Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nya 9-5 kombi

  1. #1

    Nya 9-5 kombi

    Hej

    Hur långt kom man med kombin av nya 9-5 innan hjulen stannade? Byggdes det några seriemässiga bilar eller finns det bara några testbilar? Nån som vet hur många kombi som existerar? Tragiskt nog känns det som vi aldrig kommer få se några på vägarna....eller kan man tänka sig att någon entusiast bygger om en sedan till kombi med lite delar från någon skrotad prototyp....?
    Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
    900 S 2,0i NoPower M97

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    191

    Re: Nya 9-5 kombi

    Det var ju några tjänstemän som hann få ut sina kombibilar innan konkursen, hur många vet jag dock inte, 5-30 skulle jag kunna tänka mig.. Att bygga om ng 9-5 sedan till kombi är nog en aning svårt eftersom karossdelar till kombin är nog ganska svårskaffade

  3. #3

    Re: Nya 9-5 kombi

    Någon som vet vad som hänt med de tillverkade 9-5SC? Rullar dom?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Nya 9-5 kombi

    Det jag hörde var att alla kombis har provvagnsregistrering vilket innebär att de kommer (om de inte redan har) skrotas.
    Den enda lösningen på det problemet jag kunde tänka mig var att man exporterade bilen till ett mindre nogräknat land där man kan registrera in den. Därefter borde man kunna importera den till Sverige igen. Det lär ju troligen bli både dyrt och jobbigt, men jag kan inte se något annat sätt att få en ng9-5 kombi på vägen i Sverige.

  5. #5

    Re: Nya 9-5 kombi

    De borde ingå vid försäljningen till NEVS. Endast ägaren (SAAB Automobile AB) kan bruka ett sådant fordon i trafik. Det är ägaren som avgör om bilen skall skrotas (i normalfallet finns inga alternativ), men du kanske har rätt i att bilarna skall kasseras om ägaren går i konkurs.

Liknande ämnen

  1. Ev byta bil! ? Hur står sig 9-3 kombi i värde mot 9-5 kombi?
    Av ajson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-12, 22:12
  2. Skillnad på utrymme OG9-5 SC vs. NG9-3 SC
    Av Al Coholic i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 01:05
  3. Aero kombi/Sport kombi
    Av Treo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •