Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-3 problem.

  1. #1

    Saab 9-3 problem.

    Hej!

    Första gången jag skriver här men efter att ha googlat runt lite så tror jag att jag har kommit till rätt ställe.

    Köpte en Saab 9-3 årsmodell 00 med 2.0l motorn för ett par månader sedan.
    Bilen har gått helt ok men har inte åkt längre med den vid något tillfälle mer än när jag köpte den då jag körde ca 15 mil utan att ha några anmärkningar.

    Nu i helgen tog jag med sambon på en tripp på ca 18 mil och när jag kom hem och sedan skulle ut på ett ärende så började jag höra att det väser högt om motorn när jag kopplar ur på låga växlar. Även tomgången var väldigt ojämn och jag trodde bilen skulle dö en stund men när jag väl rullade kände jag inga problem med den. Bilen har gått 18500 så några fel räknar jag med men vad kan detta vara?

    Är tyvärr väldigt okunnig generellt om bilar och motorer så jag är desperat för svar.

    Hoppas någon kan ge mig ett svar!

  2. #2

    Re: Saab 9-3 problem.

    Skulle ju kunna vara luftläckage. Gå igenom alla slangar du ser i motorrummet, och leta efter sprickor.
    Signaturlös

  3. #3

    Re: Saab 9-3 problem.

    Tack.

    Hittade en hel del trasiga slangar i motorn och en trasig packning.
    Kunde byta ut slangarna men inte bytt packningen ännu, får bli idag.

    Har inget turbotryck för tillfället men får ingen felkod så hoppas det sluter tätt när jag får dit den idag och skiten börjar funka.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •