Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stereo startar av sig själv AS2 med AUX-modd OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    57

    Stereo startar av sig själv AS2 med AUX-modd OG9-5

    Hej. För ett tag sedan så gjorde jag modifikationen när man installerar aux genom att använda befintliga telefonkretsen, du jordar alltså telemute(tror jag) och du kan lyssna på musik.
    http://jurgar.wordpress.com/2008/07/10/ ... -audio-en/

    Jag vet inte om det var direkt efter men på senaste dagar jag har haft problem med att stereon inte har stängts av när jag vridit ur nyckeln.
    Om jag då stänger av stereon kan den hoppa igång efter x antal minuter och spela tills man stänger av den igen.
    Även när jag slår på tändingen så måste jag starta stereon manuellt.
    Detta problem hade jag inte förut så det har ingenting med kabeldragningen att göra.
    Jag fick även i lördags meddelande angångde service stöldlarm.
    Tidigare i lördags när jag var hos en kompis tyckte jag det lät som det var min bil som larma men det stängdes av innan jag han fram. Idag när jag åt gick larmet och när jag skulle stänga av det så var batteriet död pga att stereon förmodligen gått i 2 dagar.

    Någon som vet en lösning på mitt problem?


    Edit: Lade till länk
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458

    Re: Stereo startar av sig själv

    Du får nog ge lite mer information. Vad är det du har gjort och vad är det för bil och stereoanläggning?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    57

    Re: Stereo startar av sig själv

    Det är en 9-5a -99a med as2. Jag tog ut en aux, enligt denna guide http://jurgar.wordpress.com/2008/07/10/ ... -audio-en/
    Kan tillägga att ljudet är kanon, mycket bättre än kasettmodden som jag lyssnat på.
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    57

    Re: Stereo startar av sig själv

    Problem löst. 3,5mm kabeln har legat i klämm så att stereonanslutningen har glappat/inte fått riktig kontakt vilket gjort att den startar av sig själv när den fått kontakt. Tänk på det om ni skall göra denna modifikation, finns ett hål att dra igenom auxkabeln på samma sida som antennanslutningen.
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. 9-5 Aero startar sig själv?!?
    Av Elken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •