Sidan 34 av 65 FörstaFörsta ... 24323334353644 ... SistaSista
Resultat 661 till 680 av 1289

Ämne: -Konrad-´s alla projekt.

  1. #661
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Vad är det för motor i rally 9000?

    Eller vad ska i kanske är en bättre fråga

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #662
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Helt sjukt, antar att det inte är samma omfattning på reparationerna för alla på listan, men ändå...
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  3. #663
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    727
    Medlem#
    3309
    Ser bra ut! Vilken skillnad med lite puts och dekaler.
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  4. #664
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Goa uppdateringar! Och imponerad över ditt arbete med bilarna. Mina jobb tar ju bara en massa tid och inga större framgångar.


    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #665
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    67
    Du är en riktig inspirationskälla Konrad! Vad tror du om att göra videologgar när du skruvar och donar?
    Blir lite mer jobb och ställa i ordning kameror och klippa osv men samtidigt ge en schysst helhetsbild över både bilen och hantverket.

  6. #666
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Grymma uppdateringar som vanligt. Denna tråd har jag bevakning på och läser allt, även om jag inte skriver varje gång

    Skickat från Honor 9 Tapatalk
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  7. #667
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    Sätt i nån gunmiplugg där parkljus suttit i extraljusen så slipper du fukt


  8. #668
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Otroligt underhållande och ett imponerande jobb du lägger ner Konrad. Alltid en njutning när denna tråd uppdateras!

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #669
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Såja lite feedback, det belönas med update

    Montecarlsson, japp, Mattias gamla bil


    Det började närma sig debut, som skulle ske på Rally Månstråket i Råneå, Så bilen lastades och drogs hem till mig.


    Reservhjul kan ju vara bra att ha, efter lite googling kom jag fram till att vissa Peugot hade fälgar i rätt dimension och et, som aluhjulen (som inte längre gick att köpa) lite vit färg senare så ser dom ju presentabla ut.


    Pålagt och klart.


    Nya bromsbelägg samt återmontering av dämparna, som varit på service hos Sellholm.

    Tävlingen då, Jag skulle köra, Tobias vara kartläsare. Vi skulle vara föråkare. För de som inte är insatta, så innebär det att vi startar innan de tävlande, för att ge funktionärerna lite erfarenhet, varna publiken, och se så att sträckan är OK.

    vi gjorde en hel drös med nybörjartabbar, men vi kom imål och bilen var hel, och många erfarenheter rikare.

    https://youtu.be/3DwSKcPfMpM






    Nästa tävling, skulle vi ännu en gång vara föråkare, denna gång på SM-tävlingen i Vännäs. Tobias tur att köra, min tur att vara kartläsare. liksom Månstråket, så åkte vi utan noter. SJUKT kul att åka stortävling med allt vad det innebär runtomkring.


    Redo att åka mot Vännäs.


    Innan start.


    Detta som kallas groopii?


    Tidsmässigt ligger vi "en bit" bakom dessa. WRC-Focusen är en våt dröm!





    Vi lärde oss ännu en gång massor! enda egentliga tabben var att jag blev av med glasögonen, som jag skaffat 2 veckor innan... (Har aldrig haft glasögon förrut) man ska INTE lägga dom på biltaket medans man drar på sig hjälmen....

    Nån skrev nått om Vlogg, njasi, med take på at jag inte fått till en enda film från tävlingarna, utöver den ovan, trots att jag har film från nästan allt, talar emot den idén, tyvärr.

    //Konrad S.

    4 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  10. #670
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Varma i kläderna så var det dags för första riktiga tävlingen! Rally Örnskölden utanför Örnsköldsvik. Tobias skulle köra, jag skulle vara codriver, alltså var det med Noter denna gången. sjukt pirrigt!


    En stund innan start, kollar igenom noterna, gör markeringar där jag tror det behövs.

    H4+1/2Lg/Kr utläses: Höger4 plus halvlång över krön.


    Innan start.

    Här gick det skitdåligt.... 2 km. in på första sträckan (notläsningen gick iaf bra ) var det gropigt som fan. det slutade driva, vänster drivaxel hoppade ur klockan, och slog sönder både växellåda och Subframe. Ridå.
    Ändå blev vi 3a i klassen och fick pokal. (men det var å andra sidan bara 3 startade i vår klass, men det behöver man ju inte säga högt :P )

    Dags för reparation då.


    En jäääääävligt rostig donator befriades från sin drivlina.




    Det skramlade rätt bra när det havererade...




    När vi höll på så upptäckte vi att bakre motorfästet också var skrot, så det fick vi också byta.




    lite trasigt...

    Ny tävling, Mullsjökuppen!
    Min tur att köra, Tobias vara codriver, på denna tävling fick vi skriva egna noter, så varje sträcka fick köras 2ggr med vanlig personbil.


    Innan start.


    Mikael Jardestam tävlar med 2-takt, Coolt!




    Jag lyckades omforma bakskärmen lite. sånt som händer


    Klart värt'ne när det blir så bra bilder :P

    dagen efter kördes en till tävling på samma sträckor, fast bakvägen, Tobias tur att köra, jag läste. Har inte så möe att säga, vi kom igenom med en massa erfareheter rikare

    Nytt försök i Ö-vik, på samma sträckor som då i rasade lådan, denna gång en klubbtävling.




    Så ser det ut när jag skriver noter. Synd bara att föraren inte lyssnade på dom :P vi fick skotta snö.

    efter det fick vi bryta, pga trasigt övre motorfäste.




    Så ska det inte se ut...


    Tobias svetsar.


    Såja troligtvis har detta varit trasigt ett tag. nu blev det riktigt stumt och bra


    Nytt försök i Ö-vik, denna gång körde jag, vi kom runt, bilen var hel sista tävlingen för vintersäsongen.


    Väl hemma, en tvätt, lite service, sen är det bara att vänta tills sommartävlingarna drar igång.

    //Konrad S.

    6 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  11. #671
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    SOMMAR!!!!!!
    Dags för sprint-tävling. dessa körs på tid, utan kartläsare, vi skulle köra Bodenalive-sprinten, som gick delvis på gamla AF1, alltså helikopterbasen i boden.
    Blandat grus och asfalt. man kör samma sträcka 3ggr.


    Grusdäck eller R-däck?


    Det blev R-däck.


    Vi skulle dela bil, jag hade startnummer 40, Tobias hade startnummer 401. Han körde även med sin rallycross-bil, 99an i bakgrunden.






    Tyvärr bromsade Tobias på sig och klippte en trave lastbilsdäck. dom är hårda och tunga...


    Lite silvertejp senare så kunde jag tävla vidare, Tobias gav upp, då han även körde sönder en drivaxel på 99an.




    Jag kom inte sist, vilket var målet.

    Hem, panik-fixa, dagen efter var det Näverbergssprinten i Luleå.


    Drog ut fronten lite med hjälp av en björk och ett spännband.


    Trubbnosblinkers passar "sådär"


    Meeeen med tanke på hur den såg ut innan så....

    Näverbergssprinten genomfördes utan större missöden, mer än att jag var missnöjd med fästet.

    Och såhär står den nu, i väntan på att både jag och tobias ska få tid att laga den, vi måste byta höger ramben, Subframe, krockbalk, Framskärm, huv, vindruta och en del annat småpill.

    //Konrad S.

    6 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  12. #672
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Bilder från Näverbergssprinten.

    Skickat från min TA-1004 via Tapatalk

    3 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  13. #673
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    Äsch, är i gång, kan jag lika gärna uppdatera lite mer.

    Jobbade i Halmstad under våren och försommaren, hade sett en bil på blocket som jag blev kär i. Tog med Mattias Broberg till Lomma, där bilen fanns för att titta närmare.

    Möttes av en bil på vinterhjul (som enligt säljaren skulle vara i ypperligt skick) som var kines-däck, just lagliga, å typ helt utan dubb....

    Lysande motorlampa. lysande "Xenonhöjdjusteringsvarning" och till på köpte, körförbud. detta på en bilfirma. Och jag hade både mailat 6 ringt innan, så dom visste att jag skulle komma.

    Original sommarhjul saknades dessutom, de ville skicka med 16" till en -02 Linear. klart o-intressant.

    Jag skambjöd så jag nästan skämdes. och fick den till ett ok pris i slutändan.


    Vad är det då jag har köpt? Jo, en 9-5 1.9TiD Hirsch Vector Griffin -10.


    En välutrustad sådan. Xenon, AS3, Elinfällbara speglar, Avbländande speglar, Ljust helskinn, Aero-ratt, pianolack på panelen, ja det mesta, förutom automat, taklucka metallic och nivåreglering. Hade gärna haft både automat och taklucka, men det är i princip omöjligt att hitta en 9-5 som uppfyller alla krav.


    Köpte den utan sommarhjul, så köpte en uppsättning ASA RacingGT 18" istället.


    Getto-polerade kanterna innan montering.


    Snyggt


    Då ena elhissen inte gick att manövrera härifrån, så byttes knappsatsen, dessutom till den äldre, då jag inte gillar den nyare knappsatsen.


    Blev en annan uppsättning hjul, då Nokian HakkaZ har en dålig ovana att spricka, vilket bakdäcken började göra
    US-sidomarkeringar har hittat dit också.


    En takvinge hade inte skadat.

    //Konrad S.

    5 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  14. #674
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    du verkar få brja dela ut donationshandlingar bland dina bekanta , vänner och övriga.
    "jag lovar att donera min Saab 9000 till Konrad när jag kört klart och han får fritt slakta och förfoga över liket"!

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #675
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499
    Riktigt riktigt bra uppdateringar, sjukaste och bästa tråden på forumet

    3 användare gillar detta inlägg



  16. #676
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125
    Ja den bästa läsningen på Internet.
    Funderar på vart Konrad köper all tid? Skulle vara intressant att veta.

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg



  17. #677
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 246
    Från vilken årsmodell hittar man den knappsatsen ? Passar den rakt av ? Klart snyggare.
    https://www.garaget.org/mypage/galle...&image=2724630

  18. #678
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Från vilken årsmodell hittar man den knappsatsen ? Passar den rakt av ? Klart snyggare.
    https://www.garaget.org/mypage/galle...&image=2724630
    2009-2010, griffin

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #679
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av Sjöan Visa inlägg
    Ja den bästa läsningen på Internet.
    Funderar på vart Konrad köper all tid? Skulle vara intressant att veta.

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Inte svårt.

    bara låta bli att pausa.

    typ jobba + komma hem = 9-10 timmar. Då är det 14 timmar kvar på dygnet, sova räcker med 6 timmar.

    8 timmar, lägg 50/50 på att handla och familjen och resten på bilen så har du 4 timmar om dagen att meka.

    på helgen blir det ännu mer!


    lägger man så lite som 1 timme om dagen på arbetsdagarna i snitt och 2-3 timmar på lördagar med lika mycket på söndagar så händer det rätt mkt ändå.

    4 användare gillar detta inlägg



  20. #680
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 050
    En till liten update på Griffin-skåpet då


    Här ser vi varför det blev andra hjul på den... ett av bakhjulen...


    Det visade sig att armen som sköter virvelspjällen hade hoppat, och först funderade jag på en sk. "swirl flap delete", men det kändes inte riktigt rätt, men ett nytt insug är ju rätt dyrt, och jäkligt tråkigt att byta dessutom. Då hittade jag ett repkit på eBay, så sades skulle återställa funktionen hos virvelspjällen.


    Repkittet monterat på armen.


    Arbete pågår.


    Då sitter den på plats igen och, *Peppar peppar* det fungerar.


    Det dök upp en grej på nån köp & sälj på FB, blev att inpulshandla.


    Han som sålde grejjerna hade ju humor iaf :P


    "Hurfan ska detta få plats?!??"


    Sepåfan! det fick plats :P


    Köpte lite mer grejjer, för att komplettera.


    Det följde med en hålsåg med kameran, klockrent!


    Meeeeen nån HSS var det då inte i den hålsågen.... tror mer på äkta kinesium....


    Där hamnade kameran

    Grymt nöjd med denna uppdatering!

    ljudet funkar som det ska, alla rattknappar funkar, backkameran är grym! enda nackdelen är att jag tappat timer-funktionen på dieselvärmaren
    Kvar att fixa är att få in Android-Auto i telefonen, då stereon har stöd för detta, och mobilhållaren är inkopplad i stereons USB-port.


    //Konrad S.

    10 användare gillar detta inlägg


    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

Liknande ämnen

  1. Passar alla rattar alla årsmodeller OG9-5
    Av JohanW i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 19:06
  2. Projekt: Skitsnabb. 9-3SS 2,8T
    Av Phed i forum Projekt
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 11:55
  3. Svar: 296
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •