Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ljud 9-3 -09 (Cab)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    351

    Ljud 9-3 -09 (Cab)

    Har 150 system med 7 högtalare men vill naturligtvis ha lite mer tryck i bilen.

    Att eftermontera 300 el. Bose verkar inte vara ett alternativ kostnadsmässigt!

    Har eftermonterat org Nav och fick då frågan om systemet var 7 el. 10 högt. Vad jag förstår så är det klippt frekvens till de bakre högtalarna (4" i baksätet). Är det så att om man väljer 10 systemet kanske får även de övriga frekvenserna i baksystemet? Hur löda in sig på AMP2 för att få lågnivå? Är densamma justerbar med fader i Navin? Vad jag förstår så skall man kunna montera 10" i ryggstödet.


    Tacksam om någon har lite mer bilder/info om ljudbygge i en 9-3 Cab
    Snabbt e´snabbt men kan bli snabbare...
    Saab 9-3 Aero Cab -09 Garaget
    Nordic Preppad Saab 9-5 Vector -06 Garaget

  2. #2

    Re: Ljud 9-3 -09 (Cab)

    Alla problem med att få ut ofiltrerad lågnivå gäller modellår 2006 och tidigare. Den huvudenhet du har innehåller en förstärkare på 4x70W som driver högtalare direkt i 70W-systemet och skickar ofiltrerad högnivåsignal till förstärkare i 150- och 300W-systemen. Det är enkelt att koppla in en omvandlare för högnivå-till-lågnivå på denna signal. Det ska sitta en klisterlapp på förstärkaren som visar var signalerna är kopplade (annars finns de i WIS).
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 057
    Medlem#
    4097

    Re: Ljud 9-3 -09 (Cab)

    Det här var lite spännande, även om jag nu ligger på NO MORE inköp till cabben, efter ny ratt då...
    Men lite mer tryck i 150 systemet vore fint jag har också original navigation samt en förstärkare med någon beskrivning på i bagaget till vänster bakom en lucka ( bra med utrymme där inne med tanke på det lilla bagaget... där kan man ju få in 14 dagars förråd av strumpor och kallingar )
    Så lite bättre ljud till nästa sommar vore inte fel. Skriv gärna ner ett recept om du kommer fram till vad som är lämpligt.
    Mvh
    per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    351

    Re: Ljud 9-3 -09 (Cab)

    För min del lutar det åt Rockford Fosgate då de gör grymma produkter... Men får se vad det blir i slutändan...
    Snabbt e´snabbt men kan bli snabbare...
    Saab 9-3 Aero Cab -09 Garaget
    Nordic Preppad Saab 9-5 Vector -06 Garaget

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    359
    Medlem#
    7338

    Re: Ljud 9-3 -09 (Cab)

    Hej

    Också mycket intresserad för hur din lösning kommer att bli.

    Har nav orginal och 150 systemt i nya cabben. I gamla 06:an var det 300 system som var betydligt bättre, men inte bra.

    Ser alltså fram emot att följa tråden.

    Mvh
    Cat
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •