Sidan 33 av 65 FörstaFörsta ... 23313233343543 ... SistaSista
Resultat 641 till 660 av 1289

Ämne: -Konrad-´s alla projekt.

  1. #641
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Okej, uppdatering igen, vi närmar oss snart nutid
    Men denhär vill jag helst glömma....
    Jg sålde ju JDC för att jag ville ha en ng9-5 Turbo6 med panorama, H&K, Hud. Det var den utrusting som var kravet. Panorama innebär per automatik 2011års modell. Sen hade jag gärna haft fjärrstart, så efter att ha bollat idéer med Weggen, Schollin och EXD så vändes blicken västerut, mot USA närmare bestämt. Jag skulle köpa en lämpligt krockad bil å ta hem, för att sen reparera.
    En bil hittades, allt fixades för att kunna buda. när väl budet skulle läggas, går det inte att buda. Visade sig att budtjänsten hade serverfel.... Ridå.
    fortsatte leta bil, men hittade inget lämpligt, höll på att buda hem en 9-4x 3.0i. När en kompis skickade en blocket-länk.

    Lång historia kort, Schollin kollade på den åt mig, då den fanns i stockholm. Bilen var långt ifrån nyskick utvändigt, men den var prissatt därefter.
    Det blev affär.






    Nyss hämtad. En 2010 Turbo6, nästintill fullutrustad. saknade DAB, Reservhjul, stolsventilation samt metallic-lack. Och, eftersom dent är en 2010, saknar den även panorama.


    60mil körda, bara 30mil kvar.


    Väl hemma fick den en välbehövlig tvätt.


    Och därefter bytte jag från de ful 17" vinterhjulen till mina 19" Edge skodda med Hakka7.


    "Jävlar" locket utgick

    ganska exakt 2 veckor han jag njuta innan problemen började. Först tändes motorlampan.
    Dagen efter kommer meddelandet "Service XWD" upp på skärmen.
    Tid för felsökning bokades hos lokala Saab/Opel ÅF.


    "Jäv*arrr, låter dyrt"




    -Dyrt. sa Bill, -Minst sagt dyrt. sa Bull....

    och det är nu det verkliga problemet börjar, eftersom Gröndals bil & motor, som sålt bilen, vägrar ha med motorfelen att göra, och motvilligt kan tänka sig åtgärda XWD. Det blir en långdragen process via ARN, som egentligen fortfarande inte är avslutad. Kopierar in texten jag delade på diverse FB-sidor för nån vecka sen.

    Okej, på förekommen anledning: (Gröndals bil & motor har lagt ut annons på bilen ifråga) Här kommer hela historien kring KXJ660 och Gröndals Bil & Motor.
    Jag köpte den bilen på Gröndals bil& motor 4december 2017, nöjd & glad, han kör med bilen i 14dagar och 226mil, då den tänder CE, dagen efter säger bilen "service XWD". Jag tar kontakt med GBM, vi kommer överens om att bilen ska lämnas in på felsökning. jag lämnar in bilen på Bilkompaniet i Luleå, (lokala auktoriserade Saab/Opel verkstaden.) De dömer ut alla kamkedjor, samt HALDEX, pga att den hugger vid ingrepp, och trycker olja mellan systemen.
    Fick en offert på ca. 80k.
    Jag tar åter igen kontakt med GBM, de vägrar ta i problemet. (Detta var 21 December 2017)
    Efter julhelgerna tar jag tag i saken igen, lämnar bilen på en Mekonomen-verkstad som är bra, för ett kostnadsförslag på reparation med en begagnad HALDEX och kamkedjekit från Maptun. Får då prisförslag på ca. 49k. Jag vill att GBM ska åtgärda bilen, antingen på Mekonomen-verkstaden här, eller på deras egen verkstad, de säger att de kan byta HALDEX, men vägrar göra nånting åt kamkedjeproblemet.
    De säger sig dock villiga att köpa tillbaka den. Något jag inte vill, då jag vill ha kvar bilen.
    Ärendet dras till ARN.
    Där dom ljuger och smutskastar. Efter en utdragen process kommer beslut från ARN i augusti. De ger mig rätt på alla punkter, UTOM att dom anser att det är mer rimligt att firman köper tillbaka bilen.
    Där börjar nästa cirkus...
    Jag gav 149500:- för bilen.
    Dom vägrar gå med på någon summa innan de fått bilen, så efter några veckor åker den iväg på lastbil. Sen är det tyst i flera veckor.
    Jag får ett mail där dom utöver de avdrag som de har rätt till enligt ett avtal mellan Konsumentverket och MRF, så vill dom göra avdrag för rekond, och dessutom avdrag för diverse bucklor som de påstår har uppstått. Men det finns inte ett märke på bilen, som inte fanns vid köpet, förutom ett spolarlock som försvann en kall vinterdag. De har aldrig presenterat några bevis för dessa skador.
    Tillslut ger jag upp, och godtar 135k. Detta inkluderar felsökningskostnaderna. Jag har därmed förlorat drygt 18k, utöver all tid detta tagit.
    Därmed varnar jag er från att köpa bil från GRÖNDALS BIL & MOTOR.

    Tillägg: Jag har alltså inte kört med den sedan 22/12 -17, total körsträcka 232mil.


    Bytte tillbaka till 17" innan bilen åkte iväg med lastbil.

    //Konrad S.

    4 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  2. #642
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 675
    Medlem#
    7660
    Haha sjuka uppdateringar! Har sett vissa av händelserna i fb-flödet, men det fanns visst mer

    Gillar att typ varje bil som lagas fotas med biltrailer påkrokad, redo att hämta nästa objekt

    Hoppas NG9-5 historien ordnar upp sig

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Schwartz den 2018-10-07 klockan 20:29.
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  3. #643
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Biltrailern är nog den bästa investeringen jag gjort :P

    Jo, hoppas jag med, tar sjukt mycket energi (och tid)

    2 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  4. #644
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Vi tar raskt en till uppdatering.
    Den här bilen har jag haft ganska länge, men har nog inte nämnt den ens.
    Den dök iaf upp på lokala FB köp & sälj, den stod i Yttre Nikkala, i närheten av Haparanda.
    Dethär var när jag hade JDC, och innan den fått dragkrok. och innan jag köpt trailern. Så raskt lånade jag en kompis 9-5 Aero och hans trailer å blåste dit.


    Som synes blev det affär :P




















    Så, vad är det då jag köpt? Jo, en -91 900S, med AC, Farthållare, Skinnklädsel. Med intakt innertak och utan rost, en bil som sålts ny i Lulå, till en kvinna i Boden. Men större delen av sitt liv har den spenderat i trakterna kring Haparanda. Fritt från Salt. Negativt då? den har gått varm, och det försvinner kylvätska, den tuggar sönder insidan på framdäcken på några hundra mil. Klart obra. Men för 3k får man inte gnälla, med tanke på övriga attribut


    Här har jag just köpt trailern.

    Den här bilen blev stående några år, i brist på tid och motivation.

    men så i våras fick jag ett ryck, den skulle fixas och tas med till Halmstad, där jag skulle jobba 17 veckor under våren. Å kanske säljas där till en entusiast (eftersom folk söderifrån i regel hellre står å lagar rost i månader, istället för att ta en helg å hämtar en bil utan rost härifrån )


    Eftersom denna vinter bjöd på rent löjliga snömängder, så tog det många timmar att lyckas skotta fram den...




    Väl inne i garaget så började jag med att byta värmekran, eftersom att allt kylvatten tycktes hamna på golvet....
    Matta och ljuddämpning togs också ur, för rengöring och tork, då dom blivit impregnerade av Glykol.


    Felet på värmekranen.


    man blir glad av att se ett golv i detta skicket


    Eftersom jag hade skrotat en jätterostig T16 några år tidigare, så fanns allt godis på hyllan, så raskt flyttades turbomätaren över till original mätarhus.




    Jag passade på att kopiera en idé jag sett på svenska saabklubben, tror det var i Regin Hansens tråd.




    Sen gav jag mig raskt på att byta topp & toppackning.


    Fina lopp och inga avlagringar i motorn.


    Hittade en till källa för vattnet att ta sig ut... Här började problemen, då tiden började bli tajt....


    Efter att ha vari i kontakt med alla tänkbara leverantörer av frostpluggar, för jag se mig besegrad, och tvinga montera en begagnad plugg. Dum idé....


    Nära nu, dagen efter skulle resan påbörjas.

    2 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  5. #645
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050

    Inredningen på väg ihop.


    Monterade en sprickfri bräda. Hade även köpt 4" Rockford Fosgate Punch, som skulle monteras dolt på originalplats. Det gick inte... så det blev den mindre diskreta löningen att montera dom i gallren. Samtidigt så monterades en Aktiv Alpine subwoofer dolt under baksätet, och en Alpine huvudenhet. Notera fotbelysningen


    Klart man ska ha kromgrill!

    Jag han få ihop bilen sent på kvällen, bilen ställdes på och packades, på morgonen skulle resan påbörjas!


    "Det gick ju jääävligt bra...." kommer ni ihåg frostpluggen? den rymde sin kos.... Såg nog spektakulärt ut när all kylvätska spolade över downpipe & katalysator...


    Fick ringa efter Tjejen (Soon to be Sambo, förövrigt ) sen blev det bogsering hem till henne.


    På kvällen kommer en kompis upp, å vi lastar den på hans släp och vi drar ner den till honom, utanför Nordmaling.

    Några dagar skulle nämligen hursom spenderas där, för att montera nytt avgassystem.

    Han lyckades på tag på en helt ny plugg, som vi monterade, sen gav vi oss raskt i kast med avassystemet.


    3" från turbon moterades (dock utan batteriböj) sen flexrör och som krona på verket katalysatorn som blivit över när JDC fick 3" Downpipe :P


    Den passar rätt bra där


    Efter katalysatorn monterades ett Simons 2.5" system.


    V-bandsskarv mellan katalyator och simons-systemet


    Självklart med hagelbössa på slutet


    Väntans tider.


    Gick inte riktigt som planerat... men ingen spansk flagga, så resan mot Halmstad kunde fortsätta, Nästa anhalt: Stockholm. Trodde jag ja...


    Just ovanför Söderhamn bestämmer sig denna slangen för att spricka.


    Det blev spektakulärt. Dels fylldes fördelarlocket med vatten : motorn tvärdog. Allt vatten hamnade på Turbon: Rökridå bakåt.
    Stefan Treard rycker ut som en räddande ängel. Vulktejp fick bli räddningen, så jag iaf kunde linka mig till Gävle, där Johan Eliasson hade en slang i bra skick.
    Det börjar väll så smått uppgå ett konstaterande om att motorn nog inte är så frisk, sett till Avgasvärden och hur den bygger tryck i kylsystemet. Misstankarna är att den inte gått varm, den har nog gått JÄTTE-JÄV*LA-VARM...

    Resan fortsätter iaf, till Järfälla, där allas vår Röijer håller hus. han ska ge sig på lacken. (tyvärr hade övriga gamla forumsprofiler ErikR, Znorc och EXD annat för sig, Det blev bara jag och Röijer)


    Röijer spolar.


    Röijer skummar :P


    Röijer konstaterar att den är matt. (No shit! :P )


    Vi plockar loss diverse lösa grejjer, för att Röijer ska komma åt å polera ordentligt.


    Röijer demonterar emblemen, klistret som var kvar tvättade han bort med rikliga mängder Aceton. det gillade inte bakljusen...


    Somsagt...


    Poleringen kan börja!


    Knappt nån skillnad :P

    2 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  6. #646
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050

    Blev som en ny bil
    Jag har typ inga bilder alls från poleringen, eftersom jag sattes i arbete med att byta hjullager och felsöka APC'n på Röijers Cab.


    Det är kärlek


    Kronan på verket, nytt huvemblem.

    Jag tog mig hela vägen till Halmstad, men det stod nu helt klart att motorn inte var frisk.

    Ny motortempgivare hjälpte tomgången en hel del, men fortfarande kvarstod problemet med tryck i kylsystemet.




    Kompprov gjordes hos M.Broberg, bästa och sämsta här. ingen var lik den andra.


    En ny motor lokaliserades via saabklubbens fb-sida och forum, långt in i de smålländska skogarna.


    Huv av, det skulle alltså bli motorbyte.


    Jag barrikaderade Mattias garage :P


    Både jag och mattias har rätt bra rutin på detta jopp på og900 :P så det är lite dåligt om bilder :/


    Motorn ute


    håller på att flytta över kringutrustning, växellåda och koppling.


    Ska man hålla på å "Photo-Bomb'a" får man stå sitt kast å bli publicerad :P


    Lite grovsanering.


    Som man kan skymta bakom Mattias, så är motorn på plats


    I samband med denna operationen så monterade jag Lesjöfors sänkfjädrar, Fram kapades dessutom 1/4varv för optimalt stuk. Nya däck monterades på fälgarna sedan tidigare köpt av Mattias, när han bytte till 16" Aero på sin svarta og900.


    Perfekt höjd

    5 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  7. #647
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050

    Nya skyltar skulle dit, då original var ganska sletna, men de nya är ju också skitfula. då gör man såhär :P




    Pågående installation av APC-systemet.


    Klart


    Kärlek

    Jag fyllde AC'n med Envirosafe, men det funkade inte klockrent, gissar på att expensionsventilen var lite trött, men kompressorn funkar utan missljud, och systemet är tätt

    Planen var ju hela tiden att sälja, men ju mer som fixades, ju mer motvilligt blev det.

    Mattias tog iaf å fotad den inför försäljning


    Original innertak.








    Som synes så hittade emblemen dit också, tillsammans med helt nya skärmkantslister.

    Bilen har som så många andra fina Saabar lämnat landet pga. svalt intresse här för allt som inte är Aero, och återfinns nu i Danmark hos en saabentusiast där

    //Konrad S.

    7 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  8. #648
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125
    Världens bästa trådskapare!
    Bugar och bockar för en mycket trevlig tråd.

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #649
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Gjort nån undersökning av va som hänt den gamla motorn? Kolvringar som är åt helvete eller rent av kolvar?

  10. #650
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Citat Ursprungligen postat av joH900 Visa inlägg
    Gjort nån undersökning av va som hänt den gamla motorn? Kolvringar som är åt helvete eller rent av kolvar?
    Nej, men den är sparad för ev. framtida behov.
    Jag har varit i kontakt med en motor-guru, han påstår att om dom hår riktigt riktigt varmt, så kan blocken slå sig, då sjunker dom en aning på mitten, det skulle isf förklara trycket i kylsystemet. men sen har nog kolvringarna tagit ordentligt med stryk också.

    1 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  11. #651
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Inser nu att jag glömt två projekt, som borde ha legat före den röda 900an, jaja, ni får leva med att det är oordning :P

    Ännu en gång, så skickades en blocket-annons till mig, en bil som befann sig i min hemkommun, så bilen köptes osedd, och hämtades nästa gång föräldrarna skulle besökas.






    Sedär, en -08 9-3 Linear 1.9TiD, Automat, fabrikstonade rutor, Xenon, 150W stereo.


    Har vi sett detta förut? :P


    Skuren vattenpump, med remhaveri som följd.


    Detta känns också bekant....




    Jay! den funkar!







    ....I säkert 30minuter. sen tvärstannar den... går inte runt... Vaf....



    Jag hade använt delar från den vattensjuka motorn, som blev över från den vita 9-5an, och vis av erfarenhet från den svarta, med remhjulet, så tog jag hela kamaxelhuset från 9-5ans motor. Vad jag missade var att det skiljer i oljekanalens placering, för kamaxlarnas smörjning mellan 2008 och 2009. Det som hände var alltså att kamaxlarna skar.
    Som tur var, gick den på tomgång, så remmen kuggade aldrig om, så alla tryckare klarade sig.

    Bilen kördes som bruksbil några månader, den gick ruskigt bra, visade sig vara BSR PPC trim i den. inte vad jag hade valt. men men..


    Framskärmarna hade ju klassiskt lacksläpp, så demonterade dom, för att kunna lacka dom å få färg överallt.




    Slipat bort allt löst.


    Epoxiprimer, som sen slipades och sen duschades ett lager slipgrund över.


    Basen lagd, kvar är klarlacken. Min färgleverantör har tjatat på att jag ska gå över till vattenbaserad färg. så denna gång testade jag det.


    Redo för montering.


    Blev ju nästan samma färg.... vet inte om det har med lackfabrikatet, eller om det handlar om teknik vid appliceringen.


    Bakluckan var ju rätt stygg också, men som tur var hade Weggen en baklucka att sälja till mig.


    Nu i rätt färg






    Vilket lyft! som synes stämmer kulören mycket bättre här, denna gång fegade jag ur, å körde med thinnerbas.

    utöver detta har inte så mycket gjorts, mer än bromsskivor och belägg bak, samt nya bakfjädrar.

    Sen blev den också såld, då nått nytt spännande dök upp.

    mer om det nån annan dag.

    //Konrad S.

    6 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  12. #652
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    När man har så mycket fritid över som jag har (ironi :P ) då gör man det enda vettiga när Tobias frågar om vi ska köpa en rallybil tillsammans å börja tävla.


    Precis hämtat den, den har ståt några år, så det finns en lite to do-list.




    På listan stod bla. att byta stolar, då dessa är stålrörsstolar (Vilket både jag & tobias finner högst obekväma) dels var dom för små för både mig och Tobias (vi är båda strax under 190cm, och 100kg+are)






    Första inköpet blev en ratt i äkta kinesium (Aliexpress) som fint färgmatchar bilens utsida.


    Monterad


    Jag hade en Talladega-vinge över, klart den måste monteras, 9000cc ser så tam ut utan vinge.


    Köpte lite dekaler, "bara för att" polerade innan klibborna åkte på.



    Fortsättning följer nån annan dag.

    //Konrad S.

    7 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  13. #653
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Är det Mattias gamla?

  14. #654
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Kan för övrigt säga att 9-3 tid linear automate ovn (EJD) såldes till en av mina vänner här nere. Han har pendlat 9 mil tur o retur till jobbet varje vardag med den + då "den vanliga" körningen och är väldigt nöjd

    Enda intressanta felet på den (som Konrad missade att skriva )var att den tappade kontakten till gaspedalen efter motortvät (Troligtvis fukt nånstans som försvann sen). Limp home på automat utan att gaspedalen svarar resulterar i ganska exakt 45km/h vilket gjorde att från tvätten till närmaste tech2 i Konrads lägenhet(ca 4 km) satt jag och spelade EPA style musik som Rosa helikopter.

    4 användare gillar detta inlägg



  15. #655
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Du har pm😊

  16. #656
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av -Konrad- Visa inlägg
    Den där parkeringen känner man igen! Har själv stått och hjälpt till att byta slavcylinder på en 9-5 några meter bakom där fotografen står.

    För övrigt en helt grym tråd! Vansinnigt vad många bilar som passerar dig med nytt liv!

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04HL-19T -05

  17. #657
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    en liten till då


    Klart man måste ha ljusbox på en rallybil


    Nya stolar blev det också, HANS-anpassade med "öronlappar", tillfälligt monterade här.


    Lite polering, sen blev det mer dekaler.


    Nya stänklappar.


    Klart det ska va Xenon i ljusboxen.


    Där var boxen tillpassad, lackad och klar.


    Stolarna var ett kapitel för sig, både jag och tobias är just under 190cm. han som byggde bilen var betydligt kortare... helst hade vi haft huvudbågen nån dm. längre bak. men nu är det som det är.


    Kartläsarstolen monterades stumt så lågt och å långt bak som möjligt.


    Klart


    En låda att förvara hjälmarna i på transporterna monterades i baksätet.

    //Konrad S.

    10 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  18. #658
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Lite kommentarer vore kul
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  19. #659
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Har du koll på hur många du ägt genom åren? Känns som att det är fler än du har hårstrån på kroppen...
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  20. #660
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Har du koll på hur många du ägt genom åren? Känns som att det är fler än du har hårstrån på kroppen...
    Jag har ett excel-dokument med alla, det är just över 100 nu :P

    4 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

Liknande ämnen

  1. Passar alla rattar alla årsmodeller OG9-5
    Av JohanW i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 19:06
  2. Projekt: Skitsnabb. 9-3SS 2,8T
    Av Phed i forum Projekt
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 11:55
  3. Svar: 296
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •