Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Turbo från speedparts

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    19

    Turbo från speedparts

    Hallå allesammans!

    Jag ska köpa ny turbo från speedparts till min gamla og900 är dock inte medlem i stcs, är det "lönsamt" för mig att vänta 4-5 veckor för att få medlemskapet för att sedan beställa den o spara pengar? jag sökte på forumet och såg att speedparts inte ville skriva hur mycker rabatt man får så hur hade ni gjort?

    mvh
    thomas

  2. #2
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 262
    Medlem#
    6770

    Re: Turbo från speedparts

    Du så mycket mer än medlemsavgiften tillbaka bara på turbon och sen finns det så många andra grejer som en bil behöver lite då och då och som du kanske väljer att handla från SP. Har du tid att vänta på medlemskapet först och handla sen så gör det, jag skulle ifall göra det om läget vore så för mig.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176

    Re: Turbo från speedparts

    Jag har ägt min SAAB i nästan 10 år och jag har valt att inte bli medlem i STCS!

    Jag tyckte då och jag tycker fortfarande att det är fel att lägga mina surt förvärvade pengar på något där jag inte vet vad jag får för pengarna!

    Per L

  4. #4
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Sv: Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Jag har ägt min SAAB i nästan 10 år och jag har valt att inte bli medlem i STCS!

    Jag tyckte då och jag tycker fortfarande att det är fel att lägga mina surt förvärvade pengar på något där jag inte vet vad jag får för pengarna!

    Per L
    Snarare förlorat surt förvärvade pengar?
    Tjänar minst in medlemsavgiften via köp från
    t.ex Speedparts, Maptun etc 2-3 ggr om per år tack vare rabatten.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  5. #5
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Sv: Re: Sv: Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Jag har ägt min SAAB i nästan 10 år och jag har valt att inte bli medlem i STCS!

    Jag tyckte då och jag tycker fortfarande att det är fel att lägga mina surt förvärvade pengar på något där jag inte vet vad jag får för pengarna!

    Per L
    Snarare förlorat surt förvärvade pengar?
    Tjänar minst in medlemsavgiften via köp från
    t.ex Speedparts, Maptun etc 2-3 ggr om per år tack vare rabatten.
    Och inte minst ett antal gratis bankörningar.
    Menar, 300 spänn! Min ölpåse från bolaget kostar mer.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 961
    Medlem#
    Dolt

    Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Jag har ägt min SAAB i nästan 10 år och jag har valt att inte bli medlem i STCS!

    Jag tyckte då och jag tycker fortfarande att det är fel att lägga mina surt förvärvade pengar på något där jag inte vet vad jag får för pengarna!

    Per L
    Då det är sponsorerna/företagen som har bestämt att det inte ska visas öppet vilka rabatter som ska ges så kan man inte göra något åt det. Det man däremot kan göra är att se på allt det övriga man får för 300kr. (300kr som jag lätt fått tillbaka genom rabatter varje år.)

    Bland annat:
    4-5 bankörningar / år. Helt otroligt billigt!
    En sommarträff där man får umgås med sina turbokompisar och dess familjer.
    Turbotrycket. Medlemstidning med info/nöje/reportage.
    STCS forum. (Är man inte STSC-medlem kan man alltid trycka på lite reklam för att bidra ekonomiskt.)
    Kalas med filmvisning och tårta lite då och då.
    Rostbiff och potatissallad...

    Till trådskaparen kan jag bara säga, bli medlem nu och handla sedan.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Turbo från speedparts

    Jag kan bara hålla med föregående skribenter om att man har tjänat in de där 300 spännen många gånger om, jag ångrar bara att jag väntade flera månader efter mitt bilköp med att bli medlem

    Att inte glömma heller är att utan STCS så hade ju knappast just det här forumet funnits där man kan få massor av hjälp både virtuellt och IRL (det finns ju andra forum, men nu är det detta som gäller för mig och då tycker jag det känns helt naturligt att jag är medlem i klubben när jag är medlem på forumet och får all möjlig hjälp som annars hade kostat mig många kronor i verkstadsbesök).
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176

    Re: Turbo från speedparts

    Alla dessa argument har jag hört många gånger tidigare och dom biter inte på mig!
    För mig är 300 kr början på en miljon och bör hanteras därefter!

    Så länge jag inte vet vad jag får för dem så får det vara för mig!

    Per L

  9. #9
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Sv: Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Alla dessa argument har jag hört många gånger tidigare och dom biter inte på mig!
    För mig är 300 kr början på en miljon och bör hanteras därefter!

    Så länge jag inte vet vad jag får för dem så får det vara för mig!

    Per L
    Haha! Ja lite moment 22 för dig!
    Som medlem får du turbotrycket, vilket ger dig procentkoderna till SP, samt inloggning till Maptun.
    Men ska jag va ärlig tycker tycker jag ditt resonemang är rätt löjligt.
    Som ex tjänade jag in c:a 2 medlemsavgifter
    bara på på sista köpet hos Maptun, bromsar runt om.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Turbo från speedparts

    Om man inte vill vara med på bankörningar eller handlar av någon av sponsorerna/företagen som ger rabatter till medlemmar så kan det ju kvitta att vara medlem.

    Själv har jag varit medlem i tio år tror jag och har alltid betalat medlemsavgift, flera år av dessa utan att utnyttja någon rabatt eller liknande. Gillar bara tanken att stödja klubbens verksamhet


    //Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176

    Re: Turbo från speedparts

    lingua:

    Du är lycklig du som kan räkna ut att du "...tjänade jag in c:a 2 medlemsavgifter
    bara på på sista köpet hos Maptun..".

    Jag vet inte rabattprocenten så jag kan inte räkna något alls men jag tror inte att jag tjänar in årsavgiften. Och de övriga förmånerna känns inte så angelägna för mig.
    Att stödja en förening tycker jag kan vara bra men då får det nog vara ett något mer behjärtansvärt ändamål än STCS!

    Smaken är som baken, nämligen delad! Även när det gäller vad och vem som är löjlig.
    Själv tycker jag det är löjligt att STCS inte "ligger på" företagen om att få redovisa rabattsatserna öppet. Vore jag ansvarig för en förening så skulle jag vara mycket intresserad av allt som drar fler medlemmar. Och bra rabattsatser borde vara bland de bättre argumenten.

    Och varför ger företag rabatter till medlemmarna i en förening? Kanske för att man vill att så många som möjligt skall handla av just detta företag. Ju fler desto bättre. Då är det ju näst intill som att skjuta sig själv i foten att hemlighålla hur bra det är att handla där. Löjligt är ju nästan en för snäll beskrivning!

    Nå'n kanske kan förklara för mig finessen med att hemlighålla hur bra det är (dvs rabattsatserna) att handla hos tex Maptun eller Speedparts för jag förstår det inte.

    Per L

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Tomelilla (Skåne)
    Inlägg
    18

    Re: Turbo från speedparts

    Detta är mycket enkelt vill du inte vara medlem så skit i det
    Inte den finnaste bilen och inte den snabbaste men den är min
    9-3 02a

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    379

    Re: Turbo från speedparts

    Kom igen nu Per L. Vad är det du inte förstår?

    Måste du veta exakt vad du får för procentsats i dom 300 kronorna eller?

    Jag håller på Djurgårn i fotboll och hockey och lägger varje gång jag är på match en summa i en tifo hink. Ska jag då fråga dom vad mina pengar går till? hur tifot ska se ut osv? Jag lägger säkert en 1000 spänn i denna tifohink varje år, men inte fan klagar jag för de.

    Fan, bara löjligt som du håller på. Ändra delen blir du medlem, pyntar dom futtiga 300 spänn och får dom riktigt fina erbjudanden eller så skiter du i det och bara är tyst.

    Antar att en del av dessa 300 går till betalningen för detta forum, lär ju kosta en del varje månad att ha det öppet. Samt att du sitter på detta forum, frågar folk om varför din bil tex går dåligt osv och får ett bra svar. Men vad får alla dom som lägger ner tid på att svara för det?

    Inge illa menat mot dig, men tycker bara det du skriver är löjligt.

  14. #14
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Turbo från speedparts

    Själv är jag enbart medlem för rabattens skull, och precis som många andra så tjänar jag in medlemsavgiften flera gånger om varje år.

    Bankörningar, fikaträffar och allt det andra ger mig ingenting då STCS i princip inte gör någonting för folk norr om Stockholm.
    Forumet antar jag att det är väldigt billigt i drift redan, eftersom jag ett flertal gånger erbjudit STCS gratis hostning men inte ens fått något svar.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  15. #15
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Turbo från speedparts

    en banträff på tierp, om det nu blir en fast bana, hade nog kunnat dra folk. i övrigt finns det la inga banor norr om stockholm utom midlanda?

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176

    Re: Turbo från speedparts

    Mitt "löjliga" sätt att hantera tex de hemliga rabattsatserna är nog bara en konsekvens av hur jag hanterar privatekonomiska frågor i största allmänhet.

    Jag lägger tex gladeligen och utan att fundera speciellt mycket ner flera hundra tusen på att renovera hus (pågår) eller att köpa en karossnurra på Verktygsboden (ej hunnit montera den än) om jag ser ett behov.
    Men jag lägger vanligtvis inte ner så mycket som 5 spänn på något "onödigt" som jag inte känner att jag behöver.

    Att vara skuldfri och att spendera så litet pengar som möjligt på "onödigheter" är helt enkelt mitt sätt att se till att jag har råd att göra det jag verkligen vill!

    Per L

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    379

    Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Mitt "löjliga" sätt att hantera tex de hemliga rabattsatserna är nog bara en konsekvens av hur jag hanterar privatekonomiska frågor i största allmänhet.

    Jag lägger tex gladeligen och utan att fundera speciellt mycket ner flera hundra tusen på att renovera hus (pågår) eller att köpa en karossnurra på Verktygsboden (ej hunnit montera den än) om jag ser ett behov.
    Men jag lägger vanligtvis inte ner så mycket som 5 spänn på något "onödigt" som jag inte känner att jag behöver.

    Att vara skuldfri och att spendera så litet pengar som möjligt på "onödigheter" är helt enkelt mitt sätt att se till att jag har råd att göra det jag verkligen vill!

    Per L
    Iofs, har du en bil som aldrig krånglar eller behöver får delar bytt. så är ju 300 spänn onödigt att lägga på ett medlemsskap.
    Men är du som oss andra dödliga och har har en bil som krånglar någon gång och vill köpa delar från tex SP eller MapTun, så är 300 spänn kattskit i längden.

    Jag pyntade 300 spänn och fick lite drygt 5-600 i rabatt på maptun produkter vid mitt första köp där.

    Har även köpt någon del från SP och fått bra rabatt, så dessa 300 har jag tjänat in 2 gånger på 2 köp.

    Men men, ska inte tvinga dig till något. Kör hårt

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    32

    Re: Turbo från speedparts

    Är ny här och ska köpa min första bil (saab) till sommaren hur blir man medlem??

  19. #19
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av DeaZz
    Är ny här och ska köpa min första bil (saab) till sommaren hur blir man medlem??
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=25
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  20. #20
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Turbo från speedparts

    Citat Ursprungligen postat av Per L
    Mitt "löjliga" sätt att hantera tex de hemliga rabattsatserna är nog bara en konsekvens av hur jag hanterar privatekonomiska frågor i största allmänhet.

    Jag lägger tex gladeligen och utan att fundera speciellt mycket ner flera hundra tusen på att renovera hus (pågår) eller att köpa en karossnurra på Verktygsboden (ej hunnit montera den än) om jag ser ett behov.
    Men jag lägger vanligtvis inte ner så mycket som 5 spänn på något "onödigt" som jag inte känner att jag behöver.

    Att vara skuldfri och att spendera så litet pengar som möjligt på "onödigheter" är helt enkelt mitt sätt att se till att jag har råd att göra det jag verkligen vill!

    Per L
    300 kronor motsvarar en jeep-dunk bensin eller en flaska halv-bra whisky.
    Som svar till TS så tjänar man betydligt mer än medlemsavgiften på en bytesturbo till OG900.

    Medlemsavgiten gör ju även att vi har tillgång till den samlade stora kunskap som finns på vårt forum.

    Mvh Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

Liknande ämnen

  1. Speedparts turbo
    Av mlycke-marcus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-28, 20:00
  2. Dimljus från speedparts
    Av Lobocut i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 13:57
  3. Speedparts Turbo XR 802 hk
    Av zandman72 i forum Allmänt
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 20:18
  4. Beställa från speedparts...?
    Av Ostbåge i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 23:25
  5. JT från Speedparts
    Av Davidt8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •