Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 84

Ämne: Försnack Sviestad 20/5

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    527
    Medlem#
    6148

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    blir nog inget köra för min del på sviestad iår av någon anledning tycker inte min bil att olja skall stanna i motorn.
    Man får väll göra ett försök till på torsdag och se om jag kommer fram till något men för stunden känns det inte så muntert.

    Kan kanske komma och prata lite skit och fota iaf.

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    747

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Någon som vet varför det går extremt långsamt att få sitt medlemskort? Har själv väntat i 3v+ nu från att inbetalningen gjordes..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  3. #43
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Någon som vet varför det går extremt långsamt att få sitt medlemskort? Har själv väntat i 3v+ nu från att inbetalningen gjordes..
    ingen aning, jag har väntat på mitt i snart 8 veckor, bokförningsdagen för min betalning är den 23:e mars.

    och har inte fått nått svar på mailet jag skickade för en vecka sen och frågade vad som händer heller.

    är det någon som vet vad är det som händer med medlemsskapen?

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Jag åker Saab igen men har börjat tävla i gokart, så det blir gokart på söndag istället. Kinnekulle ser inte ut att krocka med nått.

  5. #45
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av zimm
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Någon som vet varför det går extremt långsamt att få sitt medlemskort? Har själv väntat i 3v+ nu från att inbetalningen gjordes..
    ingen aning, jag har väntat på mitt i snart 8 veckor, bokförningsdagen för min betalning är den 23:e mars.

    och har inte fått nått svar på mailet jag skickade för en vecka sen och frågade vad som händer heller.

    är det någon som vet vad är det som händer med medlemsskapen?

    bara för man öppnar munnen så kom det ju såklart i inkastet nu :P //så nu ska ja sluta prata offtopic

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    241

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Woho!
    Mitt medlemskort kom idag
    Saab 9-5 2,3t Biopower -09

  7. #47
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Falun/Grycksbo
    Inlägg
    19

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av kalle b
    jag lär dyka ner till linköping i helgen, så det blir åtminstone två masar på banan. Det kommer att bli riktigt kul att igen få vara på den lilla banan. Nu är till och med bilen godkänd för att köras på väg igen. Bilprovningen och jag hade lite olika åsikter om hur ett avgassystem ska se ut
    Jaaa.... Vad var det jag sa? Vad kallade du ditt avgassystem? "Centerpipe"? Ska bli grymt roligt att köra igen efter en lång vinter!
    Busbilen: SAAB 9-3 aero -01 (968:or, 3", IC, Henko mm)
    Bruksbilen: 9-3 1,9TTiD Vector SC -08

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Om vädret är OK så får det bli säsongspremiär för min del. Det ska i så fall bli intressant att prova banan med en personbil och jämföra det med den formel Renault jag körde där för några år sedan...
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Självklart att man kommer, jag som trodde ja skulle vara tvungen o jobba denna helgen, men icke.

    Det ändå som återstår är att besikta bilen på fredag 07:20
    Vi får la se vad dom säger, har inte besiktat bilen med nya motorn än

    Blir nog inte bankörning, har inga r-däck till bilen än. lr ja, man kanske ändrar sig under dagen.
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  10. #50
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Vilka från GBG/Borås/Varberg/Halmstads/jönköpingstrakten ska till Sviestad på söndag? Vore kul att veta så man vet var man kan ansluta till karavanen om det blir någon
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av zimm
    Citat Ursprungligen postat av zimm

    ingen aning, jag har väntat på mitt i snart 8 veckor, bokförningsdagen för min betalning är den 23:e mars.

    och har inte fått nått svar på mailet jag skickade för en vecka sen och frågade vad som händer heller.

    är det någon som vet vad är det som händer med medlemsskapen?

    bara för man öppnar munnen så kom det ju såklart i inkastet nu :P //så nu ska ja sluta prata offtopic
    Vi lovar ju att medlemskortet till den som betalar minst en månad innan träff skall vara ute innan träffen, och då blir det självklart så!
    Vi har inte alltid möjlighet att få ut breven veckovis i förväg utan ibland kan marginalen bli bara några dagar.
    Men vi har alltid hållit det vi lovar i denna leveransgaranti och det kommer vi fortsätta med, så var inte oroliga om ni inte fått kortet en vecka före träffen........kortet kommer i tid (bara inte posten rört bort det).
    Men precis som någon annan skrev tidigare i tråden, tänk på att uppdatera er adress då ganska många brev kommer tillbaka beroende på att man flyttat utan att adressändra till oss, och då blir det naturligtvis inget medlemskort i brevlådan i tid för träff.

    Vill också påpeka att det inte fungerar att komma med ett inbetalningskvitto till insläppet och tro att man skall få vara med på träffen.
    För att klubbens ansvarsförsäkring för träffen skall gälla så krävs att medlemmen är registrerad som betalande i vårt medlemsregister innan träffen.
    Vi har kravet på giltigt medlemskort (inbetalning minst en månad innan) av just den anledningen att vi inte kan hantera det på annat sätt på plats.

    Claes R
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden

  12. #52
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vi lovar ju att medlemskortet till den som betalar minst en månad innan träff skall vara ute innan träffen, och då blir det självklart så!

    ...


    Vill också påpeka att det inte fungerar att komma med ett inbetalningskvitto till insläppet och tro att man skall få vara med på träffen.

    Claes R
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden
    Hur hanterar vi det löftet om någon betalat i god tid och ändå inte får medlemskortet i god tid till banträffen?

    Bara för protokollets skull, så att jag inte sitter här och lovar oroliga medlemmar saker som man själv tog för givet...
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  13. #53

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    idag blev bilen klar för racing i helgen.
    Så jag (arthursson) & kompisen (andre/vrid) & Säkert Markus kommer upp, åker från kinna ca kl 5,30 på morgonen. Är i borås stax innan 6 om nån vi haka på.
    benny@arthurssonsgolv.se om nån vill maila om att hänga på
    _________________
    Challenger husbil 2014
    BMW 328 M-sport 2013
    Linhai 700 2014 atv
    söker en saab OG900 eller liknande
    http://www.garaget.org/arthurssonsgolv

  14. #54
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av arthursson
    idag blev bilen klar för racing i helgen.
    Så jag (arthursson) & kompisen (andre/vrid) & Säkert Markus kommer upp, åker från kinna ca kl 5,30 på morgonen. Är i borås stax innan 6 om nån vi haka på.
    benny@arthurssonsgolv.se om nån vill maila om att hänga på
    Jag hakar gärna på er i Borås Vart i Borås kan man få tag på er?
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  15. #55

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Ca kl 05:50 åker vi förbi mc donalds på väg mot Ulricehamn.
    Jag har min vita 9-3 med 99:an på släp. Andre kör sin og 900 upp. Du ser oss å kommer ikapp oss. Mitt nummer är 0320459990 eller 0736772737. Med vänlig hälsning, Benny Arthursson


    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    Citat Ursprungligen postat av arthursson
    idag blev bilen klar för racing i helgen.
    Så jag (arthursson) & kompisen (andre/vrid) & Säkert Markus kommer upp, åker från kinna ca kl 5,30 på morgonen. Är i borås stax innan 6 om nån vi haka på.
    benny@arthurssonsgolv.se om nån vill maila om att hänga på
    Jag hakar gärna på er i Borås Vart i Borås kan man få tag på er?
    _________________
    Challenger husbil 2014
    BMW 328 M-sport 2013
    Linhai 700 2014 atv
    söker en saab OG900 eller liknande
    http://www.garaget.org/arthurssonsgolv

  16. #56
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Norrahammar/Jönköping
    Inlägg
    34

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    När räknar ni med att passera Jönköping så kan vi öka på antalet bilar i karavanen

  17. #57

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Ca 07:00


    Citat Ursprungligen postat av ubbe.f
    När räknar ni med att passera Jönköping så kan vi öka på antalet bilar i karavanen
    _________________
    Challenger husbil 2014
    BMW 328 M-sport 2013
    Linhai 700 2014 atv
    söker en saab OG900 eller liknande
    http://www.garaget.org/arthurssonsgolv

  18. #58
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Norrahammar/Jönköping
    Inlägg
    34

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Gott! Då ställer vi oss typ vid A6 så hänger vi på när ni passerar! Jag kan ringa vid halv 7 och kolla så tidsplanen håller ;-)är det nått så når ni mig på 0702322932.

  19. #59
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vi lovar ju att medlemskortet till den som betalar minst en månad innan träff skall vara ute innan träffen, och då blir det självklart så!

    ...


    Vill också påpeka att det inte fungerar att komma med ett inbetalningskvitto till insläppet och tro att man skall få vara med på träffen.

    Claes R
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden
    Hur hanterar vi det löftet om någon betalat i god tid och ändå inte får medlemskortet i god tid till banträffen?

    Bara för protokollets skull, så att jag inte sitter här och lovar oroliga medlemmar saker som man själv tog för givet...
    Tjenare Samuel!

    Precis som Claes skriver så gör killarna i Trollhättan allt dom kan för att göra så att alla medlemskort kommer ut i tid innan nästa träff.

    Men det tar ju även tid att skicka iväg brevet efter att vi lämnat brevet till posten.

    Gör även posten allt dom kan för att få detta att fungera felfritt så ska det ju fungera att få sitt medlemskort i tid innan träffen, så länge som man betalat innan uttalat sista tillfälle dvs

    Men det allra bästa är ju att betala i så god tid att det inte finns någon tvekan om man skall få eller inte hinna få sitt medlemskort

    Det gick ju att betala in medlemsavgiften för denna säsong redan från och med 1:e oktober föra året

    Klubbens medlemsår går från 1:e oktober till och med sista september nästa år.

    OBS!
    Glöm ej utskriven och påskriven Säkerhetsblankett för er som vill komma in med er bil på området!

    Varmt välkommen till Sviestad / Linköpings Motorstadion.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  20. #60
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf

    Hur hanterar vi det löftet om någon betalat i god tid och ändå inte får medlemskortet i god tid till banträffen?

    Bara för protokollets skull, så att jag inte sitter här och lovar oroliga medlemmar saker som man själv tog för givet...
    Tjenare Samuel!

    Precis som Claes skriver så gör killarna i Trollhättan allt dom kan för att göra så att alla medlemskort kommer ut i tid innan nästa träff.

    Men det tar ju även tid att skicka iväg brevet efter att vi lämnat brevet till posten.

    Gör även posten allt dom kan för att få detta att fungera felfritt så ska det ju fungera att få sitt medlemskort i tid innan träffen, så länge som man betalat innan uttalat sista tillfälle dvs

    Men det allra bästa är ju att betala i så god tid att det inte finns någon tvekan om man skall få eller inte hinna få sitt medlemskort

    Det gick ju att betala in medlemsavgiften för denna säsong redan från och med 1:e oktober föra året

    Klubbens medlemsår går från 1:e oktober till och med sista september nästa år.

    OBS!
    Glöm ej utskriven och påskriven Säkerhetsblankett för er som vill komma in med er bil på området!

    Varmt välkommen till Sviestad / Linköpings Motorstadion.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Långt svar på kort fråga.

    Det korta svaret blir alltså: "Kommer inte kortet fram i tid trots löftet är det kört. Ajöss."

    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. Försnack Sviestad 19/5
    Av turbo9-3 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-05-19, 18:28
  2. FÖRSNACK Kinnekulle #2
    Av arthursson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 00:39
  3. Försnack Kinnekulle #1 16/6-2012
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 06:21
  4. Försnack Ring Knutstorp 15/4 2012
    Av TurboLamko i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 188
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 07:09
  5. Försnack Mantorp Park 2011-09-03
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 195
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 03:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •