Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 84

Ämne: Försnack Sviestad 20/5

  1. #21

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Missade knutan så hoppas på att hinna upp! Lådan är iväg på renovering nu och ska i igen i helgen! : )

  2. #22
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Hoppas jag hinner få 2012-års medlemskort...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    747

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Hoppas jag hinner få 2012-års medlemskort...
    Du är inte ensam om att vänta på det..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    43

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Hoppas jag hinner få 2012-års medlemskort...
    Du är inte ensam om att vänta på det..


    jag väntar också
    9-3 Viggen Silver 2002, og900 Aero Svart Trubbnos 1984

  5. #25
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Du körde väl förra året på Sviestad? Tycker att jag kan placera din kärra nånstans i minnet.
    Japp! Förra året var första gången på Sviestad. Jag var sådär till den banan. Kinnekulle är roligare. Men eftersom saker nu blev som det blev, så får det bli upp dit i vilket fall. Denna gången med R-däck!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #26
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Du körde väl förra året på Sviestad? Tycker att jag kan placera din kärra nånstans i minnet.
    Japp! Förra året var första gången på Sviestad. Jag var sådär till den banan. Kinnekulle är roligare. Men eftersom saker nu blev som det blev, så får det bli upp dit i vilket fall. Denna gången med R-däck!
    Dock måste du väl erkänna att Sviestad är brutalt mycket roligare än Mantorp?

    Det är ju Mantorp vi bytt bort mot Sviestad. Kinnekulle får vi fortfarande två doser av, som sig bör!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Hur är det med hjälm? Tänker då bara på familjekörningen.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  8. #28
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Hur är det med hjälm? Tänker då bara på familjekörningen.
    Förra året var det inget hjälmkrav på familjekörningen, vare sig för förare eller passagerare. Gissar att samma gäller i år. Läser man på hemsidan står det inte heller nåt som antyder att det skulle vara annorlunda för just Sviestad.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  9. #29
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Dock måste du väl erkänna att Sviestad är brutalt mycket roligare än Mantorp?
    Ja, absolut! Mantorp är en stor bana som kräver bilar och hastigheter av en annan kaliber än våra.

    Jag gjorde faktiskt min riktiga bankörningspremiär på Mantorp. För ett antal år sedan när jag hade min 9000. Hade kört familjekörning och egentligen tänkt nöja mig med det även denna gången. Men jag fick en riktig luspudel framför mig som bromsade i kurvorna t.o.m på familjekörning på Mantorp. Då tröttnade jag och ställde upp i kön för riktig körning!

    Jaja, vi syns på plats! Vet inte hur jag ska göra med övernattning ännu. Det hade varit skönt att slippa köra hela vägen tidigt på morgonen. Å andra sidan är det skönt att sova i sin egen säng också!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  10. #30
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Dock måste du väl erkänna att Sviestad är brutalt mycket roligare än Mantorp?
    Ja, absolut! Mantorp är en stor bana som kräver bilar och hastigheter av en annan kaliber än våra.

    Jag gjorde faktiskt min riktiga bankörningspremiär på Mantorp. För ett antal år sedan när jag hade min 9000. Hade kört familjekörning och egentligen tänkt nöja mig med det även denna gången. Men jag fick en riktig luspudel framför mig som bromsade i kurvorna t.o.m på familjekörning på Mantorp. Då tröttnade jag och ställde upp i kön för riktig körning!

    Jaja, vi syns på plats! Vet inte hur jag ska göra med övernattning ännu. Det hade varit skönt att slippa köra hela vägen tidigt på morgonen. Å andra sidan är det skönt att sova i sin egen säng också!
    Så egentligen har du luspudeln att tacka för att du fick upp ögonen för bankörning? Nice.

    Jag börjar få rätt fullt på varenda gästmadrass hemma inför träffen... Annars brukar jag inte ha några problem med att hysa in Saabkamrater. =D
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  11. #31

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Jag och far kommer upp! Första gången med bil på Sviestad. Har lagt några hundra varv med motorcykel där i den "vanliga sträckningen". På youtube ser jag att det är konor i mitten på bakrakan och omdragen sträckning så man undviker nya chikanen och ebrgskurvan. Det är roligare när det svänger, så det passar mig perfekt!!

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Trevligt! Ha på dig en tröja där det står "Jag är Rodder76!" eller kom fram och hälsa. Jag är killen som ligger och mekar under random 9000 i depån.
    Trivs ju med min anonyma identitet
    Skämt o sido; Jag rullar in i en vägskrapelåg vit 9-5 Aero -00 med skämsfälgar i svart!

    Hade tänkt att försöka dyka upp på nån onsdagsträff, nu när jag inte behöver skämmas över åkdonet.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  13. #33
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Kommer nån att ha med sig en Tech2:a, btw? Jag har en Airbag-lampa som jag skulle vilja åtgärda. I första hand ta reda på varför den lyser/blinkar, i andra hand släcka den om så låter sig göras.

    Jag har fått min ersättningsbil att gå någorlunda vettigt nu, så nu blir det iaf åka av för mig. Bara det absolut viktigaste återstår att fixa: Bromsar!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  14. #34
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Verkar inte som jag kan dyka upp...
    Inget medlemskort i postlådan ännu.

    Betalade 2'a april.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    241

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Verkar inte som jag kan dyka upp...
    Inget medlemskort i postlådan ännu.
    Samma här
    Jag har dock inte förlorat hoppet än...
    Saab 9-5 2,3t Biopower -09

  16. #36
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Om medlemskortet inte dykt upp trots att ni betalat innan det datum som angetts som sista inbetalningsdatum på hemsidan är det bara att dyka upp och ta med insättningskvitto eller motsvarande, för om utskicket inte gått ut trots inbetalning i god tid ligger ansvaret hos klubben.

    Det finns en annan sak att tänka på också, och det är att man måste ha registrerat rätt adress. Nu säger jag inte att nån av just de som efterfrågat sitt kort här i tråden inte gjort så, men det finns folk som flyttat och glömt att meddela adressändring till klubben. Då kommer kort, tidningar, kalendrar och sånt aldrig fram.

    Det var alltså tips, inte kritik, så ta inte åt dig om du vet med dig att du har rätt adress registrerad. Bäst att förtydliga det så att folk inte börjar svara "Men jag HAR ju rätt adress..."

    En fundering jag haft är om "sista betalningsdatum" innebär att man bör ha gjort sin transaktion ett par dagar innan, eftersom det ibland tar några bankdagar för en överföring att gå igenom. Eller om det räcker att det syns att transaktionen är initierad "rätt" datum.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Hur blir det med samkörningen från GBG? Och var kommer vi göra fler stopp för att mötas upp med de som kommer från Kinna/Skene, Borås osv?
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    241

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Om medlemskortet inte dykt upp trots att ni betalat innan det datum som angetts som sista inbetalningsdatum på hemsidan är det bara att dyka upp och ta med insättningskvitto eller motsvarande, för om utskicket inte gått ut trots inbetalning i god tid ligger ansvaret hos klubben.

    Saab 9-5 2,3t Biopower -09

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    131
    Medlem#
    7459

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    jag lär dyka ner till linköping i helgen, så det blir åtminstone två masar på banan. Det kommer att bli riktigt kul att igen få vara på den lilla banan. Nu är till och med bilen godkänd för att köras på väg igen. Bilprovningen och jag hade lite olika åsikter om hur ett avgassystem ska se ut
    9-3 2.0T -04 Banbil 9-3 AERO XWD -10 Vardagsbil saab 96 -75 finbil

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    55

    Re: Försnack Sviestad 20/5

    Jag och ClubSporten får stå över Sviestad iår, kommer istället deltaga i vårat grannlands jubileum STCN firar 10 år, så söndagen kommer bli på Rudskogen motor park.

Liknande ämnen

  1. Försnack Sviestad 19/5
    Av turbo9-3 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-05-19, 18:28
  2. FÖRSNACK Kinnekulle #2
    Av arthursson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 00:39
  3. Försnack Kinnekulle #1 16/6-2012
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 06:21
  4. Försnack Ring Knutstorp 15/4 2012
    Av TurboLamko i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 188
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 07:09
  5. Försnack Mantorp Park 2011-09-03
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 195
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 03:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •