Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Spolarna till vindrutan har slutat fungera, 9-5

  1. #1

    Spolarna till vindrutan har slutat fungera, 9-5

    Hej.
    Helt plötsligt så slutade spolarna till vindrutan att fungera på min 9-5 från -02. Torkarna går som vanligt och även spolarna till strålkastarna och bakrutan fungerar perfekt. Drar man i torkarspaken så hör jag inte ens något ljud från pumpen förutom när strålkastarspolarna drar igång. Direkt trodde jag att pumpen var pajj men på Saabverkstaden påstod han att strålkastarna och vindrutan kör på samma pump. Stämmer det? Verkstadskillen verkade inte ha full koll. Vad tror ni är fel? Om det hade varit en backventil så borde jag ju hört pumpmotorn.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    32

    Re: Spolarna till vindrutan har slutat fungera, 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Equinoxe
    Hej.
    Helt plötsligt så slutade spolarna till vindrutan att fungera på min 9-5 från -02. Torkarna går som vanligt och även spolarna till strålkastarna och bakrutan fungerar perfekt. Drar man i torkarspaken så hör jag inte ens något ljud från pumpen förutom när strålkastarspolarna drar igång. Direkt trodde jag att pumpen var pajj men på Saabverkstaden påstod han att strålkastarna och vindrutan kör på samma pump. Stämmer det? Verkstadskillen verkade inte ha full koll. Vad tror ni är fel? Om det hade varit en backventil så borde jag ju hört pumpmotorn.

    Kass pump bara att byta

    Har haft samma fel fast på 9-3ss. Säkert samma fel. På 9-3an sitter båda pumparna innanför vänster skärm. Plocka bort skärmen så ser du 2 pumpar ena går till strålkastarna den andra går till rutan. Hoppas dina sitter där med .
    Saab 9-3 SS 2.0t vector 2003

Liknande ämnen

  1. Ikonförklaringarna har slutat att fungera för mig
    Av Per L i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-12-27, 14:30
  2. [LÖST] Fjärr till Larm/centallås slutat fungera OG9-5 -99
    Av adj i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 10:19
  3. Kupéfläkt slutat fungera (9-5)
    Av Steelis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 22:37
  4. Stereo som slutat fungera...
    Av Brottarn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 19:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •