Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med ny bilstereo i Saab 9-5

  1. #1

    Problem med ny bilstereo i Saab 9-5

    Hej,
    har införskaffat mig ny bilstereo till min Saab 9-5 årsmodell 2002, problemet som dykt upp är ISO-kontakterna! Har bytt plats på den röda och den gula så den gula möter en röd och den röda möter en gul. När jag startar bilen så blinkar den nya bilstereon, alltså får den el men inte tillräckligt för att fungera?
    Kan jag kopplat fel eller vad har hänt?

    Ljudsystemet i min bil är AS3 och den nya bilstereon är av typen dubbel-DIN.

    Mvh!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482

    Problem med ny bilstereo i Saab 9-5

    Jag kopplade in både röd och gul från bilstereon till 12v konstant så jag kan lyssna även utan att behöva slå på tändningen, mät upp vilken av gul / röd som har 12v konstant eller prova dog fram.

  3. #3

    Re: Problem med ny bilstereo i Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av jensclaudius
    Jag kopplade in både röd och gul från bilstereon till 12v konstant så jag kan lyssna även utan att behöva slå på tändningen, mät upp vilken av gul / röd som har 12v konstant eller prova dog fram.
    Tack för svaret! Jag kollade upp på den här sidan http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#as_diff och jag min dumme fan letade efter en röd och blå samt tog för givet att den andra måste då vara gul, allt eftersom jag läste på olika forum att den var gul eller röd. Men röd/blå är kabeln!
    Nu ska jag bara koppla om så rätt högtalare får ljud.

Liknande ämnen

  1. bilstereo saab 9-5
    Av Dojan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 14:03
  2. Omkoppling av bilstereo i en 9-5 -01, ISO problem.
    Av Julianow i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 02:39
  3. Problem Bilstereo Saab 9-3
    Av Togge_c i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 03:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •