Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: lös slang på vevhusventilationen

  1. #1

    lös slang på vevhusventilationen

    Hejsan har haft lite problem med igensatt partikelfilter och hört runt lite å kollat vad de kan bero på. enligt en firma i Falköping så kunde de bero på luftläcka någon stans så de inte mäter tryckt rätt. kollade runt lite vid motorn å hittade att en slang till vevhusventilation satt lös å var massa olja runt den

    http://dl.dropbox.com/u/61723493/12050010.jpg
    http://dl.dropbox.com/u/61723493/bil1.jpg

    kan detta ha något att göra med att filtret sätts igen?
    dels så sitter ju inte slangklämman fast och sedan så glappar den vid infästningen. tänkte plocka ner den och se om de är något som är sönder eller om den inte är fastsatt ordentligt efter att brödernalarsson i Lidköping har haft inne den och bytt insugsrör å ställdon. för troligtvis så har dom nog haft loss slangarna då.

    har hittat lite mer fel som kanske fått partikelfiltret att sätta igen.. körde slut på batteriet i vintras eftersom bilen var lite svårstartad enligt andra så kan de bero på de med..

    sedan undrar jag hur man ska köra för att de ska rengöras normalt har 5 mil till jobbet fast rätt så rak väg så ligger nästan konstant hela vägen på 1500 varv.. någon som vet vilka varv man ska ligga på för att de ska rengöra sig? å hur lång tid de tar så man kör tills de är färdigt..

    blev ganska många frågor men kanske finns någon som har lite svar

    MVH
    Mattias

  2. #2

    Re: lös slang på vevhusventilationen

    kom på att jag glömde skriva att de är en 9-3 1,9tid jag har

Liknande ämnen

  1. Vevhusventilationen
    Av RicoW i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 23:41
  2. Hur ser jag om vevhusventilationen är tät?
    Av Vector87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 20:02
  3. Vevhusventilationen och 9-5
    Av bie i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •