Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Imamernas råd, uppdrag granskning

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269

    Re: Imamernas råd, uppdrag granskning

    Citat Ursprungligen postat av traskalle

    Har du missat vad som händer/hänt i de Katolska Kyrkorna (kristna) i både Sverige och övriga världen? .
    Ja, katoliker förstår jag mig inte på alls. Men de är i minioritet i Sverige. Håller dock med om att saker katoliker förespråkar ställer till det för sig själva och andra. Tex att präster inte får ha kontakt med det motsatta könet osv (leva i celibat)

    Citat Ursprungligen postat av traskalle
    Vad vissa falanger inom svenska kyrkan driver för linje gällande kvinnliga präster och homovigslar?
    Jag tycker inte att man ska tvinga präster att utföra homovigslar när det är emot deras övertygelse. Speciellt när nu kyrkan och staten har gått skiljda vägar.

    -Såklart finns det oliktänkare även inom religionen men frågan är bara vad det får för konsekvenser för omgivningen och vad man ger för råd till sina församlingsmedlemmar!!!
    Där bevisar verkligen dessa imamner vad de är av för särart!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  2. #22
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Imamernas råd, uppdrag granskning

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Och det fria landet ska förtrycka kvinnan???????

    Bara för att du har fel (enligt min åsikt) så har inte alla andra automatiskt rätt.

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    280

    Re: Imamernas råd, uppdrag granskning

    Citat Ursprungligen postat av Herr Thomas
    ...bevisa att det finns någon gud???
    Tja, ingen har ju hitintills bevisat att gud inte finns. Gud kan ju alltså finnas och följaktligen har vi religioner och människor som utövar dessa. Inget konstigt i det och rätten till föreningsfrihet och religionsfrihet är för övrigt inskrivet i grundlagen.

    Religioner till trots så är vi alla ändå skyldiga att följa samhällets lagar som står över religionernas påbud. Här brister det betänkligt på många håll vilket uppdrag granskning inte minst har visat.

    //TB
    Med antagandet att Gud finns för att man inte kan bevisa att han/hon inte finns torde även ex troll, enhörningar och häxor oxå finnas????

    Bevisbördan åligger alltid den som kommer med påståendet.
    9-5 aero aut-05

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    280

    Re: Imamernas råd, uppdrag granskning

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av traskalle

    Har du missat vad som händer/hänt i de Katolska Kyrkorna (kristna) i både Sverige och övriga världen? .
    Ja, katoliker förstår jag mig inte på alls. Men de är i minioritet i Sverige. Håller dock med om att saker katoliker förespråkar ställer till det för sig själva och andra. Tex att präster inte får ha kontakt med det motsatta könet osv (leva i celibat)

    Citat Ursprungligen postat av traskalle
    Vad vissa falanger inom svenska kyrkan driver för linje gällande kvinnliga präster och homovigslar?
    Jag tycker inte att man ska tvinga präster att utföra homovigslar när det är emot deras övertygelse. Speciellt när nu kyrkan och staten har gått skiljda vägar.

    -Såklart finns det oliktänkare även inom religion men frågan är bara vad det får för konsekvenser för omgivningen och vad man ger för råd till människorna i sin församling!!!
    Där bevisar verkligen dessa imamner vad de är för en särart!

    M.V.H.
    Om uppdrag granskning gör liknande Wallraff reportage i de övriga trossamfunden som finns i Sverige får vi se huruvida detta är något som är unikt för den Muslimska kyrkan.
    9-5 aero aut-05

  5. #25
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Uppdrag granskning

    http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...ning-avsnitt-6

    "Uppdrag gransknings Sanna Klinghoffer träffar IS-soldaten Adam i en unik intervju där han berättar vad som fick en ganska vanlig ung kille från Göteborg att lämna allt för att strida för Islamiska Staten. Programledare: Janne Josefsson och Karin Mattisson."
    Till mitt garage: Garaget

  6. #26
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Helt sjukt!
    Dock så har det inte med Islam att göra utan att dom är så sjukt hjärntvättade/störda så dom går sådana saker.
    Fan sjukt att han fick komma in igen.
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  7. #27
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Helt sjukt!
    Dock så har det inte med Islam att göra utan att dom är så sjukt hjärntvättade/störda så dom går sådana saker.
    Fan sjukt att han fick komma in igen.

    jo men vad ska man göra? vi har inge Riktiga bevis för ett Specifikt brott han har utfört. inga vittnen ingenting. han har erkänt i en intervju att han har dödat någon. men inte vem osv... utan tillräcklig bevisning går det inte dömma någon. oavsett om "alla vet" att han borde utvisas eller hamna i fängelse eller vadsom..

Liknande ämnen

  1. Deklarationen granskning
    Av 5xaero i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •