Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Trasigt lås saab 9-3 -98?? Går ej att låsa med nyckel

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20

    Trasigt lås saab 9-3 -98?? Går ej att låsa med nyckel

    Hej hej

    Jag har ett problem. Följande

    Min saab 9-3 -98 stod avställd under vintern, den var låst, troligen med fjärren, när jag skulle plocka ur den var såklart batteriet dött och det gick inte att låsa upp, , förardörren var helt stum men när jag tog i moturs så klicka det och den låset blev frisläppt men sedan vred jag tillbaka till utgångsläge och det var fortfarande låste. På passagerarsidan går det att vrida nyckeln ett kvarts varv åt både med och moturs men utan att det låser upp eller låser.

    Lösning, vi kopplade på laddström på startmotorn och sedan gick det att låsa upp med fjärren.

    MEN, nu när allt funkar igen så skulle jag plocka ut batteriet för att ladda det och då uppstår samma problem med låsningen, förarsidan är helt stum och passagerarsidan händer inget på. När batteriet var i och hade ström gick det iaf att låsa och låsa upp med nyckel på passagerarsidan.

    Känns inte som det ska vara så. Vad gör man åt detta problemet, måste ju gå att låsa och låsa upp med nyckel tycket jag...

    Tack på förhand.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599

    Re: Trasigt lås saab 9-3 -98?? Går ej att låsa med nyckel

    Citat Ursprungligen postat av Daho
    Hej hej

    Jag har ett problem. Följande

    Min saab 9-3 -98 stod avställd under vintern, den var låst, troligen med fjärren, när jag skulle plocka ur den var såklart batteriet dött och det gick inte att låsa upp, , förardörren var helt stum men när jag tog i moturs så klicka det och den låset blev frisläppt men sedan vred jag tillbaka till utgångsläge och det var fortfarande låste. På passagerarsidan går det att vrida nyckeln ett kvarts varv åt både med och moturs men utan att det låser upp eller låser.

    Lösning, vi kopplade på laddström på startmotorn och sedan gick det att låsa upp med fjärren.

    MEN, nu när allt funkar igen så skulle jag plocka ut batteriet för att ladda det och då uppstår samma problem med låsningen, förarsidan är helt stum och passagerarsidan händer inget på. När batteriet var i och hade ström gick det iaf att låsa och låsa upp med nyckel på passagerarsidan.

    Känns inte som det ska vara så. Vad gör man åt detta problemet, måste ju gå att låsa och låsa upp med nyckel tycket jag...

    Tack på förhand.

    Du får nog ta och byta eller rengöra låscylindern i handtaget, den kärvar ju solklart.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Kan ej låsa upp bagaget, Saab 9-5SC -04.
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 11:27
  2. Trasigt handsfack på saab 9000
    Av Skyblue i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •