Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Var köpa nytt huvemblem?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937

    Var köpa nytt huvemblem?

    Hej allesammans,

    Jag har den helt blanka/silvriga varianten av Saabs motorhuvsemblem (=orginal som nötts bort med tiden). Det måste åtgärdas.

    Det vanligaste verkar vara att köpa ett slags klistermärke som man klistar fast på det utslita emblemet. Finns det andra alternativ? Och var rekommenderar ni att man köper emblemet?

  2. #2
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Har sett att Speedparts har riktigt emblem för strax över 200kr. Har inte köpt själv än eftersom det går så mycket pengar till viktigare delar

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Speedparts är ett bra alternativ om du inte orkar fixa mycket med det. Tryckte upp egna för ett par år sen hos den lokala reklamfirman. Satte fast det på det gamla utslitna emblemet och sen på med klarlagt ett par lager. Funka finfint
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  4. #4

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Jag har precis köpt ett svart huvemblem med gripen och så står det Saab under. Gick på 55kr inkl. frakt. Får se hur fint det passar när jag får hem det.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Citat Ursprungligen postat av zalleswe
    Jag har precis köpt ett svart huvemblem med gripen och så står det Saab under. Gick på 55kr inkl. frakt. Får se hur fint det passar när jag får hem det.

    Släng upp en bild när du är klar så vi får se hur det blev.
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Lokala saabhandlaren eller speedparts är mitt tips om man vill ha originalemblem. Har till och från varit svåra att få tag på. (Senast jag själv handlade fick jag veta att jag just köpt hälften av alla ng9-3-huvemblem som fanns att få tag på i Sverige. Då hade jag köpt ett.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    169

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Det är många som säljer nya emblem på blocket och tradera också.
    Jag köpte ett par svarta för snart två veckor sedan på tradera, fick dem igår och dem ser riktigt bra ut. Finns fortfarande att köpa.

    http://www.tradera.com/emblem-saab-63mm ... _157063828
    9-3 SS -08 Hirsch Performance - http://www.garaget.org/?car=302465

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Gustafs, Dalarna
    Inlägg
    17

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    SAAB ÅF, Speedparts och skruvat verkar vara som som säljer riktiga emblem. Skruvat säger sig köpa sina emblem från SAAB dessutom när jag kontaktade dom om detta.

    Jag köpte dock ett på närmsta saab åf för 280:- inte så billigt jämfört med att klistra på ett klistermärke men men
    Saab 9-3SC 1.9TID -06

  9. #9

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Det finns grymt snygga emblems på blocket en snubbe som säljer nya alla möjliga från svarta till orginal osv.. sök på blocket

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe08
    Det finns grymt snygga emblems på blocket en snubbe som säljer nya alla möjliga från svarta till orginal osv.. sök på blocket

    Stod ju att man kunde skicka en egen bild om man nu vill så fixar han ett emblem av det. De är ju rätt najs.
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Det blev ett tradera-kikstermärke till slut (för 55 riksdaler inkl. frakt). Tänkte prova det och håller inte det beställer jag nog ett orginal.

    För bästa resultat tänkte jag nog plocka loss emblemet och sätta på klistermärket inomhus. Hur får jag loss emblemet från huven? Är det bara att bända loss med skruvmejsel?

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Citat Ursprungligen postat av jellybear
    Det blev ett tradera-kikstermärke till slut (för 55 riksdaler inkl. frakt). Tänkte prova det och håller inte det beställer jag nog ett orginal.

    För bästa resultat tänkte jag nog plocka loss emblemet och sätta på klistermärket inomhus. Hur får jag loss emblemet från huven? Är det bara att bända loss med skruvmejsel?

    Skulle inte ta skruvmejsel, bådar inte gott. En trasa mot lacken och sen en smörkniv i plast funkar fint. Bänd lite runt om och ta dig in mot mitten. Sitter med dubbelhäftande tejp om jag inte mins fel. Har för mig att det är en pigg som går ner i huven oxå för att emblemet inte ska kunna hamna snett.
    /Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Fiskelina och såga sig igenom.. Funkar alltid

  14. #14
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Det är väl onödigt att ta bort det riktiga emblemet för att sätta ett klisteremblem ovanpå? Låt det sitta kvar på huven när du sätter dit det. Annars måste du ju fixa nåt nytt att klistra dit originalet med igen.

    Jag har satt dit klisteremblem på originalemblem fyra gånger, fungerat hur bra som helst varje gång. suttit ett par år nu. Gäller bara att titta noga så man sätter det rakt.

    Gör rent med lite T-sprit före bara.

    Mvh Marcus

  15. #15
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Har bytt emblem på nedanstående bilar. Köpte på Speedparts, de kostar lite drygt 250 kronor där.
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  16. #16

    Re: Var köpa nytt huvemblem?

    Citat Ursprungligen postat av MoliJox
    Citat Ursprungligen postat av zalleswe
    Jag har precis köpt ett svart huvemblem med gripen och så står det Saab under. Gick på 55kr inkl. frakt. Får se hur fint det passar när jag får hem det.

    Släng upp en bild när du är klar så vi får se hur det blev.
    Har ingen bild då mobilkameran har slutat fungera. Men jag blev nöjd iaf, passar perfekt!

    Värt att tänka på är att se till att inte trycka på den för hårt. Den verkar skrynkla till sig om man tar i för kung och fosterland.

Liknande ämnen

  1. Batteri köpa nytt / vad skall man köpa
    Av badboll i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 21:04
  2. Köpa nytt grenrör?
    Av Favst i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 19:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •