Inte konstigt att det blev för mycket ett tag med allt som gjorts. Men det blir ju bra trots allt!
Men sänk tempot lite det lönar sig i längden. Vilket vill ha flera updates, i många år till
Inte konstigt att det blev för mycket ett tag med allt som gjorts. Men det blir ju bra trots allt!
Men sänk tempot lite det lönar sig i längden. Vilket vill ha flera updates, i många år till
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Bilden med "erövringarna" kan vara något av det roligaste jag sett på länge. Bygg på så länge det bara går!
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Lika imponerad som vanligt av dig och allt du gör. Jag gillar att det inte finns några problem, bara lösningar! Kör på i ett tempo som du orkar med och så vi får nöjet att läsa dina fina uppdateringar. Som att läsa en bok där man väntar på händelser i nästa kapitel.
Tack för att du förser oss med läsning då och då!!
// Johan
Nuvarande: 96TT -63, ng900 Cab 2,0T -95, og9-3 Aero T7 Coupé -99, ng9-5 Vector 2,0 Hirsch 260hk XWD -10, ng9-3 Cab -10
Tidigare: (96 V4, -69 såld)(99 X7, -73 såld)(99 Turbo CC -78, såld)(9-3 SE Turbo -00, skrotad)(9-3 LTT -99, skrotad)(9-3 LTT -99, skrotad)
Jag är sjukt imponerad av allt du kan och gör, du fixar allt vare sig det är plåt eller motor eller lack eller husbygge…..
Fantastiskt! Själv går jag in i väggen bara av att läsa om allt du fixar.
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
Otroligt hur du orkar hålla på, både åt dig själv och åt andra!
Synd att det inte blev något solstadsbygge, men var sak har sin tid.
Beklagar den bortgångna kamraten.
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Hej!
I vanlig ordning, fantastiskt läsning, tack!
Mvh
Mathias
Fantastisk läsning! Såg dig i rondellen i Öjebyn (där man kan svänga mot Älvsbyn) när jag var i svärföräldrarnas stuga i somras. Det kom en fin 9000 och tänkte för mig själv - undra om det är Konrad? Jajamen, det var det! 9000 börjar bli lite lätt ovanliga nu och hoppas den kommer finnas kvar länge.
Beklagar Famlas bortgång... Vet hur svårt det kan vara, men man får trösta sig att det nog var det bästa beslutet för henne.
Ha det bäst
/ Isak
Saab 9000 -98 Classic 224 hk med aerostolar och träinredning
Jag vet inte varför men den här bilden slår ann extra mycket.
Det är början av september 2013. jag har flugit upp till Luleå för att tillsammans med Konrad och Famla köra hem farsans nyinköpta vinröda og900.
på vägen så stannar vi i Vadstena och hämtar upp en motor, bagaget blir fullt av motor och baksätet är fullt av väskor mm.
Famla på vad, 40 kilo, får ta plats på passagerarens fötter resterande 3 timmar hem.
Det blir många byten för människorna och pauser för att få upp blodcirkulationen i fötterna igen...
Detta är ett av alla minnen jag har med Famla över åren. Jag hade precis lärt känna kornad när han kom med henne. Själv var jag lite rädd för större hundar men det gick dock inte vara rädd för famla i längden.. Hon bara spred lycka.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Som ett barn inför julen!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Lovande! Kul att du delar med dig, det är det som ger liv till forumet.
Nice!!
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
more more more
Varit lite seg i veckan men har man lovat så har man.
Börjar med en kundbil
En 9-3sc -08 som haft lite närkontakt med en garageport.
Riktat, renslipat och spacklat.
Slipgrund.
Fick göra en massa plastrep på stötfångaren också, men glömde visst fota.
Slipat slipgrunden.
Body på skärmkanten och kanten mot stötfångaren.
Nära nu
- - - Uppdaterad - - -
Som synes så har jag tonat ut baslacken över skadan, sen klarlackat hela vägen, för att slippa lackskarvar.
Ser lovande ut
Väldigt nöjd med slutresultatet
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
jag råkade skaffa ett till slaktoffer....
Höger framhjul sitter för långt bak, och motorn är rasad.
Tyvärr är framstöttan skadad
Inte samma bil, utan den jag hämtade för två år sen, som donator till Doris (Röd 2.2TiD) var less på att se den, så tog mig i kragen och slaktade ner den färdigt.
Sista vilan, RIP.
Raskt på nästa slaktoffer.
Många bra delar från denna.
3e offret, ville minska beståndet innan vintern kom.
Bodde visst nått i ena sidokjolen :S
tog ur motorn, då det ryktades om att det skulle sitta Viggen-tryckplatta och sinterlamell. det gjorde det faktiskt, så inte helt bortkastad tid
EXD-intercooler som ska få hamna i gröna "Viggen"
Sista vilan. RIP.
4e offret, plockade inte jättemycket från denna, men litegrann, denna (plus en till, kommer mer om den senare) fick jag i byte mot en 9-3 1.9TiD.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Jag köpte ett begagnat pallställage, då jag fått en idé.
Smalnade av gavlarna.
Blev sjukt bra, om jag får säga det själv
Dags att ta tag i kaoset i ladan, som uppstått vid lackbox-bygget.
Packa upp grejjer i pallställagen.
Framskärmar, börjar bli några stycken. hur ska man förvara dom?
Typ såhär.
Mitt i alltihop så var jag å hämtade en pall med ospecificerad ekonomiplåt till saab, kom över ett parti efter en lagerrensning. var en hel del godis där
Det börjar ta sig.
Nästa grej som kändes halv-panik var att hindra marken från att resa sig, å ta i portarna när tjälen gick i backen, (varpå portarna hoppar loss från gångjärnen...) Hade egentligen tänkt gjuta en platta utanför, men tiden försvann. så tog traktorn och skottade bort 2-3dm jord, la ut markduk.
Fyllde upp med grus och paddade, så får vi se i vinter om det funkar. Satte även hängränna ovanför porten, så kanske det inte blir riktigt lika blött i backen.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
MultiSatan (MultiVan'en alltså...) började drälla servoolja.
Felsökning påbörjad.
Blött var det iaf.... visade sig att den pissar från damaskerna på styrväxeln = kass styrväxel.
jahapp... bara börja leta växel då. det visade sig att en ny original gick på +20k. alltså nej. en renoverad från VW, 10k, en renoverad från lokala reservdelsnasaren, 7k. BEgagnad med liknande miltal, 5k. fan va dyrt allt va då.... Blev en flångny Kinesväxel, RIDEX, från AutoDoc, 4995:- borde hålla ett tag iaf.
får inte in den i min verkstad, försökte hitta nån om ville ta på sig jobbet, men det hittade jag ingen...
Så fick ta tjuren vid hornen och boka in en fredagseftermiddag på jobbet.
Gammal skit ute.
Nya växeln.
Nya växeln på plats.
Å nu var det ju dags för vinterhjul. dom som följde med var ju apfula, tänk om man skulle....
japp, det skulle man, 19" Edge sitter som en käftsmäll
Bara hjulinställning kvar.
Fick en Eclipse Cross som lånebil under tiden hjulen ställdes in.
//Konrad S.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"