Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mysko m ljud 9-3 -11 Bose+Nav+BT

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893

    Mysko m ljud 9-3 -11 Bose+Nav+BT

    Jag har ett par konstiga problem med min 9-3 Aero 2011 med Bose, Navigaton och blåtands-handsfree:

    1: Om jag svänger vänster (tänk: i en rondell), så får jag enormt försämrad mottagning på radion. Precis som att antennkabeln skulle dras ut/störas ut. Så länge jag kör rakt fram eller svänger höger har jag inga problem... Om jag svänger tillbaka hittar den hem igen direkt. Mysko? Japp! Nån som har råkat ut för samma sak?

    2: Ibland får jag mystiska knäppljud från höger framhögtalare (vid vindrutan). Det låter som ett elekriskt knaster. Det låter inte som generatorljud och det låter inte högt. Det kan uppkomma oavsett stereon är på eller inte och verkar inte följa vare sig hastighet eller varvtal. Nån som har en idé?

    Tack på förhand,
    Marcus
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

  2. #2

    Re: Mysko m ljud 9-3 -11 Bose+Nav+BT

    Citat Ursprungligen postat av Znyper
    2: Ibland får jag mystiska knäppljud från höger framhögtalare (vid vindrutan). Det låter som ett elekriskt knaster. Det låter inte som generatorljud och det låter inte högt. Det kan uppkomma oavsett stereon är på eller inte och verkar inte följa vare sig hastighet eller varvtal. Nån som har en idé?
    Har också Bose+Nav och upplever samma sak! Nån som har någon aning om vad det kan vara?

Liknande ämnen

  1. Montera BASLÅDA i Saab 9-3X 2.0T XWD med BOSE LJUD?
    Av call3h i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-21, 23:36
  2. Dåligt ljud i bose systemet 9-3 Sc-11
    Av mando i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 18:48
  3. mysko ljud
    Av prets i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:26
  4. Mysko ljud i saaben *LÖST*
    Av Bobrolf i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 12:42
  5. mysko ljud bakifrån
    Av Gooldie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-06, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •