Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: koppling dvd nav

  1. #1

    koppling dvd nav

    halloj ja har ett litet problem, jag har en Pioneer AVIC-F30BT i min Saab 9-3 från 09..
    jag har den just nu kopplat så att den går på med tändningen som vanligt.. den stängs dock av när jag stänger av motorn dvs vrider nyckeln till OFF.. om man jämför med orginal stereon som stängdes av först när man tog ur nyckeln ur låset, vilket betyder att det borde finnas en kabel nånstans i härvan som ger ström tills nyckeln tas ur.. jag kan dock inte hitta vilken

    Har provat och provat och provat.. mätt med multimeter osv för att hitta denna kabeln då det är ganska irriterande att man måste ha bilen igång för att ha stereon igång.. har funderat på separat strömbrytare för att styra stereon men det känns inte lika "cleant"..

    så om nån vänlig själ vet vilken kabel som gör detta så tar jag mer än gärna emot eran kunskap

  2. #2

    Re: koppling dvd nav

    Som du har märkt finns det ingen sådan kabel. Originalstereon får information om nyckeln via CAN-bussen.

    Jag har en F20BT och bygger en liten dator som ska hantera kraftstyrning och dag/natt (för ljusstyrka och kartor). Konstruktionen är klar, programvaran är klar och projektet befinner sig för närvarande fasen i CAD av kretskort.

    En enklare lösning är en liten timer som håller kvar tändningssignalen så länge att motorn hinner starta, då slipper man i alla fall omstarten av F30BT när man startar motorn.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. 9-5 aero koppling vs bio-power koppling
    Av Apex i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •