Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ansluta telefon bluetooth

  1. #1

    Ansluta telefon bluetooth

    Har en 9-3 ss 06. Köpte den ny,igen och har börjat komma in på tekniken. Men jag fattar verkligen inte hur man ska ansluta en telefon till bilen. Har inte navistereon utan den gamla. Instrumtionsboken hjälper inte direkt heller.

    Ber ödmjukast om stöd för detta problem.
    Saab 9-3X 11, 2,0T BP XWD
    Saab 9-5 Aero 00, 2,3t

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Citat Ursprungligen postat av OrebroJohn
    Har en 9-3 ss 06. Köpte den ny,igen och har börjat komma in på tekniken. Men jag fattar verkligen inte hur man ska ansluta en telefon till bilen. Har inte navistereon utan den gamla. Instrumtionsboken hjälper inte direkt heller.

    Ber ödmjukast om stöd för detta problem.


    Vad är det du är ute efter? Handsfree funktionen eller streama musik?
    Är bilen bluetooth förberedd?

    I vilket av fallen så kommer det kosta en slant. Skulle tippa på 5K å uppåt beroende på hur du vill ha det (inklusive jobb).

    Var själv inne på samma spår för ett tag sen men la ner projektet då jag ansåg att det blir alldeles för dyrt och inte värt det.

    Med vänlig hälsning, Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223

    Ansluta telefon bluetooth

    Det finns 3st olika huvudenheter på den. Men du kan ändå inte koppla telefonen till bilen original. BT-enheten stöder bara att du kan koppla en handsfree till bilens egna telefon om den är utrustad med det.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Citat Ursprungligen postat av slipztream
    Det finns 3st olika huvudenheter på den. Men du kan ändå inte koppla telefonen till bilen original. BT-enheten stöder bara att du kan koppla en handsfree till bilens egna telefon om den är utrustad med det.

    Om jag förstod rätt när jag hörde efter så skulle jag få en extra display monterad just för blåtanden men ändå kunna använda rattknappen, mic samt att den sänkte radio/stereon när det ringde. Men fattade det som att det inte skulle gå att streama musik. Ska sitta någon kontakt på vänstra sidan av passagerar platsen fram, bakom plastkåpan om bilen är BT-redo.

    //Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  5. #5

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Sorry, ser att mitt inlägg blev lite felstavat. Det ska stå nyligen, och inte ny,igen

    Jag har på ratten knappar för telefon, och om jag förstår instruktionsboken rätt ska jag kunna ansluta en telefon. Men det är alltså inte så?

    John
    Saab 9-3X 11, 2,0T BP XWD
    Saab 9-5 Aero 00, 2,3t

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223

    Ansluta telefon bluetooth

    Citat Ursprungligen postat av OrebroJohn
    Sorry, ser att mitt inlägg blev lite felstavat. Det ska stå nyligen, och inte ny,igen

    Jag har på ratten knappar för telefon, och om jag förstår instruktionsboken rätt ska jag kunna ansluta en telefon. Men det är alltså inte så?

    John
    Det stämmer, inte så som din bil är utrustad nu. Men det finns vissa enheter som är kompatibla & de mest populära enheterna kommer från Parrot. Då får du telefonstöd. Men tyvärr kan du då inte streama musik. Men du kan prata!
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Och svaraknappen på ratten ska väl bara fungera med den inbyggda telefonen, som jag har förstått det. Jag ska sätta i en Parrotenhet i min ng9-3, troligen 9200i.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #8
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Jag satte i en Parrot Mki 9000, ville inte ha någon display då jag hade telefonen i en hållare istället. Det går streama musik, men helt meningslöst, då ljudet bara kommer ur högtalarna på instrumentpanelen. Är ju inte speciellt svårt att koppla in själv i vilket fall, det du behöver är en bluetooth-handsfree och en adapterkabel från saab. Sedan är det bara att ta loss plastskivan vid vänsterfoten på passagerarsidan och koppla in enheten, dra sen mick dit du vill ha den om du inte vill använda den inbyggda (ska va rätt kass) och sätt din display/kontroll där du vill ha den.

    Rattknapparna fungerar bara om du har den inbyggda telefonen och den är hiskeligt dyr. Har för mig att ICM3 behövs också? (stereon med inbyggd navigator).

    Mvh Marcus

  9. #9

    Re: Ansluta telefon bluetooth

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Jag satte i en Parrot Mki 9000, ville inte ha någon display då jag hade telefonen i en hållare istället. Det går streama musik, men helt meningslöst, då ljudet bara kommer ur högtalarna på instrumentpanelen. Är ju inte speciellt svårt att koppla in själv i vilket fall, det du behöver är en bluetooth-handsfree och en adapterkabel från saab. Sedan är det bara att ta loss plastskivan vid vänsterfoten på passagerarsidan och koppla in enheten, dra sen mick dit du vill ha den om du inte vill använda den inbyggda (ska va rätt kass) och sätt din display/kontroll där du vill ha den.

    Rattknapparna fungerar bara om du har den inbyggda telefonen och den är hiskeligt dyr. Har för mig att ICM3 behövs också? (stereon med inbyggd navigator).

    Mvh Marcus
    ICM3 behövs inte men ICM2 och ljudet i mickarna (sitter 2st) är riktigt bra, däremot är röststyrningen helt värdelös om man ska tala in ett nummer, övrig röststyrning funkar bra :-)

Liknande ämnen

  1. backspegelglas hur ansluta? 9-5 -01
    Av A. Bengtsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 22:31
  2. 9-3 5D '02 bluetooth telefon?
    Av vampens i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 16:53
  3. Ansluta högtalare
    Av DanneDrutten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 17:40
  4. Vart ansluta Lambdasond 2.3T -92?
    Av Tamii i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 13:46
  5. Ansluta oljetemp?
    Av Chrisse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 01:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •