Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Saab 9-5/9-3 trim

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Saab 9-5/9-3 trim

    Vad säger ni som kan det här om motorer? Vågar jag chippa bilen med denna mjukvara?
    Har en 95 2,3t 2005 som gått 13.000 mil.

    http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=1

    tack på förhand

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 115

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Med tanke på att bilden är ur t7suite så undrar jag om det är sant det där md att han äger alla rättigheter till programmen. Jag skulle gissa att det, som vanligt, är någon som tjänar stålar på Mackans jobb

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Med tanke på att bilden är ur t7suite så undrar jag om det är sant det där md att han äger alla rättigheter till programmen. Jag skulle gissa att det, som vanligt, är någon som tjänar stålar på Mackans jobb
    tack för snabbt svar, men om det nu är "Mackans jobb" är det bra grejer?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 115

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Japp, det är det. Men du skall ju veta att Mackan tillhandahåller programmen gratis. Det enda du betalar 1500 för är att tanka in programmet i din box. Det som man kan säga är att få av dessa blocket-säljare vet egentligen vad de pysslar med och om något går snett står de ofta handfallna.

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 115

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Och med det så menar jag då att om man är beredd att chansa lite och ev. pyssla själv om det inte funkar som det skall så är väl 1500 inga pengar, men om man är rädd om bilen,verkligen behöver den för sin dagliga transport och inte vill meka själv så hade jag gått till en etablerad trimfirma.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jappm det är det. Men du skall ju veta att Mackan tillhandahåller programmen gratis. Det enda du betalar 1500 för är att tanka in programmet i din box. Det som man kan säga är att få av dessa blocket-säljare vet egentligen vad de pysslar med och om något går snett står de ofta handfallna.
    Ok, kanske är dumsnålt att chippa bilen via en hobbytrimmare?!
    Tack för infon

  7. #7
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 653
    Medlem#
    8924

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Citat Ursprungligen postat av PHell
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jappm det är det. Men du skall ju veta att Mackan tillhandahåller programmen gratis. Det enda du betalar 1500 för är att tanka in programmet i din box. Det som man kan säga är att få av dessa blocket-säljare vet egentligen vad de pysslar med och om något går snett står de ofta handfallna.
    Ok, kanske är dumsnålt att chippa bilen via en hobbytrimmare?!
    Tack för infon
    Det bästa är att bli hobbytrimmare själv! Utrustningen jag använder kostade mig bara 420kr och jag har lärt mig jättemycket under tiden. När man får motorproblem så underlättar det verkligen för felsökningen om man vet hur styrsystemet till motorn fungerar.

  8. #8
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 211

    Re: Saab 9-5/9-3 trim

    Hej,

    För att klara av dagens motorer krävs det väldigt högkompetens om hur en styrenhet fungerar internt,dvs mycket datorteknik s kunskap på riktigt avancerad nivå.

    Så varför inte använda dig av en sån som håller dagligen med det,istället för att du skall själv vara en hobby trimmare eller använda dig utav hobby trimmarens produkt ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. 9-5 2.0t saab org trim
    Av viperniklas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 19:23
  2. Mer trim? saab 9-5 -99.
    Av Saab_dödaren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 15:18
  3. saab 9-5-98 årsmodel trim
    Av SAAB--9-5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 08:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •