Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trasig sid i 9-3 2004!

  1. #1

    Trasig sid i 9-3 2004!

    Hej!
    Jag har en 9-3 NG. Årsmodell 2004, alltså den "nya".
    Hade bilen på rekonditionering för två veckor sedan, något jag ångrar djupt. Sämre jobb får man leta efter!
    Hur som helst, när jag fick tillbaka bilen fungerar inte info-displayen som den ska. En fjärdedel fungerar bra. Om den visar utetemp så syns själva tempsiffran bra, men inte resten. Det är extremt svagt, randigt och flimrar om bilden på tre fjärdelar av displayen.
    Normalt sett ska det stå "Dörrlåsfel, kontakta verkstad" när jag startar. Nu står det bara ..."åsfel,".

    Det är inte backlighten, alla lysdioderna bakom displayen fungerar. Jag har också rengjort kontaktbanden. Misstänker att de öst in en hink vatten i bilen och skadat någon komponent som driver displayen. Trycker man med fingret på displayen syns alla pixlarna och de fungerar och visar rätt text, men som sagt väldigt svagt eller bara när man trycker på den.

    Någon som har några tips?

    Kan man ta en display från skroten, eller måste de skiljas och giftas precis som med stereon?

    Tacksam för alla tips!

    Med vänlig hälsning,
    Magnus

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    10

    Re: Trasig sid i 9-3 2004!

    Citat Ursprungligen postat av magnusvr
    Hej!
    Jag har en 9-3 NG. Årsmodell 2004, alltså den "nya".
    Hade bilen på rekonditionering för två veckor sedan, något jag ångrar djupt. Sämre jobb får man leta efter!
    Hur som helst, när jag fick tillbaka bilen fungerar inte info-displayen som den ska. En fjärdedel fungerar bra. Om den visar utetemp så syns själva tempsiffran bra, men inte resten. Det är extremt svagt, randigt och flimrar om bilden på tre fjärdelar av displayen.
    Normalt sett ska det stå "Dörrlåsfel, kontakta verkstad" när jag startar. Nu står det bara ..."åsfel,".

    Det är inte backlighten, alla lysdioderna bakom displayen fungerar. Jag har också rengjort kontaktbanden. Misstänker att de öst in en hink vatten i bilen och skadat någon komponent som driver displayen. Trycker man med fingret på displayen syns alla pixlarna och de fungerar och visar rätt text, men som sagt väldigt svagt eller bara när man trycker på den.

    Någon som har några tips?

    Kan man ta en display från skroten, eller måste de skiljas och giftas precis som med stereon?

    Tacksam för alla tips!

    Med vänlig hälsning,
    Magnus
    Om det var ett någorlunda seriöst företag du lämnade bilen till så bör det finnas någon sorts garanti.
    Saab 9-3 2.0t SE -02

  3. #3
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622

    Re: Trasig sid i 9-3 2004!

    Det är bara en dum-display, logiken ligger i stereon så du kan byta till en ny/anna utan TECH2. Behövs alltså inte skiljas/giftas.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Trasig mugghållare 9-3 2004, byte?
    Av JanosTurbo i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-25, 18:33
  2. Ventilations-spjäll för kupévärme/ Trasig axel / 9-5 2004
    Av dlesse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •