiva bara, samma problem med den.

    Brände ännu en skiva som inte heller går igång, får dock inte meddelandet "CD fel" utan den fastnar bara på "Play 1" där det varken kommer ljud eller går att byta låt.

    Sen testar jag den första skivan som funkat hela tiden innan, och vips, nu fungerar inte denna heller. Samma fel, fastnar på "Play 1"

    Nu funkar alltså ingen skiva att spela upp i bilen, 2st säger "CD fel" och två stycken stannar bara vid uppspelning.

    Själv är jag sämst på allt som har med billjud att göra och har ingen aning om hur jag ska lyckas fixa detta, någon här som kanske haft samma fel och vet någon smart lösning som väcker CD spelaren till liv igen? Eller måste jag lämna in den och få den fixad för uscch... mycket pengar antar jag.

  2. #2
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: CD Spelare, 9-3 SS -03

    CD-spelarna i ng9-3 03->07 verkar lida av lite kvalitetsproblem.
    Just det felet du erfar har inte jag haft men min vägrade till slut att överhuvudtaget mata in skivor som den skulle, det blev till att köpa en ny för min del (passade på att uppgradera till cd-växlare).
    Inte så värst mycket hjälp, men du är iaf inte ensam om att ha haft problem med den enheten.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #3

    Re: CD Spelare, 9-3 SS -03

    Okej, det är just CD-växlare jag har, med plats för 6st skivor, har testat spela upp skivorna i alla men ingen fungerar.

Liknande ämnen

  1. Köp av BR spelare!
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 01:35
  2. MP3-spelare i 9-3 ss???
    Av realtid i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 19:35
  3. 9-3SS cd-spelare med mp3
    Av Mange_9-3vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •