Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vinande ljud motor

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    55

    Vinande ljud motor

    Har fått för ett tag sedan ett vinande ljud från motorn. Ljudet låter ungefär liknande som det kan låta från högtalarna i bilen när den är felkopplad. Ljudet ökar med varvtal. Shit oxå. Hoppas ni förstår vad jag menar. Om jag skulle gissa så skulle jag tro att det kan vara en spännrulle eller en remskiva. Tror ni att det skulle hjälpa med en rep sats remdrivning från t.ex. Speedparts.

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...6f3b0625256be8

    Hoppas någon vet..

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    323

    Re: Vinande ljud motor

    Som du själv skriver kan det ju vara rullarna eller sträckaren. Men det kan även vara lagret i generatorn, eller vattenpumpen. Så innan du beställer något. Ta av remmen o kolla över alla grejerna först. Kanske även starta bilen en kort stund utan rem för att säkerställa att det är något i detta som är orsaken till ljudet
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    55

    Re: Vinande ljud motor

    Tack. Jag hade tänkt att ta lös innan jag beställer. Ska åka förbi en kompis som jobbar som mekaniker när tid finns. Vattenpumpen kan uteslutas eftersom den är relativt ny. Byttes i samband med motorbyte. Tänkte mest med tråden om detta är ett vanligt fel på Saabar? Vad är svårighetsgraden att byta själv. Eller bör man lämna in bilen?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vinande ljud från motor OG9-3 B2x5
    Av hall112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 17:01
  2. 9-5 2,0t -02 pipande/vinande ljud från motor.
    Av jochen95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 23:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •