Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fälgar Saab 9-3og

  1. #1

    Fälgar Saab 9-3og

    Tjenare!
    jag ska byta fälgar på min Saab 9-3 2.0t -00, för att mina 18" jag har nu tar i skärmkanten och jag har inte tid att fixa det..
    så jag tänkte köpa nya fälgar, funderade på dotz mugello 18", passar de utan att ta i någonstans (insidan, skärmkant, med nerlastad bil osv), eller vet någon några liknande i ungefär den prisklassen eller billigare (8000:- ) som man kan använda utan att behöva göra något? vill ha 18" och jag har redan däck som är 225 till det..
    kollade lite på saabs original 3-spoke double blade, hur är det med dem på min gamla bil?

  2. #2

    Re: Fälgar Saab 9-3og

    Vilken ET har du på befintlig fälg?

  3. #3

    Re: Fälgar Saab 9-3og

    jag har et 30, och har fattat det som jag måste ha 35 minst för att det inte ska ta i, vore bara tråkigt att köpa nya däck och fälgar för 16 000 och sedan märka att det är samma grej.. eller något annat som tar i :P

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Fälgar Saab 9-3og

    SAAB säger: inte större än 16" förrän årsmodell 2001 då man kan ha 17", större än så inte rekommenderat

  5. #5

    Re: Fälgar Saab 9-3og

    haha, men det låter ju lite tråkigt
    är det någon som använder dotz mugello 18" på sin saab 9-3 og som vet om det fungerar? enligt snubben på däckia skulle det gå, men litar inte på att han bara vill sälja fälgar :P

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276

    Re: Fälgar Saab 9-3og

    om han säger att det går så får du lita på det, fungerar det inte så kräver du bara pengarna tillbaka
    2001 og9-3 Aero [Såld]
    Kör numera tyskt

Liknande ämnen

  1. Saab originalfälgar
    Av Stefan B i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2023-12-20, 08:05
  2. Saab alu 88 fälgar
    Av AndreasHo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 14:46
  3. saab fälgar
    Av Oakbeach i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •